PDA

View Full Version : Multieffect: welke is beter??



rambe029
17 augustus 2004, 22:54
Hallo, ik ben van plan om binnekort een multi-effect pedaal aan te schaffen. Mij oog is gevallen voor een RP50 van Digitech.Het heeft +/- 40 effecten en ook drumfunctie. Zijn er ook andere Multi-Effect pedalen voor z'n prijs en met die functies??

Dirk_Hendrik
18 augustus 2004, 09:18
Spec's


11 Amp Models
Expression pedal input for Whammy, Wah and more
20 studio-quality effects, up to 8 at once
Built-in Drum Machine with 30 patterns
40 user, 40 factory presets
24-bit, ADA converters
Chromatic Tuner
1/4-inch stereo output doubles as headphone jack
Battery or optional external power supply

Dat zijn dus geen 40 effecten maar 20 effecten. Die 40 slaat op het preset/user gebeuren.

Verder, als je hier je geld aan wil besteden, doe dat dan gewoon en ga niet eindeloos zitten plussen en minnen. In dit prijssegment (IMHO) zijn geen mirakels te verwachten wanneer je het ene met het andere apparaat vergelijkt en dus wordt het allemaal eenheidsworst.

rambe029
18 augustus 2004, 09:23
welke andere modellen zijn er dan met die spec's en rond die prijsklasse??

Dirk_Hendrik
18 augustus 2004, 09:39
Happy surfing :wink:

harrie-beton
18 augustus 2004, 10:22
tja je zit in de lage prijsklasse. De zoom is goedkoper is misschien iets voor jou.
Het zijn "instapmodellen" maar heel erg leuk om te beginnen.

phx
18 augustus 2004, 10:32
ikzelf heb destijds de me-30 van boss 'gebruikt' en beviel me prima. Zit alles op: overdrive's dist fuzz delay tremelo chorus phaser etc etc Kun je voor 100 euro op marktplaats scoren.

PHX

Speeddemon
18 augustus 2004, 13:54
een vriend van me heeft die RP-50 en heeft er eigenlijk al spijt van.

Kijk idd eens naar 2e hands bakkies:
Zoom GFX-4
Boss ME-30 / ME-33

en als je 'm alleen maar voor oefenen en opnames wil gebruiken, kijk dan ook eens naar desktop modellen, zoals een Digitech Genesis 3, Line6 POD 2.0, Behringer V-Amp2.

Anavrin
18 augustus 2004, 14:43
hoeveel kost dat ding dan, want je hebt het steeds over "in z'n prijsklasse" maar welke klasse is dat dan?

Ik heb zelf de Boss ME-33, die heel gemakkelijk te bedienen is, en waar alles opzit. Ik vind zelf de distortions en de overdrives wat minder, maar daar heb ik een Boss Metalzone (MT-2) voor. De overdrives bij de GT-6 zijn trouwens niet veel beter.

Hier zijn de specs vd ME-33:
As the successor to the popular ME-30, the new ME-33 Guitar Multiple Effects arrives with an incredible range of killer 24-bit BOSS effects, onboard COSM Amp Modeling, and Quick Edit knobs for fast tweaking. Throw in an onboard expression pedal and new EZ Tone feature and you've got the easiest way to tap into a tonal powerhouse.


Floor-based guitar multi-effects processor with 24-bit sound quality and built-in assignable expression pedal


Onboard COSM Amp Modeling with 6 distinct guitar amp models plus simultaneous overdrive and distortion effects


6 Quick Edit knobs for instant, familiar effects tweaking


24 distinct guitar effects (9 simultaneous) including new Feedback Modeling, Auto Wah, Humanizer, Harmonist, Auto Riff and Phrase Trainer


EZ Tone settings for fast access to tones from a variety of musical styles


Acoustic Guitar and Pickup Simulators for instant acoustic sounds


Large backlit LCD with helpful operation graphics and icons


Built-in auto tuner and patches optimized for use with 7-string guitars

rambe029
18 augustus 2004, 17:44
ik gebruik het alleen voor thuisgebruik.

Anavrin
18 augustus 2004, 19:43
heej Rambe,
is dit (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=28352) iets?

niels_r
18 augustus 2004, 20:09
heej Rambe,
is dit (http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=effapp&md=details&id=28352) iets?

Is 200 niet een beetje veel voor die? In Duitsland heb je de AX1500G nieuw voor 200. Check deze (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp?artnr=3449053&sid=!06082002&quelle=volltext) link.

http://www.korg.com/gear/images/products/enlarge/lrg_AX1500G.jpg

Als je het geld ervoor hebt dan zou ik proberen er eentje te kopen zoals die Korg die hierboven staat. Is iets duurder, maar je hebt veel meer mogelijkheden.

BlackSun
18 augustus 2004, 21:28
Die korgAX1500G is hier in nederland als je goed zoekt NIEUW ook voor 200 te krijgen. Ik heb die van mij voor 210 nieuw gekocht. En het is echt een lekker ding. Een van de weinige waarbij de Distortions niet zo 'digitaal' klinken.
En de 1500 is duidelijk de beste uit de serie.

rambe029
18 augustus 2004, 22:10
Die ziet er inderdaad goed, uit. Maar heeft de RP100 dan niet een beter geluid dan de RP50??

BlackSun
18 augustus 2004, 22:29
Volgens mij hebben ze dezelfde modelling techniek en alleen meer mogelijkheden/effecten. maar zelfde 'kwaliteit' geluid...
correct me if i'm wrong.

dalon
18 augustus 2004, 23:00
Die korgAX1500G is hier in nederland als je goed zoekt NIEUW ook voor 200 te krijgen. Ik heb die van mij voor 210 nieuw gekocht. En het is echt een lekker ding. Een van de weinige waarbij de Distortions niet zo 'digitaal' klinken.
En de 1500 is duidelijk de beste uit de serie.

Heee hallo, kun je me vertellen waar ik de korg voor 200 zou kunnen vinden?? Thanks!

rambe029
20 augustus 2004, 11:43
feedback ofzo

oblomov
7 januari 2006, 13:57
Als je kan kiezen tussen een Boss ME 33 of die Korg AX1500G welke is dan beter? Die Boss is al iets ouder of niet? Ik zie die niet meer nieuw te koop staan bij online shops.

tnx

oblomov
7 januari 2006, 14:16
sorry voor de overdadige posting van mijn vraag


Je had ook even wat tijd kunne spenderen om ze weg te halen.

Al kan men nog zo kankeren op de brakheid van dit forum, als je er een beetje handig mee om kunt gaan (en daar is genoeg over geschreven) zijn al die dubbelposts totaal onnodig.

D_H