PDA

View Full Version : Engl 412 Standaard



asesino
17 augustus 2004, 23:04
Is er hier iemand die op zo'n cab speelt + in combinatie met welke head. Hoe klinken ze?? Ik ben van plan om zoéén te kopen

AART
17 augustus 2004, 23:06
zitten v60's in en ze zijn van engl dus zal wel metal klinken :-D :zz:

BartL
17 augustus 2004, 23:13
Dat voor-oordeel besteet dus nogsteeds...

AART
17 augustus 2004, 23:16
:-D





punk kan er ook mee hoor :-D :razz:

BartL
17 augustus 2004, 23:17
:razz:

BramVersteeg
18 augustus 2004, 00:05
Ik heb er een met een ENGL Ritchie Blackmore en tegenwoordig met een Diezel Herbert. Ik ben er erg tevreden over. En tsja, hoe omschrijf je een klank van een speakerkast.......mooi uitgebalanceerd in ieder geval. Nooit prblemen mee gehad. Hij klinkt zowel met de ENGL als met de Diezel erg goed. Je mag wel een keer komen proberen als je in de buurt bent. :wink:

avalanche
18 augustus 2004, 00:12
ik speel met een Powerball over een Engl Standard cab en een Behringer cab met Jensen speakers. Die Engl cab klinkt super en is echt wel veel waar voor zijn geld. Ze klinken punchy, warm en inderdaad heel gebalanceerd. Ik vind ze beter klinken dan de standaard Marshall cab. Kopen dus die handel! :wink: Men Behringer cab klinkt scherper en wat dunner, maar is wel dubbel en dik waard wat hij heeft gekost...

asesino
18 augustus 2004, 00:36
Ok dan, ik ga hem waarschijnlijk deze week bestellne (eerst herexames :(:( ) en dan m'n nieuwe rig :)

mijnechtenaamisalvergeven
18 augustus 2004, 08:14
misschien een beetje voor de hand liggend: Ga es in de winkel kijken/ luisteren wat de verschillen zijn...... gebruik een top waarvan je het geluid al kent.

Ik heb zelf ook een engl std en ben er erg tevreden over. (ik speel idd metal :P) Sommige mensen zweren bij mesa cabs (te modderig voor mij op laag volume/ gaat lekker klinken als ie echt moet werken), anderen vinden marshall helemaal te gek (meestal iets te schel voor mij). Gewoon een kwestie van smaak.

BLOK182
18 augustus 2004, 09:45
Ik heb een Powerball icm met die standard cab, bevalt goed! Voor dat geld koop je niet veel beter lijkt me.

andy
18 augustus 2004, 10:05
Ik heb het standaard cab niet, maar wel over gespeeld in combinatie met mijn Powerball. Klonk heel erg goed.

Raffel
18 augustus 2004, 10:26
ik vond de v30's beter klinken eerlijk gezegd (wat minder iel vooral), maar daar betaal je ook wel wat meer voor.

MightyMike
18 augustus 2004, 10:38
Das echt kwestie van smaak... Sommige mensen zijn wild van V30s anderen vinden ze te schel. Ik heb eigenlijk nog niets slechts gehoord over de ENGL cabs in't algemeen.

Raffel
18 augustus 2004, 10:44
hoe kan een v30's cab nou 'schel' klinken t.o.v. v60's? Ik respecteer ieders mening, maar dat is objectief gezien gewoon niet waar.

BLOK182
18 augustus 2004, 10:52
Ik vond een v30 cab voor mijn ding net wat beter klinken, maar 300 euro meer voor een cab is ook best veel geld als je eigenlijk voor een Fireball ging :D

LordRiffenstein
18 augustus 2004, 11:05
hoe kan een v30's cab nou 'schel' klinken t.o.v. v60's? Ik respecteer ieders mening, maar dat is objectief gezien gewoon niet waar.

Haha en toch is het waar. Een V30 klinkt schel in vergelijking met een V60, een V30 heeft heel veel hoog mid waardoor deze voor vele mensen te schel of scherp klinkt. Het voordeel hiervan is dat die V30 wel lekker door een band prikt. Een V60 klinkt veel 'vlakker' in vergelijking waardoor hij dus ronder klinkt dan de V30.

LordRiffenstein
18 augustus 2004, 11:06
Ik gebruik mijn Engl standard ondertussen 4 jaar en ben er nog steeds super tevreden van, klinkt lekker smooth. Ik heb hem bij aankoop vergeleken met een Engl Vintage 4x12 en vond de Standard gewoon lekkerder klinken.

mayly
18 augustus 2004, 11:55
ik heb er ook één. speel er met een ritchie blackmore over. klinkt supervet! ik heb eerlijk gezegd maar weinig vergelijkingspunten aangezien dit mijn eerste cabinet is. maar ik vind het geluid fantastisch!!

Een groot voordeel van het cabinet is dat hij helemaal niet zo duur is in vergelijking met andere merken. Bovendien kan je kiezen of je hem stereo of mono schakelt..

Josdevos
18 augustus 2004, 12:19
Ik heb er ook een, standard cab met V60 ben er ook heel tevereden van (heb hem eens vergeleken met een 1960A, wow wat een verschil) maar ik vind de V30 kasten iets meer pushen en zoals Lordriff zei iets beter door de band prikken. Nu Engls amps hebben zowieso al een vrij cutting midrange dus de vraag is of je die cabs effektief nodig hebt.
Ik heb al een paar keer op't punt gestaan m'n cab weg te doen en m'n een V30 te gaan halen maar ja... heb ik dat nodig... :oops:

O ja een V30 cab is 2x zo luid als een V60 cab... :lol:

Speeddemon
18 augustus 2004, 13:44
Haha en toch is het waar. Een V30 klinkt schel in vergelijking met een V60, een V30 heeft heel veel hoog mid waardoor deze voor vele mensen te schel of scherp klinkt. Het voordeel hiervan is dat die V30 wel lekker door een band prikt. Een V60 klinkt veel 'vlakker' in vergelijking waardoor hij dus ronder klinkt dan de V30.
Dat is absoluut NIET mijn ervaring.

Ik heb een Savage 60 en heb toen zowel de Vintage30 2x12 als V60 2x12 laten komen om de beste eruit te kiezen.
Vintage30 heeft meer laag-mid punch en misschien een tikkeltje minder sub-laag, waardoor ie IMO strakker klinkt.

Vergeleken met een V60 klinkt een Vintage 30 romiger, strakker en punchier. V60 was zeker niet slecht, maar mij iets te aanwezig in 't hoog.

En de hele Engl sound is juist gebaseerd op ROMIG-HEID!
Daarbij, bij een 2x12 was 't prijsverschil misschien 50 of 75 euro.

Anyway, ik heb de Vintage 30 genomen en geen moment spijt gehad.

Enige betere cabs die ik heb gehoord dan Engl cabs, zijn een ouwe London City met Greenbacks en een Bogner kast met Greenbacks.

Prijs/kwaliteit gezien is Engl sowieso de beste! (want voor die Bogner kast betaal je geloof ik 2 a 3 x zoveel)
Als een Marshall kast 800-850 kost en een Engl 4x12 600 (in Duitsland...+35 verzenden ofzo), snap ik niet dat er nog mensen op een Marshall cab spelen (of 't moet een ouwe zijn).

Jeee
18 augustus 2004, 13:48
Die V60, is dat eigenlijk een Celestion speaker? :???:
Ik vind hier nergens info over op de Celestion site.

Josdevos
18 augustus 2004, 13:51
Hierzo:

http://professional.celestion.com/products/guitar/general_detail.asp?ID=10

Nevermore
18 augustus 2004, 20:57
Gebruikk een ook standard met een Powerball, voornamelijk voor metal, geluid is echt goed m.i.
Overigens ook voor andere sounds

Thijssie
18 augustus 2004, 21:26
Haha en toch is het waar. Een V30 klinkt schel in vergelijking met een V60, een V30 heeft heel veel hoog mid waardoor deze voor vele mensen te schel of scherp klinkt. Het voordeel hiervan is dat die V30 wel lekker door een band prikt. Een V60 klinkt veel 'vlakker' in vergelijking waardoor hij dus ronder klinkt dan de V30.

Ik vind de V60 een ontzettend mooie strakke compressie hebben als je ze "pushed" met flink wat vervorming.

Clean vond ik ze echter dood en vlak klinken, echt helemaal nix.

Lijkt me een super speaker als je metal speelt....

LordRiffenstein
18 augustus 2004, 22:29
Lijkt me een super speaker als je metal speelt....

Tja, ik peel alles BEHALVE metal :razz:

asesino
18 augustus 2004, 22:34
Lijkt me een super speaker als je metal speelt....

Tja, ik peel alles BEHALVE metal :razz:

Nobody's perfect :D


















(just kiddin' ;))

mijnechtenaamisalvergeven
19 augustus 2004, 13:15
LOL :D