PDA

View Full Version : Pedals en power



Nocki
20 augustus 2004, 00:48
Hoi.

even een vraagje...

ik heb een stuk of 8 pedalen en die hangen aan 1 boss adaptor...
volgens mij moet ik eens gaan kijken naar een adaptor met een hogere mili ampere. klopt dit? en hoeveel zou dat dan moeten zijn???

NOcki

BartL
20 augustus 2004, 01:01
Tel ff alle mA die je pedalen nodig hebben bij elkaar op...en zeg het eens.
Of zeg welke pedalen je hebt...en dan zoek ik het wel ff op. :wink: Ik ben zo lief vandaag...








...wat is Hoegaarden toch lekker :o

Nocki
20 augustus 2004, 01:03
boss

CH-1
Flanger
OC-2
PS-2
GE-7
PH-2
DD-5

en een carl martin boostkick.

ik hoop nog op een delay binnenkort en nog een ander leuk boss pedaaltje..

alvast bedankt...
Nocki

BartL
20 augustus 2004, 01:15
boss

CH-1
Flanger
OC-2
PS-2
GE-7
PH-2
DD-5

en een carl martin boostkick.

ik hoop nog op een delay binnenkort en nog een ander leuk boss pedaaltje..

alvast bedankt...
Nocki

CH-1 15 mA
Flanger 15 (BF1) of 40 (BF2)
OC-2 4
PS-2 60
GE-7 7
PH-2 20
DD-5 65

Boostkick 14

Dus je gebruikt nu 200 of 225 mA
Hoeveel mA is je boss adapter?

Antal
20 augustus 2004, 02:51
Zolang het werk is het geen probleem toch? Maar als je toch een nieuwe adapter wil, zorg er dan in ieder geval voor dat je een gestabiliseerde koopt.

phx
20 augustus 2004, 08:11
alle pedalen die je hebt nemen niet veel mA, let wel op: een delay en/of reverb kan meer als 100 mA nemen. De nieuwere distortions met de nieuwste technologie om ruis te onderdrukken (zoals bijv mijn zoom hyperlead die 300 mA neemt) kunnen wel tot 500 mA nemen.

En idd moet ie gestabiliseerd zijn,


greez PHX

Nocki
20 augustus 2004, 09:57
merci!


mijn boss adaptor is 200 mA. ik had het idee dat bv mn octaver iets meer moeite had met het vinden van de goede toon. terwijl als deze alleen aan de adaptor hagt het eigenlijk heel goed gaat. ook chorus en de delay's klinken veel beter als ze er alleen aan hangen vandaar...

Nocki

Dirk_Hendrik
20 augustus 2004, 10:01
merci!


mijn boss adaptor is 200 mA. ik had het idee dat bv mn octaver iets meer moeite had met het vinden van de goede toon. terwijl als deze alleen aan de adaptor hagt het eigenlijk heel goed gaat. ook chorus en de delay's klinken veel beter als ze er alleen aan hangen vandaar...

Nocki

Dat betekent dus dat door de te hoge belasting de spanning inzakt. Je moet dus inderdaad een zwaardere adapter hebben.

BartL
20 augustus 2004, 10:08
Als ik een beetje goed heb opgeteld (en goed op het internet heb gezocht) kan je er dus geen enkel pedaal meer aanhangen, want je zit nu precies op 200.
Maaruhm, wil je een zwaardere adapter die je BOSS vervangt, of wil je NOG een Boss (Of Ibanez ac109, die is goedkoper & ook super) met weer een daisy chain?

Ik zou voor de Ibanez gaan :)

cappuccino
20 augustus 2004, 10:29
het feit dat je octaver het beter alleen doet dan in een lijn van effecten kan misschien ook liggen aan dat ie een minder zuiver signaal binnen krijgt (zeker als je andere effecten ervoor heb zitten) ?! :o

Nocki
20 augustus 2004, 10:31
Ik wil nog wat pedals eraan hangen.

dus het moet een andere adaptor worden...

Nocki

Nocki
20 augustus 2004, 10:32
Hoi.

mn octaver ligt vrij ver naar voren dus die krijgt het signaal onverziekt...


NOcki

BartL
20 augustus 2004, 10:32
Trouwens...komt er nog signaal aan bij je versterker als je zoveel pedalen gebruikt :o ?

Nocki
20 augustus 2004, 10:33
Ja. alles hangt in de fxloop en het klinkt beter dan een G-force...

Nocki

BartL
20 augustus 2004, 10:35
Wil je er een Tubefactor bij? :-D Die is met adapter, kan je nog meer 12V pedals aanschaffen :wink:

phx
20 augustus 2004, 19:02
nocki,

het probleem met je oc-2 octaver, dat hij niet erg goed 'tracked' wanneer je bijvoorbeeld een toon bend, ligt NIET aan de adapter, maar aan het waardeloze pedaal. Kheb zelfook een oc-2 gehad op batterijen, maar het zelfde probleem. Ik houd er nogal van om een toon mega te benden, de oc-2 niet. Dan blijft hij snel overgaan van 2 dichtbij elkaar liggende noten.

greez PHX

Nocki
20 augustus 2004, 19:05
ja dat is inderdaad waar. maar als ik m er alleen aan hangt of met andere dingen aan de daisy chain dan heb ik gehoord dat ie er meer moeite mee heeft. maar je hebt gelijk. hij is niet perfect maar ik hoor bij alle effecten wat meer moeite...

NOCki