PDA

View Full Version : loving whiskey akoestisch



harrie-beton
19 augustus 2004, 23:49
Ik heb een akoestische plank van Seagull, de Ceder 6. Heeft een fishman piëzo. Zang opgenomen met een rode zonder plopkapje...

ik kan op lycos niet deep linken naar de site dus je moet je even door wat reclame heen worstelen.

ik bedoel de track "loving whiskey"
maar je mag ook op de rest schieten.

ik heb de meeste reclame met een script uit kunnen zetten. :-D

graag uw mening
http://members.lycos.nl/deburenmuziek/horen.html

Stratman70
20 augustus 2004, 09:54
Het nummer "Loving Whiskey" ken ik in twee uitvoeringen (dit is dus de derde). Persoonlijk vind ik de sterkte van het nummer afhangen van de intensiteit waarmee het nummer gebracht wordt. De vrouw probeert haar kerel te overtuigen dat hij van de booze af moet blijven anders kan ie oprotten en daar komt de nodige emotie bij kijken natuurlijk. Dat hoort terug te komen in het nummer, maar daar hoor ik helaas niks van terug. Ik vind het, naast dat het technisch wel aardig klinkt (zowel gitaar als zang), erg vlak, monotoon en gevoelloos klinken eerlijk gezegd en dat mag natuurlijk helemaal niet bij dit nummer. Jammer, want ik vind de zangeres op zich wel een aangename en voor nummers als deze een geschikte stem hebben. Ook had ik iets meer aandacht besteed aan de productie en mocht de gitaar ietsje harder (vetter) klinken.

Misschien wat erg directe kritiek, maar goed en opbouwend bedoeld. Hij staat al de hele tijd dat ik dit typ (en ik typ niet zo snel) al op repeat en dat zegt ook al genoeg.

Hempo
22 augustus 2004, 18:50
wel aardig ja. Gitaar klopt niet precies met de versie die ik gehoord heb, maar dat maakt niet zoveel uit.

Lekker rustig gespeeld, maar beetje te vlak allemaal. Dynamischer mag wel. De zang is veel te lief ingezongen. Mooie stem, maar je mist, zoals stratman zei, gevoel.

vind hem wel zeker beter dan je versie van no one knows!

gr. Hempo

P****Fred
22 augustus 2004, 19:53
wij speelden met m'n vorige groep (voor dit nr dan enkel ik en zangeres) dit nr ook, en ik vind dat het hier een heel stuk minder "laid-back" klinkt...

zo een nr moet je echt op een barkruk of in een sofa of zo spelen, om je te voelen zoals het nr zou moeten overkomen :wink:
enfin, zo denk ik er over tenminste!


technisch wel heel mooi gespeeld en gezongen!!

jorrit
24 augustus 2004, 10:31
goed gezongen, qualitatief maar zoals al gezegd het verwoord het gevoel niet echt van het nummer, misschien kan de zang soms iets ruwer.....

jelle
24 augustus 2004, 12:12
hmm ik zou als ik jou was bij "I don't know why I didn't call" het gitaarstukje een keertje opnieuw uitzoeken. Het klinkt af en toe een beetje versimpeld ofzo... ik weet niet precies wat het is, ik zoek hem vandaag anders ook wel even uit.

verder klinkt het zeker wel goed!

harrie-beton
24 augustus 2004, 13:10
het was een haast klus. De zangeres wou hem in A in plaats van Bes.
Het zijn septiem dingen die ik niet speel.

jelle
24 augustus 2004, 13:42
ok, ik was van plan vanmiddag even wat dingetjes op te nemen, als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed even posten hoe ik hem heb uitgezocht.
als ik mijn andere computer in ieder geval aan de praat krijg....

harrie-beton
24 augustus 2004, 14:08
ik ga hem ook even opnieuw inspelen. Ik heb een 8 sporen multi-track van deze. De zang staat op spoor 1 en de beroerde gitaar op spoor 2. Nu 6 over...

Als je goed luistert dan hoor je het metronoom. Dus overdubben is een makkie.

hb