PDA

View Full Version : Flightcase



AART
18 augustus 2004, 17:39
Hallo allemaal,

ik heb een jcm 900 gekocht en wil nu een flightcase gaan bouwen, welke materialen kan ik daar het beste voor gebruiken en heeft iemand bouwtekeningen van zo'n ding?

dank u

Gitaarbouwer
26 augustus 2004, 00:08
Ik heb geen pasklaar antwoord voor je.

Ik ga t.z.t. ook een flightcase maken. Dat ga ik doen met multiplex, afgewerkt met fineer (mahonie en zebrano) aan de buitenzijde. Binnenin van dat eierdozen-spul of iets dergelijks, afgewerkt met een mooi fluwelen stoffie.... Kortom het moet dus een mooie flightcase worden, die eigenlijk te kostbaar wordt om in het laadruim van een vliegtuig te mikken:-))

Voor de exacte constructie van het geheel (dus qua lijmen e.d.) moet ik nog iets bedenken.

Wormaap
26 augustus 2004, 01:23
Voor'n normaal flightcase moet je flightcasehout hebben. Da's multiplex met'n waterdichte plastic toplaag. Dan nog aluminium randprofielen, paar bolhoekjes, sluitinkjes en'n bende popnagels waar je U tegen zegt, en dan heb je't vrij ver gehad :P Oja, handvaten zijn ook handig.

AART
26 augustus 2004, 18:33
ok dan, ik ga es bij de fixet langs en dan zal ik es wat op maat laten zagen....
kofferstoothoeken kan ik wel van de koffer van mijn ouders slopen(komen ze toch pas over een jaar achter... :-D
alluminium randen is een goed punt, ook es kijken of ze die hebben bij de fixet hier... :)

Kjiratsiekoedel
27 augustus 2004, 00:07
zorg ervoor dat hij goed waterdicht is, anders gaat hij leuk uitzetten en stort hij uit elkaar