PDA

View Full Version : Team-on (nieuw project)



Tymon
18 augustus 2004, 22:29
Hier een demootje van een nieuw project van mij. De stijl is een beetje een mix tussen fusion / pop / rock / hiphop / ambient. Ik ben nog druk opzoek naar een zangeres dus deze opname is dan ook zonder zang :)

Het idee is om vrij complexe maten en harmonische ideeen uit de fusion te gieten in een wat moderner en commercieler jasje. Als zang had ik iets als Bjork in gedachte (maar waar haal je die vandaan!!??).

Ben benieuwd naar jullie meningen!

http://www.c-187.com/~tymon/Tymon%20-%20Team-on.mp3

Cheers!
Tymon

ReinoutV
19 augustus 2004, 00:17
Klinkt leuk, best leuke mix van stijlen. Mooie akkoorden, leuke maatwisselingen, klinkt goed. Erg modern, door die vette bas. Als die gitaar echt als lead is bedoeld zit ie te ver in de mix, moet er nog zang overheen, moet je even kijken of je hem wil laten staan. Een abstracte soort zang als Bjork zou wel aardig passen, je kan ook kiezen om hem instrumentaal te houden, meer het lounge, ambient idee. Dat verlies je erg als je met zang aan de gang gaat. Klinkt iig erg goed!

Jax
19 augustus 2004, 07:39
Meestal laat ik het reageren op de sounds over aan anderen, maar hier vond ik het wel echt de moeite waard. Zeer strak gedaan, mooie gitaar-begeleiding, goede opbouw aan het begin, gewoon super. Ik mis wel een beetje een zangstem, maar dat is ook persoonlijke smaak.

boudewijn
19 augustus 2004, 09:49
he tymon niet zo dit keer

ik vind nmlk jouw idee om complexe maten en harmonische ideeën te gebruiken niet goed tot zn recht komen .

verder vind ik het wel ok, leuk idee en aardige mix :wink:
O ja je klinkt nog steeds als een gitarist hoor :(

Groet Boudewijn

Maiden Michiel
19 augustus 2004, 09:53
Klinkt zeker niet gek dit.
Doet me af en toe aan die wazige shit van Jeff Beck denken :???:
Lekker verfrissend, ook lekkere chill solo's!!

Stratman70
19 augustus 2004, 11:12
netjes! Ik ben het wel met boudewijn eens, maar afgezien daarvan klinkt het erg goed. En inderdaad had de gitaar een heel klein tikje harder in de mix gemogen wat mij betreft.

Powerslider
19 augustus 2004, 12:19
ik vind het echt goed, die bas is ook stoer idd

Tymon
19 augustus 2004, 17:07
Hee thnx allemaal! Erg blij dat jullie dit kunnen waarderen omdat ik zelf nog niet eerder deze mix van stijlen heb gehoord en dus ook geen idee had of dit "aan zou slaan".

Wat ik trouwens nog vergeten was te zeggen: de gitaarpartijen zijn heel snel ingespeeld en ook niet helemaal met de juiste sound, dit komt omdat er een snaar was gesprongen op mijn main gitaar (die VEEL beter klinkt voor dit soort muziek) dus heb ik alles ff snel ingespeeld op mn 2e gitaar.

@ Boudewijn, dat die rare maten niet goed zn recht komen is juist de bedoeling! Ik wil dat ook de niet zo geavanceerde luisteraar hier naar kan luisteren zonder dat zn hoofd eraf valt door de rare maat :D

Bosch
19 augustus 2004, 18:03
De bass is idd zeer koel. Sommige "bij"-geluiden (zoals een soort vingerknip) vind ik afbreuk doen, maar die andere geluiden maken het wel newwave.

Ik ben benieuwd hoe de track met zang klinkt want is ie een beetje te tam.

Rgrdz,

~Bosch~

Tymon
19 augustus 2004, 21:01
De bass is idd zeer koel. Sommige "bij"-geluiden (zoals een soort vingerknip) vind ik afbreuk doen, maar die andere geluiden maken het wel newwave.


En daar ben ik het mee eens, actually was die vingerknip een andere sample die ik perongeluk heb laten staan :D



Ik ben benieuwd hoe de track met zang klinkt want is ie een beetje te tam.



Idd, het is echt geschreven op zang. En dit is ook niet het complete nummer trouwens! Er komt sowieso nog een soort bridge in het midden... maar ik wil het niet te ingewikkeld maken dus niet te veel afleiding van het main-idee.

delphiro
19 augustus 2004, 21:47
ernstig cool :cool:

lekker experimenteel en leuke gitaarlijnen! complimenten.

Wat me wel stoorde was die overheersende tik in de ritmesectie. Misschien moet ie wat zachter maar verder niks dan complimenten want met een beetje zang (inderdaad ala Bjork) zou dit een perfect nummer kunnen worden. meer meer meer!

FNaRK
19 augustus 2004, 23:32
wow :o

fusion all the way,
doet me erg denken aan Pat Metheny, ook qua geluid.

*Roadkill leunt achterover met een vette joint in zijn mondhoek*

Alleen mag de drum /percusie wel iets spannender, maar verder een top-nummer !!

Robs
20 augustus 2004, 16:38
Dit is coole shit Tymon....

Grappig dat Carribean-achtige gitaartjes zo goed samengaan met moderne ambient-achtige bass en drum partijen: vet. Ik zou er zelf geen zang bij doen, volgens mij gaan alle dingen die het nu juist interessant maken dan rommelig aandoen, maar wie ben ik.

Anyway: respect, je moet behoorlijk muzikaal zijn als je in je eentje zo'n heel nummer in elkaar zet!

Tymon
20 augustus 2004, 18:22
Thnx again voor de complimenten!!! Nu heb ik zeker genoeg motivatie om te proberen dit project echt van de grond te krijgen en er veel werk in te steken :)

Maar nu de zangeres nog, waar haal ik die in godsnaam vandaan!!?? :???:

Robbert v.d. Hanenberg
20 augustus 2004, 21:39
Klinkt lekker Tymon!

Hoor persoonlijk alleen liever 'n vet fusion-arrangement...

Ik weet niet of "het origineel" en "commercieel" willen zijn je composities ten goede komt...vooral omdat ik hoor dat je 'n talentvol gitarist bent! 8-)

Tymon
20 augustus 2004, 21:51
Klinkt lekker Tymon!

Hoor persoonlijk alleen liever 'n vet fusion-arrangement...

Ik weet niet of "het origineel" en "commercieel" willen zijn je composities ten goede komt...vooral omdat ik hoor dat je 'n talentvol gitarist bent! 8-)

Thnx 8-) Ja ik hou natuurlijk ook van een vette fusion band maarja, daar heb ik op het moment niet de juiste muzikanten voor. Verder vind ik origineel altijd een pluspunt en met commercieel bedoel ik niet dat het goed moet verkopen ofzo maar dat het niet te ingewikkeld moet klinken (lekker in het gehoor voor de niet-muzikanten onder ons :razz:)

Sicky61
20 augustus 2004, 21:59
Mooi gitaarwerk,alleen wat zacht.
En ik werd lijp van die tikjes.....lijkt wel storing.
Wel knap gedaan verder....mooie melodielijnen en relaxte sfeer.

DACU
25 augustus 2004, 20:34
met een reefer tussen de lippen zeer genietbaar