PDA

View Full Version : Foto's basgitaar en advies effectsprocessor



Shaggy
19 augustus 2004, 13:00
Hieronder een aantal foto's van de bas die ik vorig jaar gekocht heb. Naast gitaar speel ik nu ook bas in een band en dat bevalt me uitstekend.

Het is een Samick SAKB ??? (exacte type weet ik niet)

http://www.musix.nl/gear/100_0004.JPG

http://www.musix.nl/gear/100_0009.JPG

http://www.musix.nl/gear/100_0007.JPG

http://www.musix.nl/gear/100_0008.JPG


De headstock loopt overigens schuin af net aos jackson en ibanez. Een 5 snarig actieve beestje voor 350 euri incl gigbag is volgens mij toch wel een goeie deal toch??

Ik wil een effectsprocessor voor erbij en vooral thuisgebruik en heel misschien live. Ik dacht aan alesis basfx (de goedkoopste efx :roll: ) voor 79 euri of een v-amp .. een gt6b is toch weer teveel geld ik heb al een gt6 voor de gitaar en dan nog een .. nee .. wat is een goede deal voor mij met een budget van ca 150 euri??

Bastijn
19 augustus 2004, 13:15
Gebruik gewoon je GT6 voor je bas, boeie.....Alle effecten die een bassist nodig heeft zitten daarop. En die paar lage frequenties die niet tot zn recht komen, dat valt niemand op.....alleen in de studio zou ik m niet gebruiken, maar voor live, en zeker voor thuis is het echt geen slecht idee.
Mocht je toch baseffecten willen, check dan eerst met je GT6 welke effecten je mooi vind, en koop dan losse pedaaltjes, daar heb je, geloof me, veel meer plezier van dan van een multieffectenbakkie. In de meeste muziek stijlen heeft een bassist meer dan genoeg aan een choruspedaal en een distortion, en vele bassisten zullen nu gaan replayen dat een bassist helemaal geen effecten nodig heeft.

AntY
19 augustus 2004, 13:25
wees niet verbaasd dat als je die GT6 gebruikt in een band dat je opeens niet meer hoorbaarbent...

ik zeg niet dat t ZLA gebeuren, maar wel dat t kan gebeuren...

Lazy B.
19 augustus 2004, 14:49
Puik, zo'n doorzichtige slagplaat. Da's misschien wel iets voor mijn ATK. Zie pic.

http://www.the-ox.com/graphics/div/atk305-body.jpg

Zit namelijk prachtig hout achter maar als je de plaat weghaalt hou je toch de gaatjes over.

Heb je die plaat zelf gemaakt of zo?

MazeMouse
19 augustus 2004, 15:04
Ik gebruik zelf de V-amp Bass
Heerlijk om lekker mee te experimenteren.
Overdrive, Wah (niet super maar genoeg om het wah te noemen :P), Chorus, Delay en verschillende versterker moddelingen (die natuurlijk niet als het origineel klinken maar wel goed geluid maakt)

(nee, ik heb geen aandelen behringer. Endorsement zou eerder een opmerking kunnen zijn gezien mijn rig :D)

frenske
19 augustus 2004, 15:05
Misschien zou je de schroefjes weer terug in kunnen schroeven nadat de slagplaat er af is gehaald. Okay, het is niet ideaal, maar het ziet er dan beter afgewerkt uit dan gaatjes!

Lazy B.
19 augustus 2004, 15:18
Misschien zou je de schroefjes weer terug in kunnen schroeven nadat de slagplaat er af is gehaald. Okay, het is niet ideaal, maar het ziet er dan beter afgewerkt uit dan gaatjes!

Dat had ik gedaan. Ik had er zelfs knopjes bij, zodat je de schroefjes niet ziet. Maar dat ziet er al met al toch gewoon suf uit.

frenske
19 augustus 2004, 15:21
IK denk dat een mooi houte bas met een acryl slagplaatje er nog suffer uitziet! :o

Lazy B.
19 augustus 2004, 15:24
IK denk dat een mooi houte bas met een acryl slagplaatje er nog suffer uitziet! :o

You might be right. Maar 'k wil 't toch eens proberen. 8-)

Eeeeh, ik heb een beetje 't idee dat ik met Shaggy's topic aan de haal ga. :oops: :oops: :oops:

Wilbert
19 augustus 2004, 15:58
Gebruik gewoon je GT6 voor je bas, boeie.....Alle effecten die een bassist nodig heeft zitten daarop. En die paar lage frequenties die niet tot zn recht komen, dat valt niemand op....
:o :o :-? :o :o :-? :o :???: :o :-? :???: :???: :???: :-? :x :-? :???: :x :x :???: :cry: :cry: :evil:

niels_r
19 augustus 2004, 16:57
Waarom wil je een multi-effect? Heb je bepaalde effecten nodig? Zo ja: welke?

Shaggy
19 augustus 2004, 19:02
Puik, zo'n doorzichtige slagplaat. Da's misschien wel iets voor mijn ATK. Zie pic.


Zit namelijk prachtig hout achter maar als je de plaat weghaalt hou je toch de gaatjes over.

Heb je die plaat zelf gemaakt of zo?

Hoi,

Die plaat zat er zo op. Ik vond het ook wel origineel en tjsa voor dat geld (350 euro) en massief walnoot, slanke hals en een goede afstelling .. dat voor samick.. :)



Waarom wil je een multi-effect? Heb je bepaalde effecten nodig? Zo ja: welke?


Ik ben voornamelijk op zoek naar een chorus, bas-wah, phaser en cabinet simulators .. Ik weet dat het baggerkwaliteit zal zijn een alesis basfx maar in de oefencentra's staan vaak TKO peavey schimmelbakken waar ik maar moeilijk goed geluid uit haal .. soms haal ik een redelijk geluid en vaak een shitgeluid .. ik hoop het oefenen wat prettiger te maken als ik een simulator ertussen kan gooien om het geluid op te krikken .. savy?

MuNKeY
19 augustus 2004, 19:36
heb je die samick nieuw gekocht ?
ik zoek namelijk nog een goeie (bij voorkeur actieve) 5snaar
en voor 350 euro is dat echt goedkoop :)

Shaggy
19 augustus 2004, 20:10
yup .. nieuw :P incl gigbag (na wat gezeur :-D )

echt een strakke deal, het is een koreaanse model die ze hier nergens verkopen. Ik heb geen idee hoe waveworld eraan kwam. Op harmony central kan ik er ook niets over vinden.

er staat overigens een mooie squire 5 snaar (luxe uitvoering) op marktplaats voor 400 .. misschien afzakken naar 350, alleen is het geen actieve basje

MazeMouse
19 augustus 2004, 23:12
Het lijkt IMO ook een wat ouder Samick model :) (met al die greg bennet meuk die ze nu hebben en je uit die site verder weinig wijzer wordt :P)

BramVersteeg
1 september 2004, 19:37
Erg mooie bas Shaggy. Mooie kleur ook en hij ziet er netjes afgewerkt uit.
Voor effecten zou ik losse pedalen kopen. Alleen als je echt heel veel effecten wilt gaan gebruiken zou ik een multi-bak kopen.

Shaggy
2 september 2004, 09:27
hmm thnx bram,

Als ik nou eens begin met een compressor en chorus dan zou ik als eerste de boss pedaaltjes gaan uitproberen maar kan het goedkoper?

Trouwens ffjes tussendoor .. de klank begint wel erg doffig te worden en dat komt door de snaren die er veel te lang op zitten .. nu heb ik op bassstrings (http://www.bassstrings.nl/) hartke snaren gezien voor echt een prikkie .. is het de moeite ?? ik wil ze wel uitproberen, al is het maar om een heldere klank te krijgen

BramVersteeg
2 september 2004, 11:42
Voor beide zou ik zeggen: goedkoop is duurkoop.
Koop voor die 5 euro meer een goede set snaren. Klinken lekkerder en gaan stukke langer mee. Dan worden zo ook veel minder snel dof.
En voor effecten zou ik ook niet de goedkoopste kopen. Tenzij je die echt te gek vind natuurlijk. Ik zelf zou niet weten wat je met een compressor zou moeten doen op een bas en zou eerst eens kijken of je een lekkere chorus kunt kopen. Kun je naderhand doorsparen voor een compressor of wat andere leuke FX.
Grz. Bram

Anavrin
2 september 2004, 13:19
check m'n onderschrift ff voor die multi-effect, zit genoeg op en klinkt heel lekker. Ik wil 'm weg doen omdat ik 'm alleen gebruik om te stemmen bij de repetities, en voor optredens heb ik een rack waar alles wat ik nodig heb inzit, dus doe me maar een goed bod :wink:

niels_r
2 september 2004, 18:14
Ik zelf zou niet weten wat je met een compressor zou moeten doen op een bas en zou eerst eens kijken of je een lekkere chorus kunt kopen.

:???:

Als ik maar één pedaaltje zou mogen gebruiken dan is het wel een compressor. Chorus is leuk als je in je eentje een stukje speelt of als je er een erg rustig stukje gitaar overheen hebt, anders redelijk onbruikbaar.

Chris Wolstenholme
2 september 2004, 20:19
mwoa als je leuk wilt spelen met je fx heb je weinig aan compressor. dat is toch vooral voor live ( en dat verschilt nog per speler )

denk dat je meer lol heb aan een distortion ( ook erg bruikbaar in band ) of een synth pedaaltje ( meer voor de fun )

BramVersteeg
2 september 2004, 20:51
Ik ben net met Chris eens. Maar ik heb nooit een compressor geprobeerd dus het enige effect dat ik in mijn ogen daarmee kan bereiken is minder dynamiek. Maar dat kan natuurlijk totale onzin zijn.... :wink:
Zelf houd ik meer van 'leuke' FX.