PDA

View Full Version : Vraagje



Stijn
19 augustus 2004, 13:18
Ik heb laatst op de rommelmarkt een oude Egmond gekocht, hij leek heel erg op deze:

http://sebastian.queenconcerts.com/egmond.jpg

alleen de brug (ik bedoel dat zwarte ding, ik denk dat dat een brug is) zit er niet op.
Nu wil ik 'm (voordat ik 'm voor de decoratie aan de muur hang) bespeelbaar maken dus eerst er moet wel zo'n zwart ding op.
Nu is mijn vraag wat voor soort brug heb ik nodig? Het hoeft niet de beste brug te zijn die er op staat, het liefst moet 'ie er enigzins authentiek uitzien.
Ik wil er 1 bestellen via voxhumana.nl dus gelieve aan te geven waar ik zo'n dinges op de site kan vinden.
Nog een vraag trouwens, wat voor soort lijm moet ik gebruiken?
Bij voorbaat dank.

prs
20 augustus 2004, 00:36
Hallo,

Dat zwarte ding is een kam en geen brug. Die kam hoeft niet gelijmd te worden maar die wordt gewoon tussen de snaren geklemd.
Je kunt ze bestellen bij
www.backandforth.nl ze zijn niet zo duur. tussen 8 en 15 euro.

Edit: Lees net dat je hem wilt bestellen bij vox humana, alleen kan ik op die site geen kam voor een akoestische gitaar vinden. Ik zoek nog wel ff verder.

bert k
20 augustus 2004, 00:39
Maar dat ding wordt door veel mensen ook echt wel de brug genoemd... :D

Bij Vox Humana vond ik ze onder Jazz gitaar. http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/vox_store.cgi?product=JAZZ GUITAR BRIDGES&cart_id=334300_15721 Wel wat duurder, 18 euro, en misschien te hoog, maar wel instelbaar dus.

prs
20 augustus 2004, 00:41
Maar dat ding wordt door veel mensen ook echt wel de brug genoemd... :D

Inderdaad Bert, dat blijkt weer...

prs
20 augustus 2004, 00:50
Bij Vox Humana zie ik ze niet staan, dus k heb gezocht op www.backandforth.nl
Daar staat een uitgebreide prijslijst op. De foto's van alle kammen met bijbehorende nummers kun je zien op www.bostonmupro.com
Het is moeiljik te zeggen welke qua hoogte precies goed op jou Egmond past, maar ik denk dat deze het wel zal doen.


P-221
KAM VOOR GITAAR MET STAARTSTUK /HARDHOUT
/PLASTIC ZADEL €2

http://www.bostonmupro.com/JPG/01/140/8648.jpg


Succes ermee!

prs
20 augustus 2004, 00:56
Bert, die kammen voor een jazzgitaar zijn volgens mij echt te hoog voor deze Egmond. De kam van een akoestische gitaar is toch over het algmeen niet zo hoog (kijk maar naar de foto van die Egmond in dit topic).
Maar misschien zit ik wel fout, zou zeker kunnen...

bert k
20 augustus 2004, 01:00
Nee, als ik die foto van jou zie dan heb je wel gelijk denk ik. Die jazzkammen zijn idd wel erg hoog. Bovendien is 2 euro wel een prettig prijsje. :D

prs
20 augustus 2004, 01:05
Inderdaad, dat prijsje zal Stijn ongetwijfeld wel kunnen waarderen.

Kjiratsiekoedel
20 augustus 2004, 06:58
vijlen!!!!

Stijn
20 augustus 2004, 13:44
Dank u allemaal!
Een prijsje van 2 euro kan ik zeker waarderen, alhoewel de gitaar zelf 4 was dus ik kan wel wat missen.
Hoezo moet ik vijlen? (Sorry dat ik er zo weinig van weet :oops: )

prs
20 augustus 2004, 15:41
De reactie van dat vijlen begreep ik ook niet.
Waarschijnlijk omdat Bert hoge jazzkammen had gevonden wordt er gezegd vijlen om ze zo lager te krijgen, maar dat is bij die kam van 2 euro waarschijnlijk niet nodig.
Voor een gitaar van 4 euro kan er best een kam van 2 euro af, dus ik zou als ik jou was de stoute schoenen aantrekken en die kam gewoon bestellen.
Realiseer je wel dat die kam relatief heel duur is. De kam vertegenwoordigd 50% van de waarde van je hele gitaar.... :-D
En met die kam erop, zal dat alleen nog maar stijgen...

Succes!