PDA

View Full Version : Ik ben eruit en heb gekocht: (Clip erbij, zie sig)



bluegate
20 augustus 2004, 08:51
Een Guytron GT100 F/V. :lol:

In direct vergelijk met de Bogner XTC heeft de Bogner het niet gehaald.
Ondanks dat de Bogner veelzijdiger is qua kanalen en regelaars.
De klank van de gitaar blijft origineler bij de Guytron.
Heb meerdere gitaren over de Bogner gehoord, en die gingen teveel op elkaar lijken en alleen het blauwe kanaal is echt heel goed.

Wel heb je de F/V nodig bij de Guytron, in de originele stand (oude versie) F1/V1 zit veel te veel compressie.
Maar in de F4/V1 stand is dit veel minder, en begint de toon te leven en te ademen.

gerjo1980
20 augustus 2004, 08:57
gefeliciteerd met je aankoop.

hoop dat je er veel plezier van zult hebben :P

Baco
20 augustus 2004, 09:31
Gefeliciteerd met je aankoop!

Tijd voor nieuwe set-up pics (hint, hint) :wink:

Veel plezier er mee :D

bluegate
20 augustus 2004, 09:38
Ja inderdaad, moet even mijn camera uit de kast halen.

Wat mooie plaatjes schieten en wat geluidjes maken...
Website moet weer geupdate worden!

Thanx...

BLOK182
20 augustus 2004, 09:49
Nice one man, congrats!! Veel plezier ermee!

ReinoutV
20 augustus 2004, 09:50
Clips, wij willen clips!!!! Hoe komt iedereen toch aan dat geld voor die dure versterkers. Was ik maar een rijke student ipv een arme.... Demn...

bluegate
20 augustus 2004, 10:01
Ik ben jong begonnen... ook met niets en oude zooi (van mijn vader).
Na wat (vakantie) werkjaren kon ik leuke spullen kopen.
Met inruilen en nog meer werkjaren goede spullen kopen.
Nu heb ik bijna alles wat ik had verkocht en deze versterker gekocht.

Het geld heb ik ook niet, maar door de jaren heen verzameld.
De kunst is om spullen te kopen die hun waarde een beetje behouden en vooral heel zuinig te zijn op je spullen zodat verkopen makkelijker is.

Oh ja, ben inmiddels 34...

Wat ook helpt, ben niet getrouwd (wel samenwonend) heb geen kinderen (wil ik ook niet, ben zelf nog kind), rook en drink niet.

BartL
20 augustus 2004, 10:05
n1 :) gefeli.

Angel
20 augustus 2004, 10:12
Prof!! :dance:

Jong beginnen is de boodschap en van de vrouwen blijven :dance:

LordRiffenstein
20 augustus 2004, 10:13
Oh ja, ben inmiddels 34...

Wat ook helpt, ben niet getrouwd (wel samenwonend) heb geen kinderen (wil ik ook niet, ben zelf nog kind), rook en drink niet.

Hah, klinkt als een beschrijving van mezelf, ik ben alleen een beetje jonger :-D

In elk geval, gefeliciteerd met de mighty Guytron, het is een erg vette versterker en staat al jaren op mijn verlanglijstje!!!

Iced Dragon
20 augustus 2004, 10:43
Wat ook helpt, ben niet getrouwd (wel samenwonend) heb geen kinderen (wil ik ook niet, ben zelf nog kind), rook en drink niet.

amen 8-)

marc_o
20 augustus 2004, 13:55
wees een bink: Rook en Drink

Heb de Guytron laatst gehoord in een livebandje in Den Bosch, was wel aardig, maar kwam niet tot zijn recht, maar dat zal meer aan mijn kennelijke staat gelegen hebben hahaha!!
Je moet er uiteindelijk zelf mee aan slag natuurlijk.
Ik vind het in ieder geval een mooie versterker en wil 'm zeker eens testen als ik 'm ergens tegenkom.....alhoewel dat altijd gevaarlijk is. Straks wil ik 'm ook nog.

bluegate
20 augustus 2004, 14:03
Het ligt eraan welke versie je hebt gehoord.
De compressie van het origineel is heel groot.
Maar met de nieuwe Focus & Voice schakelaars is ie perfect.

BramVersteeg
20 augustus 2004, 15:11
Gefelici!
Lijkt me een klasse amp waar je veel lol aan gaat beleven :wink: .

LordRiffenstein
20 augustus 2004, 15:45
Nu is Ieme tenminste niet meer alleen met zo'n Gaytron

:razz:

bluegate
20 augustus 2004, 16:08
Er zijn er toch een aantal verkocht, dus alleen zijn we niet... :-D

Opzich is de naam inderdaad niet echt heel handig, het is slechts een kleine stap verwijderd van een foute nickname :wink:

kokeleko
20 augustus 2004, 16:11
Nu is Ieme tenminste niet meer alleen met zo'n Gaytron
:razz:

Zal Ieme binnekort wel iets anders kopen :-D

LordRiffenstein
20 augustus 2004, 16:27
Nu is Ieme tenminste niet meer alleen met zo'n Gaytron
:razz:

Zal Ieme binnekort wel iets anders kopen :-D

LOL, net wat ik dacht!!! :-D :razz:

BramVersteeg
20 augustus 2004, 17:06
Dan weet Yoeri wel een adresje waar hij z'n Guytron kwijt kan :razz: .

srv-man
20 augustus 2004, 21:37
Dave, gefeliciteerd en veel plezier ermee, ik hoop dat hij je brengt wat je zoekt 8-)
Ik heb hem zelf nooit geprobeerd, maar de samples op de site van Guytron klinken super. En wat voor pedalen ga je er nog bij gebruiken?

srv-man
20 augustus 2004, 21:41
Oh ja, ben inmiddels 34...

Wat ook helpt, ben niet getrouwd (wel samenwonend) heb geen kinderen (wil ik ook niet, ben zelf nog kind), rook en drink niet.

:-D Nou, dan zijn we wel elkaars tegenpolen wat dit betreft (op het roken na dan). Maakt voor de aanschaf van gear geen ruk uit blijkt dus in de praktijk, hoe ouder hoe gekker...... :-D

bluegate
21 augustus 2004, 00:25
Het clean en crunch van de Guytron is zeer goed, daar heb ik niets voor nodig, echter voor de HiGain solo's heb ik nog wel iets nodig...

Nog zoeken naar een mooi pedaal om dat voor elkaar te krijgen.

ReinoutV
22 augustus 2004, 15:34
Seymour Duncan pickup booster is heel lekker om voor je versterker te hangen. Ook de Bluesbreaker II van Marshall kan je ding zijn.

bluegate
22 augustus 2004, 16:21
Zat zelf te denken aan een ToneBone Hot Britisch, of een Soldano GTO pedaal.
De GTO is nogal duur, dus ga eerst de ToneBone proberen.

(als ik weer een beetje geld heb... :lol: )

srv-man
22 augustus 2004, 20:45
De GTO is wel heftig maar laat geloof ik weinig heel van het karakter van je gitaar, dus of dat nou echt wat voor jou is?

En waar ik nu erg benieuwd naar ben: de Guytron heeft een heel ander klankkarakter dan de CAE, kun je daar nog eens wat commentaar op geven? (Beter of slechter lijkt mij in dit geval niet meer van toepassing, het is allebei gewoon goed)

bluegate
23 augustus 2004, 01:12
Dit wordt lang... (sorry) :-D

Heb net voor het eerst met de band geoefend, met de Guytron.
Dat beviel erg goed!!!

Waarschijnlijk heb ik mijn pedaal al gevonden, al moet ik hem wel modificeren omdat er teveel top-hoog in zit.
Het is de Siegmund Double Drive met microbuizen (2 stuks)

Zoals ik al eens in het rack forum heb gezegd, ik werd gek van al
het gesleep en van de verslechtering van mijn gitaarspel door de effecten.

Heb dus behalve Top met gain & wah geen effecten gebruikt.
Ik heb ze niet gemist.
Dit zegt heel veel over de versterker.
Het houdt in dat de klank dermate dimensionaal is dat het lijkt alsof er ruimte achter het geluid zit.
Dit is moeilijk te begrijpen misschien, maar dat is de Forte van een Class A versterker.
Met de Univalve had ik hetzefde gevoel.
Daar kon ik ook met veel minder effecten spelen zonder dat het leeg klonk.
Het is echter een ander geluid, en je moet er van houden.
Zelfde geldt voor een Vox (AC15 & AC30)
Je moet de Guytron zien als 2 AC15's met een 100W slave-amp.

De CAE is echt een fantastische voorversterker met een enorm goed geluid. Maar het is wel een bepaald geluid en het maakt in feite niet heel veel uit wat voor gitaar je erop aansluit, ook elementen niet.
Zonder effecten klinkt ie echt gort droog.
Als je er goede effecten op zet krijg je een perfect studio geluid.
De mooie geluiden die je op CD's hoort heb je dan ineens live ook.
Kanaal 2 is heel dynamisch, kanaal 1 & 3 ietsje minder.
Ik vond kanaal 1 eigenlijk het minste.

Waarom vind ik de Guytron beter dan de CAE (en ook beter dan de XTC's).
Je hoort de gitaar zoals hij is, een strat met SC's klinkt echt anders dan een strat met HB elementen.
Er zit een andere dynamiek en dimensie in de klank.
Maar dit is mijn persoonlijke voorkeur.
Niet voor niets zijn CAE & Bogner topmerken en worden ze veel gebruikt.

Minpunt van de Guytron, er zitten maar 2 kanalen op.
Zou er graag een 3e bij hebben.
Maar met een pedaal zoals bijv de Siegmund heb ik mijn 3e kanaal.

Het pedaal zit anders aangesloten dan je zou verwachten.
HiGain klinkt niet met een Class A amp, is niet strak genoeg.
(Je moet denken aan het 3e kanaal van de CAE, die hoeveelheid gain)
Dus zit het pedaal in de effectsloop, na de preamp (na class A amp).
Vervolgens gaat het in de Class AB eindtrap die absoluut geen moeite heeft met HiGain.

I'm happy... :lol:

srv-man
23 augustus 2004, 22:14
Cool, bedankt voor je uitgebreide toelichting en voor zo'n lang verhaal hoef je je echt niet te verontschuldigen, het geeft tenminste weer wat inhoud aan het forum! :-D

Die Guytron lijkt me echt een te gek ding zeg! Maar je commentaar op de CAE herken ik niet. Nou heb ik een 3+SE, die klinkt ook weer wat anders dan de 3+, maar icm de VHT eindtrap en bagendjes krijg ik toch wel een dynamisch geluid hoor. Ik kan met de gain van kanaal 3 op 75% met de volumeknop van mijn gitaar van een lekkere crunch (volume bijna dicht) naar een megascheur en het klinkt allemaal top. En dan gebruik ik nog nauwelijks effecten ook. Ik speel dan wel in een band met 2 gitaristen en een toetsenist dus dan is het toch al dringen geblazen en verzuipt eea al snel en kom je met een droog geluid toch het beste uit de verf.
Het zal ook wel in de eindtrap zitten, want die VHT doet echt een heleboel. Toen ik de CAE kocht heb ik hem ook getest met een Mesa 2:90 icm een Koch 4x12 en dat vond ik dan weer niet echt top.

Anyway, vette amp en we wachten nu met smart op nieuwe geluiden op je site, temeer daar Ieme het niet aandurft ons ermee te plezieren :razz:

bluegate
23 augustus 2004, 23:09
Ik bedoel ook niet dat er geen dynamiek in de CAE 3+ zit...
De CAE 3+ is absoluut dynamisch.
Het meest dynamisch vond ik kanaal 2, die kan echt van clean naar scheur met een draai aan de volumeknop op de gitaar.

Er zit een andere dynamiek & dimensie in het geluid van de Guytron.
Ze zijn ook niet te vergelijken, totaal andere concept.
pre-amp distortion t.o.v. powertube distortion.

De CAE was absoluut de beste preamp die ik ooit heb gehad.
(Marshall 9001, M/B Studio & Quad, Soldano SP77, Koch Pedaltone)

Ik zou heel graag kanaal 2 & 3 in de Guytron willen hebben!
Samen met de originele kanalen zou het dan echt een ultieme amp zijn.
2 kanalen met pre-amp dist. en 2 kanalen met powertube dist.

Ik heb trouwens nog een Soldano HotMod liggen, ga ik voor de grap eens proberen in de Guytron.
Deze buisjes werken echter alleen als een 12AX7 volledig door 1 kanaal wordt gebruikt en als er al een 12AX7 buis voorzit.
Bij de Guytron is dit het geval, dus zou ie moeten werken.

Clips moeten even wachten, wil eerst een beetje de Guytron leren kennen.
En ik moet mijn pedaal nog modificeren om een mooi HiGain geluid erbij te krijgen. Die heeft op dit moment zoveel hoog, das niet echt mooi...

LordRiffenstein
24 augustus 2004, 07:28
Die Guytron lijkt me echt een te gek ding zeg!

Theo,

moet je ook echt een keer de Divided By 13 testen als je interesse hebt in dit soort amps!!

isi
24 augustus 2004, 16:10
Heb mijn Divided by 13 setje nu ongeveer 1 maand, kan alleen maar zeggen dat dit een waanzinnig, puur gitaargeluid is. Ik heb zo'n beetje alles gehad wat versterkers betreft, zelfs een van de eerste Matchless DC 30 versterker, het 13 setje is beter. Hij valt te vergelijken met een OD 100, wel minder vermogen natuurlijk, reageert super goed op pedalen en is heel dynamisch, de mix van beide kanalen is super, 'n heel natuurlijke crunch, met de Switchazel kun je nog 'n keer 9db boosten, dit is kicken.
In september komt mijn Carr Rambler en Carr Hammerhead binnen, ben ook hier zeer benieuwd naar. BTW, de nieuwe tour van Don Henley wordt gedaan met de nieuwe 13 versterker 9/15, dit betekent 15 watt!!!!
Ook de gitaristen van Paul Mc Cartney maken ruim gebruik van hun 13 versterkers. Het blijkt dat steeds meer toppers versterkers gebruiken met minder vermogen, vaak nog geen 50 watt !!! Op dit moment gebruik ik mijn rack met CAE 3+SE, VHT 25-02, Gmajor, 2 x THD 2 x 12 bijna niet meer en dit zegt heel veel !!!!

LordRiffenstein
24 augustus 2004, 17:12
In september komt mijn Carr Rambler en Carr Hammerhead binnen, ben ook hier zeer benieuwd naar.

Isi,

R-E-S-P-E-C-T :-D

Die Carr versterkers lijken me ook erg vette spullen, ik weet dat bv Michael Thompson een Carr fan is.

Ik durf niet meer bij VD Haar langs gaan nu hij OOK nog Fuchs verkoopt :cool:

isi
24 augustus 2004, 17:58
Alles wat ik tot nog toe gehoord heb van de Carr versterkers is subliem, Fuchs is echt te gek, sustain for days, kan ook heel goed getuned worden naar dewensen van de klant, ik ga de volgende zending uitproberen, ik doe af en toe nog wat klusjes waarbij ik muziek speel ala Robben Ford, Larry Carlton, Steeley-Dan etc. en dat kan zo'n Fuchs natuurlijk heel goed. Er komen steeds meer echt goede versterkers, het zijn alleen aanslagen op je portemonnee, en dan is het belangrijk dat je niet alles aan je vrouw/vriendin vertelt.

bluegate
24 augustus 2004, 19:51
De Divided by 13 heb ik expres niet geprobeerd.
Ik was al blij dat ik het geld voor de Guytron bij elkaar had gekregen.
Switchhazel is inderdaad een gaaf pedaal en je kunt hem op elke
versterker gebruiken met 2 lossen kanalen of met 2 versterkers.

Heb wel de T-Rex versterker geprobeerd (1800-1900 euro).
Heeft ook een heel mooi geluid, is echter maar 1 kanaals (met reverb).
De Fuchs & Carr had Erik niet op voorraad, dus die kon ik niet testen.
Had ik ook oren naar want Robben Ford & Larry Carlton hebben, vind ik,
een zeer lekker geluid.

srv-man
25 augustus 2004, 00:23
Haha mannen, maak me maar gek. Het geluid van Carlton/Steely Dan-gitaristen/Ford etc. vind ik werkelijk fantastisch. Maar al koop ik dezelfde spullen dan kan ik nog niet wat zij met hun pink kunnen. Ik heb Robben Ford al tig keer live gezien: geef hem maar een Tele en een Twin en je weet al niet wat je hoort! En dan zwijg ik er nog maar over als hij loos gaat.....

Maar neemt niet weg dat ik toch maar eens wat ga testen bij vd Haar of misschien maak ik er maar een rondje Beyer's en Realguitars van. Kan ik gelijk ook eens zo'n befaamde Tyler of Suhr proberen, want ik wil eigenlijk nog een vette superstrat.
In de praktijk tracht ik behalve in bovengenoemde stijlen ook nog wat heavier muziek te spelen, kom ik met dit soort amps dan nog wel weg?

bluegate
25 augustus 2004, 17:49
Ik heb Robben Ford ook regelmatig gezien.
Ongelofelijk lekker maar ga niet recht voor 'm staan want hij speelt loeihard... Daarom klinken die Twins zo lekker.
Vergeet niet dat er ook wel eens een Dumble Overdrive Special bij staat.
(Plus een klein rackje met Dbx compressor, PCM70 reverb en TC2290 Delay)
Oh ja, je zou het bijna vergeten, hij kan ook nog eens goed spelen... :-D

Zelf ben ik bij Guytron gekomen door de DVD van Steely Dan.
John met Guytron, Walter met Mesa & Bogner.
Je moet deze DVD wel in surround luisteren want John staat erg raar gemixed.
De soundsamples op de site van Guytron deden de rest.
Ik moest 'm hebben.
Maar omdat ik in coverbands speel heb ik altijd 3 geluiden nodig:
Clean, crunch & lead.
Vandaar dat ik ook naar Bogner heb gekeken waanzinnig veelzijdig
maar het geluid sprak mij niet aan. De Guytron was direct TOP.
Ik zette op de Bogners & Guytron een oude Classic in (Can't get enough)
en de Guytron overtrof qua geluid de Bogners.
En een eerste indruk is altijd zeer bepalend voor de rest van de test.

srv-man
25 augustus 2004, 19:04
Ja, die Dumble wilde ik maar niet noemen, want daarop klinkt hij helemaal fantastisch. Dat loeiharde heb ik niet vaak meegemaakt, hij speelde wel eens een keer zo zacht dat je het geluid van de snaren zelf zowat kon horen (Paradiso). En zijn techniek etc. is inderdaad niets mis mee (om maar eens een understatement te hanteren).

Leuk om te lezen hoe je tot je keus bent gekomen en inderdaad is de eerste indruk heel belangrijk. Ik ga de Guytron toch echt een keer proberen! Eerlijk gezegd spreken de Bogner clips mij toch ook wat minder aan dan de Guytron.

nocaster
27 augustus 2004, 00:11
Hoi Dave, gaaf dat je je sound heb gevonden, was een lange weg, zie je nog op m'n G-Force spelen, was toen al je liefde voor heads weer aangeboord ? kleine tip voor je toekomstige speakerkast, neem die Bogner 4x12 en zet er alnico Blue in, kan alleen met een 4x12 anders kom je watts te kort, by the way, Fuchs gaat geweldig hier (30 W 4x6v6)
groetjes uit Boskoop

bluegate
27 augustus 2004, 13:54
Helaas wel ja...
Tevens mijn liefde voor de Fender Custom Shop.
Daarvoor heb ik de Gforce weer weggedaan, komt door de Fenders waarop ik bij jou heb gespeeld.

Ik neem aan dat de Fuchs bevalt?

isi
28 augustus 2004, 21:14
Even een reactie, ik heb samen met Larry Carlton een workshop gedaan in 1995 in Keulen, muziekzaak The Art of Sound, we hebben enkele nummers samen gespeeld voor ca. 40 genodigden, ik heb hier bijzonder veel van geleerd en geloof mij Larry is een super gitarist. Robben Ford heb ik onlangs ontmoet in Verviers, Belgie, hij speelde super, nog even gekletst over gear etc. super goser. Maar nu guys, deze mensen hebben altijd 'n goed geluid, Larry speelde over 'n Super Reverb, Robben had z'n Dumble meegenomen. Het geluid begint bij de gitarist, met name aanslag en linkerhand intonatie. Voor al die fans van de Tender Custom Shop, ik heb er zelf 3 gehad, gewoon overpriced, mijn eerste was 'n 60er Strat, zag er waanzinnig mooi uit, klonk minder als mijn 62er reissue, mijn 2e was 'n Strat, 60ies, maple neck, klonk dun, mijn 3e Custom Shop was een Tele Custom 62 special ordered, bijzonder mooi instrument, klonk voor geen meter. Gelukkig kwam ik toen in aanraking met de gitaren van Tom Anderson, deze gingen ruimschoots over al deze Fender Custom Shop gitaren heen, en bovendien waren ze interessanter geprijsd. Wat ik hiermee wil zeggen is; gebruik je oren en laat je niet gek maken door 'n bekende naam, verder leer echt spelen, dan haal je uit elke goede gitaar en versterker jouw geluid.

bluegate
29 augustus 2004, 01:17
Z'n gitarist als jij of RF & LC zal ik nooit worden.
Gaaf dat je met die gasten gespeeld/gesproken hebt.

Ik vind de kwaliteit van mijn gitaar behoorlijk goed.
Toen ik de gitaren van Nocaster bespeelde vond dat alle andere
Fenders die ik heb gehad erg tegenvielen tov de Relics van Nocaster.
Zo doende ben ik gaan zoeken voor mijn gitaar (2e hands).
Voor mijn CS Fender heb ik slechts de helft betaald dan dat ik voor een Anderson zou moeten neerleggen!
Heb deze gitaar meegenomen naar vd Haar voor het testen van de
Guytron, daarbij zei Erik dat mijn gitaar meer waard is dan de Guytron
die ik bij hem heb gekocht.

Over het spelen op gitaren en versterkers zit het wel goed.
Ik kan op elke normale gitaar en versterker uit de voeten, of het nou
een solidbody is of een archtop of accoustisch, maakt mij niet uit.
Versterker ook niet, al vind ik het wel prettig als die 2 of meer kanalen
heeft.

isi
29 augustus 2004, 12:16
Ik heb de Guytron bij Erik bespeeld met een van der Haar Strat, klonk te gek, kan ook niet anders want Erik is een goede gitaarbouwer die alleen maar de beste parts gebruikt, vervolgens pakte hij een Suhr Strat en toen gebeurde er iets magisch, het klonk nog beter, breder, meer vibe, meer twang. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding van Erik's gitaren bijzonder goed en op dit moment misschien wel de beste koop. Echter Surh en Anderson zijn op dit moment de beste beste gitaarbouwers worldwide, John Suhr is grotendeels verantwoordelijk voor het Fender Custom Shop programma. De Guytron is een pracht versterker, ik heb Steely Dan gezien, Jon speelde over deze versterker, Walter over Bogner, buiten dat ik Jon een veel betere en kompletere gitarist vind adn Walter, klonk hij ook veel lekkerder, het geluid had meer vibe, Walters geluid was steriel, er zat weinig leven in.

bluegate
29 augustus 2004, 16:27
Heb ook even een Suhr vastgehouden, de Scot Henderson strat.
Niet de lichtste strat, voelde zwaar aan.
Speelde lekker en klonk goed.

Dat was nou precies wat me opviel aan het vergelijken van de Guytron en de Bogner.
Het geluid leeft gewoon meer.

Eindbuizen oversturing is echt zo verschrikkelijk anders dan dat je 12AX7's overstuurd.
Vervorming is complex omdat er meer trappen voor de oversturing
zorgen echter het zijn steeds kleine trapjes waardoor je een bepaalde
openheid krijgt in het geluid.
Goede versterkers die hun geluid uit 12AX7's halen zijn ook opgebouwd uit meerder trappen, echter zijn de vervormings trapjes veel groter
waardoor het geluid dichter wordt.

nocaster
29 augustus 2004, 21:10
Hoi Bluegate,
blij dat je mijn gitaren goed vond, wat betreft de Bogner en de Guytron,
ik ben het in zover met je eens wat de XTC van Bogner betreft, maar de Shiva en metropolis kunnen zich meten met de Guytron, minder veelzijdig als de XTC maar geweldige Amps. Heb de laatste tijd een voorkeur voor 1 kanaals amps, Metropolis, AC30HW, en dan alles met de volume en toonknop van mijn gitaar, wil daarom ook een setje van RSguitarworks proberen.
http://www.rsguitarworks.net/catalog/index.php
cPath=24&osCsid=b22264ddc5aa8eb20dcd504d99837a51
zou die Trex wel eens willen proberen.

bluegate
30 augustus 2004, 00:13
De Shiva & Metropolis zijn als het goed is beiden Class A versterkers.
Vandaar dat ook zij het complexe en open geluid hebben.
Ik vond het ook prettiger spelen dan de XTC die je had.
Je krijgt veel meer terug wat je erin stopt.

Heb nu een Koch TS212H erbij, ipv de 2 Hughes & Kettner boxen.
Ziet er een stuk netter uit, kast is even breed als de top.
In de Koch zal ik een Vintage30 & ClassicLead80 monteren.
Dat is dezelfde combi als in het Guytron cabinet.

MaBeCo
1 september 2004, 09:03
Hallo Dave, ik had je al een prive mailtje gestuurd, nog bedankt voor je reactie over de Guytron, je had gelijk, Juke Box heeft er een staan. Ik ga binnenkort maar eens luisteren, spannend...! Mag ik je nog een paar vraagjes stellen? Clean en crunch volgens jou perfect van je Guytron maar het lead geluid haal je uit een pedaaltje... heb ik dat goed begrepen zo? :???: Weet je al welk overdrive pedaal het uiteindelijk is geworden?
Nu misschien een domme vraag ( die andere toch niet... ): op de site van Guytron staan er 2 cabs onder de top, is dat ding dan stereo of is het om een breed geluid te krijgen?
Bedankt alvast voor je reactie!

MaBeCo
1 september 2004, 09:03
Hallo Dave, ik had je al een prive mailtje gestuurd, nog bedankt voor je reactie over de Guytron, je had gelijk, Juke Box heeft er een staan. Ik ga binnenkort maar eens luisteren, spannend...! Mag ik je nog een paar vraagjes stellen? Clean en crunch volgens jou perfect van je Guytron maar het lead geluid haal je uit een pedaaltje... heb ik dat goed begrepen zo? :???: Weet je al welk overdrive pedaal het uiteindelijk is geworden?
Nu misschien een domme vraag ( die andere toch niet... ): op de site van Guytron staan er 2 cabs onder de top, is dat ding dan stereo of is het om een breed geluid te krijgen?
Bedankt alvast voor je reactie!

bluegate
1 september 2004, 11:38
Het ligt eraan hoeveel gain je nodig hebt.
De Guytron gaat van Clean tot ruige Blues.
Een HotRod Marshall zit er qua gain niet in.
Ik gebruik het pedaal alleen als ik echt Hi-Gain
nodig heb.
Met Clean, Crunch & Lead bedoel ik eigenlijk weinig
gain, lekkere gain & over the top gain, op hetzelfde volume.
Al deze geluiden gebruik ik om slag/solo te spelen.

Welk pedaal, daar ben ik echter nog niet uit.
Gebruik nu even helemaal niets erbij, moet zoeken
naar een pedaal dat mij precies geeft wat ik zoek.

De 2 cabs is puur voor spreiding en projectie van het geluid.
Top is gewoon mono.

Ik zou zeggen race naar Jukebox en probeer hem zelf...
Vergeet vooral de 2 schakelaars op de achterkant niet!!!

bluegate
1 september 2004, 21:53
Ben vandaag even bij Feedback geweest.
Voor mijn zoektocht naar een HiGain kanaal voor mijn Guytron.

Ga er maar even voor zitten... :-D

Heb daar het volgende geprobeerd:
Fulltone Fulldrive 2
Fulltone Distortion Pro
H&K Warp
Tonebone Classic
Alle pedalen klinken niet op een overstuurd kanaal, je moet ze op
het cleane kanaal gebruiken van je versterker.

Fulldrive 2, de minste, niet echt door geinspireerd.
Is meer een Tubescreamer kloon maar met meer mogelijkheden.

Distortion Pro, is beter, hier kan je behoorlijke geluiden uithalen.
Maar regelaars doen niet veel goeds met het geluid.
Met alles in de 12 uur stand klonk het het beste.

H&K Warp, de verrassing, de goedkoopste (99 Euro) maar een lekker
geluid. Ook minder oversturing is met dit pedaal mogelijk, vind het niet
een alléén Nu-Metal pedaal. De Sub geeft het laag een lekkere boost.

Tonebone Classic, de winnaar, veel mogelijkheden en behoorlijke
geluiden uit te halen.
Door de switches is deze helemaal in te stellen naar je wensen.
Klonk iets natuurlijker dan de anderen.
Dit was precies wat ik zocht.

Thuis gelijk de Tonebone aan de Guytron gehangen.
Op het cleane kanaal, en daar was mijn HiGain kanaal!
Keten:
Gitaar->Crybaby Wah->Tonebone->Volumepedaal->Guytron->kochkast.
Door deze keten heb ik een Clean kanaal met volume regeling,
een HiGain kanaal met volume regeling en een Crunch kanaal met gain
regeling.

Nu wil ik nog een schakelkastje met 2 schakelaars maken die als volgt werkt:
Switch 1: Kanalen Guytron (A/B)
Switch 2: Tonebone aan (en zet switch 1 dan automatisch in de A stand)
Op die manier heb ik direct toegang tot mijn 3 geluiden.
Nu moet ik als ik van crunch naar HiGain wil eerst van kanaal wisselen en vervolgens de tonebone aanzetten.
Maar zo moet het maar even want over bovenstaande moet ik nog even nadenken hoe dit goed te realiseren.

robzilla
1 september 2004, 22:45
Ben vandaag even bij Feedback geweest.
Voor mijn zoektocht naar een HiGain kanaal voor mijn Guytron.

Ga er maar even voor zitten... :-D

Heb daar het volgende geprobeerd:
Fulltone Fulldrive 2
Fulltone Distortion Pro
H&K Warp
Tonebone Classic
Alle pedalen klinken niet op een overstuurd kanaal, je moet ze op
het cleane kanaal gebruiken van je versterker.

Fulldrive 2, de minste, niet echt door geinspireerd.
Is meer een Tubescreamer kloon maar met meer mogelijkheden.

Distortion Pro, is beter, hier kan je behoorlijke geluiden uithalen.
Maar regelaars doen niet veel goeds met het geluid.
Met alles in de 12 uur stand klonk het het beste.

H&K Warp, de verrassing, de goedkoopste (99 Euro) maar een lekker
geluid. Ook minder oversturing is met dit pedaal mogelijk, vind het niet
een alléén Nu-Metal pedaal. De Sub geeft het laag een lekkere boost.

Tonebone Classic, de winnaar, veel mogelijkheden en behoorlijke
geluiden uit te halen.
Door de switches is deze helemaal in te stellen naar je wensen.
Klonk iets natuurlijker dan de anderen.
Dit was precies wat ik zocht.

Thuis gelijk de Tonebone aan de Guytron gehangen.
Op het cleane kanaal, en daar was mijn HiGain kanaal!
Keten:
Gitaar->Crybaby Wah->Tonebone->Volumepedaal->Guytron->kochkast.
Door deze keten heb ik een Clean kanaal met volume regeling,
een HiGain kanaal met volume regeling en een Crunch kanaal met gain
regeling.

Nu wil ik nog een schakelkastje met 2 schakelaars maken die als volgt werkt:
Switch 1: Kanalen Guytron (A/B)
Switch 2: Tonebone aan (en zet switch 1 dan automatisch in de A stand)
Op die manier heb ik direct toegang tot mijn 3 geluiden.
Nu moet ik als ik van crunch naar HiGain wil eerst van kanaal wisselen en vervolgens de tonebone aanzetten.
Maar zo moet het maar even want over bovenstaande moet ik nog even nadenken hoe dit goed te realiseren.

Dat wordt aan de midi ;)

bluegate
2 september 2004, 09:40
Dat ga ik proberen te vermijden... :-D
Anders zit ik straks weer met effecten en voor ik het weet weer een Rack! :evil:

LordRiffenstein
2 september 2004, 09:47
Heb daar het volgende geprobeerd:
Fulltone Fulldrive 2
Fulltone Distortion Pro
H&K Warp
Tonebone Classic
Alle pedalen klinken niet op een overstuurd kanaal, je moet ze op
het cleane kanaal gebruiken van je versterker.

Ben ik niet helemaal eens mee, zeker de Fulldrive moet goed werken met een overstuurd kanaal. Verder had je zeker een RAT moeten testen, die werkt nl. prima om een gain kanaal in high gain om te toveren.

bluegate
2 september 2004, 11:34
Heb alle pedalen getest op een clean kanaal en op een overstuurd kanaal.
Ik vond ze allen op het cleane kanaal beter tot hun recht komen dan op
het overstuurde kanaal.
Door het overstuurde kanaal werd het totaal te veel gecompressed en de definitie wordt veel minder.
De fulldrive 2 heb ik nu voor de 2e keer getest, toen werd het de RC-booster van Xotic.
Nu ik hem weer heb getest weet ik het zeker, dit pedaal niet voor mij.
Maar er zijn zat tevreden gebruikers dus zal wel aan mij liggen.

De Rat heb ik niet getest misschien mijn fout maar ik had het idee dat het
niet was wat ik zocht. Had er dingen over gelezen waardoor ik hem links
heb laten liggen.

ieme
4 september 2004, 23:51
Nu is Ieme tenminste niet meer alleen met zo'n Gaytron

:razz:
Eindelijk een lotgenoot!

ieme
4 september 2004, 23:51
Nu is Ieme tenminste niet meer alleen met zo'n Gaytron
:razz:

Zal Ieme binnekort wel iets anders kopen :-D

LOL, net wat ik dacht!!! :-D :razz:
Wat een grap!

bluegate
5 september 2004, 12:03
Ieme, er staat een Burns Brian May te koop op gitaarmarkt.
Vraagt er 700 Euro voor , advertentie van ongeveer 10 augustus 2004.

Speel je ook covers van Queen/May?

Leuke setup:
Neem er nog een Vox AC30 bij en zet deze links en rechts
van de Guytron en plug de gitaar in op de Guytron.
Sluit de G-Major aan op de effect send (Guytron) en de uitgangen
naar AC30(1) & AC30(2).
Pak/maak een patch met een beetje phaser/flanger en een Stereo
PingPong Delay en je hebt een instant Brian May geluid.
Ik denk dat dit helemaal te gek klinkt...!

bluegate
5 september 2004, 20:28
Nog even en er komt een clip aan!

Heb niet veel tijd gehad, dus het is maar 1 clip.
Maar kun je toch een beetje horen hoe de Guytron klinkt.

ieme
5 september 2004, 21:19
Ja joh! ff 2 ac30's erbij!.... :razz:
Net nieuwe George L kabels, Clyde wah en Red Snapper gekocht!

nocaster
5 september 2004, 23:48
Hoi Bluegate, zou als ik jou was een treblebooster op je gain proberen, denk aan Zvex superdooper, hou het simpel, groetjes Wim

bluegate
6 september 2004, 00:34
@Ieme: Je hebt toch al 1 AC30?

@Wim: Heb net een opname gemaakt zonder pedalen!

OK, hierbij een clip van de Guytron.
Heb Empty rooms van Gary Moore misbruikt hiervoor.
Gebruikt:
Fender CS strat met Suhr V60 lowpeaks.
Guytron GT100 FV
Koch TS12H
*kuch*Samson R11 mic*kuch*
Siegmund Double Drive
Laptop met Cubase SX 1.0 met TC plugins.

Oh ja, de zang is "as usual, LMAO"

(Voor degene die het niet weten: Laughed my ass off, of te wel: ik heb me suf gelachen.)

http://www.bluegate.nl/music_bestanden/Empty%20rooms.mp3

Luister, lach, huil, schreeuw, brul, roep maar...!

ieme
6 september 2004, 08:02
Dacht je niet dat ik die vox moest verkopen om de guytron te kunnen betalen!?!? :lol:

ieme
6 september 2004, 08:03
Wat zijn je settings op je Guytron voor die clip?

bluegate
6 september 2004, 09:13
Settings
Er staan geen cijfers bij dus dan maar in klok tijden. :D

Clean is uit kanaal A:
Gain 10:30, Tone 11:00, Volume 13:30
Drive is uit kanaal B:
Gain 14:30, Tone 13:30, Volume 10:00

Andere:
Volume 09:00, Treble 13:30, Mid 12:00, Bass 10:30, Effects 07:00, Presense 13:30
Focus=4
Voice=1

srv-man
6 september 2004, 23:03
Hi Dave,

Leuke clip!
De Guytron klinkt erg lekker moet ik zeggen, het intro klinkt wel authentiek, vwb de zang sluit ik me bij je eigen bevindingen aan. :-D
In de solo mis ik toch wat agressie in het geluid, het klinkt nu wat te vriendelijk naar mijn smaak. Kan hij ook nog wat smeriger...... 8-)
Maar nogmaals, lijkt me een te gekke amp!

Keep posting!
Theo

ReinoutV
7 september 2004, 14:39
Heb je de solo op je neck-pickup gespeeld? Ik vond de toon, voor de setting (treble, tone en presence boven 12:00) redelijk dof. Je clean klinkt wel lekker open, misschien iets te weinig body, maar wel mooi voor deze partij. Leuke versterker, als ik weer eens geld heb...

bluegate
7 september 2004, 14:42
Cleane solo is neckPU
1ste overstuurde is neck/middlePU
2de overstuurde is brugPU

MaBeCo
7 september 2004, 19:11
Een paar berichtjes terug schrijf je dat je een Tonebone Classic gekocht hebt en nu lees ik dat je een Siegmund Double Drive voor deze opname gebruikt..., heb je ze allebei of is de Tonebone alweer terug?

ieme
7 september 2004, 19:36
Ik zoek ook nog iets voor de hi-gain, zat aan een AC booster te denken...

bluegate
8 september 2004, 01:09
UPDATE, Clip nu instrumentaal. ( Zang was niet te pruimen! :razz: )

@MaBeCo
Ik heb beiden.
De Siegmund gebruik ik als Microfoon pre-amp voordat het de PC ingaat.
Tonebone gebruik ik voor over the top gain om te freaken.

@Ieme
Weet niet of dat een lekkere combi is.
De hoeveelheid gain in de AC kun je ook uit de Guytron halen.

ieme
8 september 2004, 09:10
@Ieme
Weet niet of dat een lekkere combi is.
De hoeveelheid gain in de AC kun je ook uit de Guytron halen.

Ja maar als je nou de de ac op het B kanaal gooit....
Hmm misschien toch eens voor zo'n tonebone sparen, €260?

Ieme

MaBeCo
8 september 2004, 12:44
Ik heb gisteren bij Feedback in Rotterdam een Tonebone Classic gekocht voor 239,00 Euro, gisteravond gespeeld met mij MM Luke via deze Tonebone Classic naar mijn cleane kanaal van mijn Koch Multitone. Waarschijnlijk klinkt de toon nu nog..., wat een sustain. echte een aanrader, ben het dus met Bluegate eens. Jammer alleen dat we straks allemaal hetzelfde klinken...

bluegate
8 september 2004, 13:28
@ Ieme, 239 bij Feedback R'dam.
Probeer zoveel mogelijk pedalen te testen, want ieders smaak is anders.
Ik vind zelf drive op het drive kanaal niet klinken, maar misschien wel wat jij zoekt.

@MaBeCo, gefeliciteerd, tonebone is een prima ding.
Heb gisteren nog gespeeld met de band (oefenhok) daarbij direct op cleane kanaal van een Peavey SS ding ingeprikt.
Klonk prima!
Dat hetzelfde klinken valt wel mee, als je de drive niet verder dan halverwege draait kun je de eigenschappen van je gitaar nog horen.

ieme
8 september 2004, 15:16
@ Ieme, 239 bij Feedback R'dam.
Probeer zoveel mogelijk pedalen te testen, want ieders smaak is anders.
Ik vind zelf drive op het drive kanaal niet klinken, maar misschien wel wat jij zoekt.



260 bij vd haar is inc eurostekker, kreeg je die bij feedback voor 239 er ook bij?

MaBeCo
8 september 2004, 19:59
in het doosje zat het pedaal, de handleiding en een adapter. Helemaal compleet dus. En dat voor 239,00 Euro.

Richwoodje
10 september 2004, 17:02
ff back 2 topic: heerlijke versterker lijkt me dit :o wat een geluid :o
Het lijkt me dat je hier veel plezier van gaat beleven :wink:

ieme
10 september 2004, 17:27
Vandaag een Red snapper gekocht,
Kanaal A = clean
Kanaal A + Red snapper = overdrive
Kanaal B = lead

Klinkt lekker!

bluegate
10 september 2004, 18:51
@ Richwoodje: Thanxs, ben er ook erg blij mee.

@ ieme: Da's het mooie van de Mac met Bigfoot...
Je kunt alles met 1 schakelaar regelen.
Ik ga denk ik een kastje bouwen waarmee ik en de kanalen en het
pedaal kan bedienen. Heb al een plan, moet ik echter nog uitwerken.

ieme
10 september 2004, 19:39
@ ieme: Da's het mooie van de Mac met Bigfoot...
Je kunt alles met 1 schakelaar regelen.
Ik ga denk ik een kastje bouwen waarmee ik en de kanalen en het
pedaal kan bedienen. Heb al een plan, moet ik echter nog uitwerken.

Inderdaad, ik schakel zowel de pedalen, Gmajor als mijn Guytron met de mac en bigfoot... Binnenkort nog wat dingetjes in de planning en dan is het wel weer mooi geweest!
GAS NEVER ENDS

bluegate
10 september 2004, 22:49
Hee... wat zie ik nou in je sig?

Zo zoek je een Burns Brian May, nu verkoop je er een?

ieme
12 september 2004, 13:26
Hee... wat zie ik nou in je sig?

Zo zoek je een Burns Brian May, nu verkoop je er een?

Ja weer andere dingetjes op het oog, interesse?

bluegate
12 september 2004, 15:58
Nee, mijn auto is gisteren stuk gegaan.
Ben door de ANWB naar huis gesleept.
Zal me wel weer meer kosten dan me lief is... :evil:

ieme
12 september 2004, 19:32
ai ai ja das ff klote!

nocaster
12 september 2004, 20:36
Hoi Ieme,
is die mac 1 weer in orde ?

bluegate
12 september 2004, 22:06
Hoi Wim,

Dus Ieme heeft jouw T-Rex spullen overgenomen?
Ik merk steeds meer hoe klein dit wereldje is soms...

Die lade met pedalen heb je die gehouden of ook allemaal weggedaan?

Groet,

Dave

ieme
13 september 2004, 08:25
Hoi Ieme,
is die mac 1 weer in orde ?

Ja heb nu problempje met de bigfoot, de presetnaam blijft niet staan! had ik je over gemailt al 2 weken geleden!

ieme
13 september 2004, 16:04
Net ff gespeeld zonder rack in mn loop:

Haar stratocaster -> Fulltone Clyde wah -> menatone red snapper -> Guytron GT100 -> Bogner 2X12 Greenback

Wow, wat een superklank, ik merk gewoon dat mn rack toch de mooie klank aantast (Mac1 looper& Gmajor, ik heb het rack bekabeld met George L) Had nu ff een losse switch voor de kanaal switching.

Nu weet ik weer waarom ik zo in love was met deze amp!

ieme
13 september 2004, 16:06
Hoi Wim,

Dus Ieme heeft jouw T-Rex spullen overgenomen?
Ik merk steeds meer hoe klein dit wereldje is soms...

Die lade met pedalen heb je die gehouden of ook allemaal weggedaan?

Groet,

Dave
De lade heb ik, alleen de pedalen niet! haha

bluegate
13 september 2004, 18:00
Yep, zonder iets er tussen klinkt ie absoluut ongelofelijk!
Ik speel nu al een paar weken op deze manier en het bevalt nog steeds.
Wel voeg ik bijv. na de opnames of live op de mengtafel wat effecten toe.
Klinkt super...

ieme
13 september 2004, 20:05
Er is zoveel mooi spul te krijgen!

MaBeCo
13 september 2004, 20:31
Hallo Bluegate, ik weet het dat dit een beetje "off topic" is maar ik weet ook dat jij een TB Classic hebt, daar heb ik een vraagje over.
Ik lees overal dat het TB Classic geluid pas 100% is na circa 10 minuten opwarmen van de buis in het pedaaltje. Moet je dan de hele tijd dat ding aan hebben staan, iedere keer als je dan namelijk terug wilt naar je cleane geluid koelt het buisje weer af..., zit ik er naast of hoe zit het?
Of warmt de buis ook op als er voeding op staat, zonder ingeschakeld te zijn?

ieme
13 september 2004, 20:39
Hallo Bluegate, ik weet het dat dit een beetje "off topic" is maar ik weet ook dat jij een TB Classic hebt, daar heb ik een vraagje over.
Ik lees overal dat het TB Classic geluid pas 100% is na circa 10 minuten opwarmen van de buis in het pedaaltje. Moet je dan de hele tijd dat ding aan hebben staan, iedere keer als je dan namelijk terug wilt naar je cleane geluid koelt het buisje weer af..., zit ik er naast of hoe zit het?
Of warmt de buis ook op als er voeding op staat, zonder ingeschakeld te zijn?

Toevallig dat ik daar afgelopen week over gelezen heb, de buis blijft gewoon warm omdat het pedaal standby blijft, net als je buizenversterker...

bluegate
13 september 2004, 22:58
Klopt, zo lang er voeding op het pedaal staat is de buis aan het werk.
Of er nou signaal doorheen gaat of niet, de gloeidraad blijft branden.

Het klopt wel dat ie even moet opwarmen, dan klinkt ie wat beter.
Maar verschil is niet wereldschokkend.

ieme
20 september 2004, 08:37
Ey bluegate, zou je als je tijd hebt eens een soundclipje kunnen maken van A, B en A + tonebone? ben vooral benieuwd naar de laatste!

Greetz,
Ieme

bluegate
20 september 2004, 09:16
Hoi Ieme,

Luister maar naar de laatste clip (zie sig.)

Dat is als ik het goed heb:

Thema's:
Links Guytron kanaal B
Rechts Guytron kanaal A + Tonebone.

Solo:
Kanaal A + Tonebone.

Hopelijk kun je door de zang heen luisteren... :wink:

ieme
20 september 2004, 09:39
Nice work dave!

bluegate
20 september 2004, 09:58
Dank je wel, ik hoop dat je kon horen wat je wilde horen.

ieme
20 september 2004, 11:49
Dank je wel, ik hoop dat je kon horen wat je wilde horen.
Ja ik heb gehoord dat ik als ik mijn burns brian may kwijt ben een Engl RB top of Savage 120 erbij ga kopen!

bluegate
20 september 2004, 17:25
Ok :???:

Maar dat wordt dan wel slepen bij optredens...
2 Tops, speakerkasten, rack+controller.

Je zou een amp-switcher kunnen kopen om alles met 1 speakercabinet te
kunnen versterken.
Anders moet elke top een eigen cabinet hebben.

ieme
20 september 2004, 18:44
Ok :???:

Maar dat wordt dan wel slepen bij optredens...
2 Tops, speakerkasten, rack+controller.

Je zou een amp-switcher kunnen kopen om alles met 1 speakercabinet te
kunnen versterken.
Anders moet elke top een eigen cabinet hebben.


8-)

MaBeCo
20 september 2004, 23:30
Hi Bluegate, lekker hoor je gitaarwerk in Wishing Well, begrijp dat je de solo gedaan hebt met de TB Classic, wil je vriendelijk zijn de instellingen van de 4 draaiknoppen en de 3 schuifjes te melden. Ben nl. erg weg van je gillende sound aan het begin van de solo.

bluegate
21 september 2004, 09:38
Oei, helemaal zeker ben ik er niet meer van maar als het goed is:

Tonebone Classic Distortion
Volume: 11:30
Treble: 13:00
Bass: 15:00
Filter: 12:00
Gain: 15:00

Highs: Normal (midden)
Mids: 0dB (onderste stand)
Gain: Medium (midden)

Zal deze post updaten zodra ik mijn pedaal weer zie.
Ben heel vervelend aan het werk deze dagen, weinig spelen... :cry:

LordRiffenstein
21 september 2004, 10:03
Ja ik heb gehoord dat ik als ik mijn burns brian may kwijt ben een Engl RB top of Savage 120 erbij ga kopen!

GASMAN!!!! Als de Nederlandse voorraad aan aardgas ooit opgeraakt moeten ze gewoon bij Ieme aftappen :razz:

ieme
21 september 2004, 10:59
Ja ik heb gehoord dat ik als ik mijn burns brian may kwijt ben een Engl RB top of Savage 120 erbij ga kopen!

GASMAN!!!! Als de Nederlandse voorraad aan aardgas ooit opgeraakt moeten ze gewoon bij Ieme aftappen :razz:
Ach jij wist al lang dat ik achter die ENGL aan zat...

ieme
8 november 2004, 12:04
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Guytron/4%20april%20tops.jpg