PDA

View Full Version : Afdingen



Theije
19 augustus 2004, 15:17
Ok vraagje, ik ben niet echt iemand die snel zal gaan afdingen maar misschien moet ik er toch maar eens mee beginnen aangezien het wel een hoop geld kan schelen :P
Maar mijn vraag is, wat kun je afdingen? ik bedoel hoeveel kun je redelijker wijs onder de vraagprijs gaan zitten? ik snap dat je geen bedragen kan noemen omdat dit uiteraard van de vraagprijs afhangt maar misschien een percentage ongeveer? Ik wil geen onredelijke eisen gaan stellen natuurlijk.
Zeg dat het gaat om bijv. een gitaar van pak uhm beet E1200,- maar je vind dit eigenlijk een beetje teveel, wat zou je kunnen bieden?
mijn dank is wederom groot :D

sash
19 augustus 2004, 15:20
Gewoon bieden wat jij em waard vindt of hoeveel geld je hebt en dan zegt de koper ja of nee. Als ie nee zegt gewoon wat meer bieden enz.

Hendrix
19 augustus 2004, 15:21
Als je op 'n gitaar van 1200,- wil afdingen en 't is 'n klassieker dan krijg je er weinig van af. Op effectpedalen of misschien zelfs vertserkers kan je makkelijk afdingen. Op gitaren afdingen kan ook wel, maar dat zal dan iets meer moeite gaan kosten.

MightyMike
19 augustus 2004, 15:33
In grote gitaarwinkels kan je meestal we afdingen. De verkopers werken daar met een zekere vrijheid i.v.m. de winstmarge. Bij kleinere winkels kan je pas beginnen afdingen wanneer je

a) meerdere dingen tegelijk koopt
b) vaste klant bent

Swan
19 augustus 2004, 15:43
hangt heel erg van de winkel af idd...bij winkels als Dijkman lijken me de prijzen op afdingen gericht

pimmetje
19 augustus 2004, 16:27
En als het afdingen op prijs lijkt vast te lopen, kan je ook proberen om wat spullen erbij te krijgen. Dat scheelt hun immers slechts inkoop.

mijnechtenaamisalvergeven
19 augustus 2004, 18:29
Mijn ervaring: bij feedback hangt het er vanaf welke verkoper je hebt... ik heb een keer een js1000 gekocht en die gozer wou er 50 gulden vanaf doen en nog wat spulletjes erbij. Ik pissig natuurlijk..... volgende dag terug, andere verkoper, 200 gulden korting+gratis koffer.

Ze geven vaak liever spullen erbij dan korting...

Verspuy rotterdam: Die gasten vragen de adviesprijzen v/d importeurs in de winkel. Daar moet je echt een hele berg vanaf lullen.

Dirk_Hendrik
19 augustus 2004, 18:59
AFdingen is OK als de prijs er naar is. Zitten pingelen op iets wat scherp geprijsd is vind ik flauw. Da's hetzelfde als met een Marktplaatsitem met een mooie prijs de helft gaan zitten bieden...

Dirk_Hendrik
19 augustus 2004, 19:00
AFdingen is OK als de prijs er naar is. Zitten pingelen op iets wat scherp geprijsd is vind ik flauw. Da's hetzelfde als met een Marktplaatsitem met een mooie prijs de helft gaan zitten bieden...

wietse
19 augustus 2004, 20:00
AFdingen is OK als de prijs er naar is. Zitten pingelen op iets wat scherp geprijsd is vind ik flauw. Da's hetzelfde als met een Marktplaatsitem met een mooie prijs de helft gaan zitten bieden...
maar de helft?
tegenwoordig beginnen ze al met een derde te bieden ,en dan vragen ze ook nog wanneer ze hem op kunnen halen de maloten.
afdingen doe ik niet zo snel in een winkel maar op markten beurzen e.d moet je wel anders word je geheid genaaid.

amon
19 augustus 2004, 22:57
het sleutelwoord bij 2dehads spullen is GEDULD

als je een advertentie langs ziet komen met iets leuks, noem gewoon een erg lage prijs, bijv: verkoper vraagt 450, jij noemt 300.
verkoper zegt dan misschien 400. jij wacht een weekje en vraagt of ie hem al verkocht heeft, zonee, jouw bod van 300 is er altijd nog.
350 euro is het antwoord, wacht weer een par dagen en je zult hem krijgen voor 300/325.

het probleem kan zijn dat ie dan verkocht is, maja

Quink
19 augustus 2004, 23:16
het sleutelwoord bij 2dehads spullen is GEDULD


Geheel waar, maar dat geldt ook voor de verkoper. Als ik ergens 450 voor wil hebben (en het is een min of meer reeële prijs) doe ik het echt niet weg voor 300/325. Ik wacht wel totdat er iemand langs komt die meer in de buurt van mijn prijs zit.
Tenzij de deurwaarder op de stoep staat gooi ik het nog liever van de Waalbrug af dan dat ik het iemand kado geef.

Joop M
19 augustus 2004, 23:18
+1
Grz Joop

urezna
20 augustus 2004, 07:53
das best leuk, geduld, maar wat nu als je iets tegenkomt dat je heel weinig 2e hands tegenkomt, niet meer nieuw gemaakt wordt, en je heeeeel erg graag wilt hebben? dan word je toch wat voorzichtiger in het afdingen lijkt me.... want een uur later kan-ie verkocht zijn....

guvnor
20 augustus 2004, 08:25
Dat laatste is helemaal waar...
Zo stond er laatst een JV Squier voor de prijs van een Chinese plank. Volgens mij had de verkoper geen flauw idee wat ie in handen had. Toen heb ik eerst nog netjes een mailtje gestuurd maar kreeg een mailtje terug dat ie al verkocht was. Hij bleek erg verheugd dat iemand boven de vraagprijs geboden had en dus was ie verkocht voor 225,- euro...
Dus wacht ook niet te lang..!!

Verder moet je natuurlijk altijd afdingen. Een bod van slechts eenderde is natuurlijk niet afdingen maar vooral een belediging. De verkoper zal bij het bepalen van de vraagprijs altijd rekening houden met mensen die afdingen.

michielv
20 augustus 2004, 08:40
Het is vooral vervelend wanneer je een redelijke prijs vraagt en mensen komen met een bod van een derde of de helft van die vraagprijs. Die lui neem ik niet serieus en sinds kort verwijder ik dat soort boden ook gewoon van mijn advertenties (als dat kan). Ik meld wel netjes dat ik het geboden bedrag geen serieuze optie vind en daarna hoor je nooit meer wat van die lui.

marc_o
20 augustus 2004, 08:48
Af en toe zet ik iets op marktplaats en dergelijke sites, maar ik ga eigenlijk alleen in op mailverkeer, aangezien je schijtziek wordt van die lolbroeken die belachelijk laag gaan bieden.
Als iemand een gitaar aanbiedt van 400 heeft het echt weinig zin om 300 te bieden, ga dan meer in de 350 of 360 zitten.

R. Flagg
20 augustus 2004, 09:29
Ik vindt dat soms ook ontzettend storend als ik op marktplaats kijk, van die mensen die een mooie versterker of een gitaar aanbieden en dan van de lolbroeken die 100 euro bieden. Eigenlijk vind ik het wel jammer dat ebay bij ons niet zo veel gebruikt wordt.

Met dat afdingen zal ik inderdaad ook een gooi geven om wat extra producten meegeleverd te krijgen, zoals een gitaarband, straplocks hoes of koffer, snoer etc, het zijn allemaal kleine dingetjes maar je hebt ze allemaal nodig en ze zijn eigenlijk nog best verdomd prijzig

lennartengel
20 augustus 2004, 10:04
Ik heb voor het eerst een produkt aangeboden op marktplaats en ben echt geschokt door de reacties. Mensen die 50 euro bieden, da's een 10e van de vraagprijs! En mailtjes als: Wat moet je d'r voor hebben. Tsja, ik ben echt verbaasd.
Het lijkt me dat als je wilt afdingen dat je toch in ieder geval een beetje de beleefdheidsvormen in acht kunt nummen, en op z'n minst alleszins reeel blijft met je prijs.

sir_oinksalot
20 augustus 2004, 10:12
hier in de lokale guitar shop moet je maar over de prijzen in duitsland beginnen en er kan altijd wel een procentje af
vorige week nog toen ik men '72 telecaster custom ging bestellen die daar €800 koste begon ik dat ik hem duitsland kon gaan halen voor €700
met als gevolg dat die man er direct €50 afdeed en ik er nog een staander, strap en straplocks bijkrijg

Quink
20 augustus 2004, 10:28
Het lijkt me dat als je wilt afdingen dat je toch in ieder geval een beetje de beleefdheidsvormen in acht kunt nummen, en op z'n minst alleszins reeel blijft met je prijs.

Ja, dat verbaasd mij ook nogal. Je biedt iets aan voor 65 euro (excl. verzendkosten). Krijg je een mailtje, 30 euro. Ik netjes terugmailen, sorry niet onder de 60. Mailtje terug, ik bied 30. (Vind ik al behoorlijk respectloos, bieden heb ik altijd geleerd is dat de ene partij er iets af doet en de andere partij er iets bij, of ligt dat aan mij :???:). Maar goed, ik weer terug gemaild, sorry, dan gaat het voorbij. Mailtje van die pipo, ok, 35 euro, maar dan moet je hem daarvoor wel onder rembours versturen. WTF, WTF, WTF???? Ben ik in een keer in een parallel heelal beland of zo? Zijn de bewoners van het lokale psychiatrische centrum op koopjesjacht? Sorry, maar mijn verstand staat bij dit soort ongein echt stil. :-?