PDA

View Full Version : nieuwe PC..



bobby
18 augustus 2004, 18:33
Hallo,
Ik sta op het punt om een nieuwe PC te bestellen, alleen wou ik even weten of jullie er nadelen in deze opstelling zien:

Proccesor: Intel PIV 2800/533
besturingsprogramma: windows XP home NL
beeldscherm: oude packard bell monitor
geheugen: 1024 MB
harddisk: 160GB HDD
harddisk: Extra HDD 80 GB
videokaart: FX5200 128MB videokaart
speakers: N-ear 05's
geluidskaart: M-audio audiophile
Pre-amp...??? suggesties iemand?
software: cubase SX+plugins, drumkit from hell, garritan orchestra
Mic: shure-SM57
Amp: peavey 5150
Gitaar: Gibson explorer

Ik wil dit zo snel mogelijk bij elkaar krijgen, maar is dit systeem sterk genoeg? het betreft hier een eenmans project, en ik hoef dus geen hele drumkits op te nemen, of live/band situaties..

Bedankt.

bert k
18 augustus 2004, 19:11
Alles is prima in orde, meer dan prima, behalve de boxen. (Tenzij het een volkomen onbekend supergoed monitor systeem is) Zonder goeie afluistering lukt het je nooit (echt nooit) om een goeie mix of een fatsoenlijke opname te maken. Je kan het vergelijken met fotobewerking op een zwart-wit monitor. Dan krijg je dus nooit de kleuren goed :D
Spendeer hier relatief wat meer geld aan. Goeie boxen van bijv Tannoy of Behringer. Zoek binnen het Recording forum eens op monitors of boxen, er is al heel veel over gepost.

O ja, over je pre-amp: Als je alleen maar gitaar gaat opnemen zou ik eens naar een Line6 Guitarport kijken. Wil je ook andere instumenten en/of microfoons, kijk dan naar een eenvoudig mengtafeltje (Behringer, Samson, Phonic)

harrie-beton
19 augustus 2004, 10:19
Pre-amp uit mengtafel wil prima en denk aan phantoomvoeding in de mengtafel. Misschien voor zang ooit een losse pre-amp maar eerst maar een dak boven je hoofd en dan pas een "kasteel".

Aanvulling.
Met opnemen is een plat beeldscherm geweldig. Die stoort niet zo op de apparatuur. Met name enkelspoels elementen van gitaren.

Als je rijk bent: denk eens aan waterkoeling. Dan heb je een stille pc. 250 euro meerprijs geloof ik.

Als je op die pc ooit een spelletje wilt doen dan moet de grafische kaart de deur uit. Dat ding is te langzaam. Ik heb er ook 1 en bevalt niet.
Ga voor een hoger model FX of een ATI.

Swan
19 augustus 2004, 10:43
O ja, over je pre-amp: Als je alleen maar gitaar gaat opnemen zou ik eens naar een Line6 Guitarport kijken. Wil je ook andere instumenten en/of microfoons, kijk dan naar een eenvoudig mengtafeltje (Behringer, Samson, Phonic)

er staat amp: 5150...dus waarsch. wil hij daar n mic voorzetten, en geen digitale modeling zooi gebruiken...

zit er in die Audiophile niet al n pre-amp? volgens mij is die te krijgen met en zonder pre-amp

ReinoutV
19 augustus 2004, 10:53
Een mengtafeltjes (kheb de Phonic MM1002a) is wel ideaal. Je kunt precies zien wat je de computer instuurt en wat er weer uit komt. En de fantoomvoeding is ook erg handig. Denk aan een Superlux condensatormic voor 20 euro :).

bobby
19 augustus 2004, 12:26
Ik wou inderdaad via de adiophile naar de shure 57, en die voor de peavey 5150.. ik ga max. 2 mics gebruiken, dus is een mixer dan wel een goed idee? en ik was verder niet van plan om spellen te spelen op de PC, maar ik neem aan dat de videokaart snel genoeg is voor de software interfaces..
Bedankt voor de reacties, ik ga binnenkort samenstellen, en dan kijken naar een pre-amp of mixer..

InternEd
19 augustus 2004, 12:48
En ik zou die 2e HD ook 160Gb nemen. Voor 't prijsverschil hoef je 't niet te laten (tenzij je die 80 Gb nog hebt liggen, natuurlijk)

Bij voorkeur SATA met 8Mb buffer, als je moederboard dat aankan.

Groeten, Ed.

harrie-beton
19 augustus 2004, 13:01
Ik heb het idee dat het niet te duur pc'tje moet worden??

voor audio alleen zijn elke soort harde schijven snel genoeg.
Audio wegschrijven kost weinig kracht.