PDA

View Full Version : Oké jullie moeten me helpen



serial_killer
17 augustus 2004, 18:36
Luister ik ga binnenkort ff naar germany om nieuwe pickups te halen ze zijn daar lekker cheap je weet toch.

Maar anyway ik twijfel nog welke pickup ik in de brug wil

-evolution
-PAF PRO
-Tonezone

Ik zou eerst 100% voor de PAF gaan men homeboy had deze ook aangeraden, maar nu lees ik net in de dimarzio catolog dat die PAF meer voor de hals bedoeld is en niet zoveel output heeft om als brug pickup te fungeren. Pff nu weet ik wéér niet wat ik moet nemen.

Ik pick erg veel veel alternate picking stuff ook veel op de lage snaren ik heb dus een pickup nodig met veel definitie en eentje die niet muddy wordt als je veel mute en picked.

Anyway welke raden jullie deze killer aan?

AFKAS
17 augustus 2004, 18:41
Mijn mening weet je al :cool:
Maar wanneer ging je erheen ?

serial_killer
17 augustus 2004, 18:52
Volgende week

ja jij wil toonzoon heheh maar ik twijfel of dat ding echt schreeuwt en je er goed harmonics uit kan krijgen. Ik wil wel het brug element van men charvel evenaren das een jackson element maar scheurt echt als een tierelier. Maarja ik check in die winkel meteen de pgm 301 die heeft stock al PAF's erin zitten dus dat is mooi.

Anavrin
17 augustus 2004, 19:03
scheurelementje nodig:
http://www.billlawrence.com/Images/Pickups/500small2.jpg
Bill Lawrence L 500 XL

NeeraDJ
17 augustus 2004, 19:03
Wazzup kill?

Je weet toch voor definitie op die lage snaren moet je geen bassy sjit kopen, aight? Dus die TZ, mang die kan je vergeten. Die evolution en paf pro zijn wel chill voor die sjit, maar omdat je zoveel op de lage snaren speelt zit ik aan iets anders te denken, yo. De Seymour Duncan SH-5 Custom heeft ongelofelijke clarity weet je, en klinkt lekker agressief op de lagere snaren. Dat ding heb ook een soort PAF-ish vibe yo, dus misschien dat je die chill vind, aight?

Booyaka player!




:-D

Swan
17 augustus 2004, 19:23
de hum op je charvel heeft ook n boost heh, dat scheelt een hoop...
misschien EMGs?
iig iets met hoge output, ik heb dat foldertje ook en de tonezone lijkt me wel piekobello

Theije
17 augustus 2004, 19:33
"Je weet toch" "homeboy" ??? weet je zeker dat je niet liever een mooie draaitafel wilt hebben? :P sorry moest ff anyway ik stem PAF

serial_killer
17 augustus 2004, 19:33
ja idd of een X2N maar waarom wou jij die ook alweer niet meer?

serial_killer
17 augustus 2004, 19:35
"Je weet toch" "homeboy" ??? weet je zeker dat je niet liever een mooie draaitafel wilt hebben? :P sorry moest ff anyway ik stem PAF

ok, maar waarom zou je voor de PAF kiezen? ( in mijn situatie dan he, scheuren, harmonics, veel definitie lage snaren zowel als hoge )

Maiden Michiel
17 augustus 2004, 19:35
Is een EVO toch ideaal voor?

Arnie
17 augustus 2004, 19:43
...maar ik twijfel of dat ding echt schreeuwt en je er goed harmonics uit kan krijgen...

De andere gitarist uit mijn band heeft een Tonezone in zijn Ibanez zitten. Ik kan je verzekeren dat dat genoeg schreeuwt en dat er goede harmonics uit kunnen komen.

Zelf heb ik een Steve's Special in de brug zitten en ben daar heel tevreden mee. Klinkt heel uitgebalanceerd en strak.

serial_killer
17 augustus 2004, 20:22
@Maiden Michiel ja zat ik ook al aan te denken, maar die Tonezone schijnt ook heel goed te zijn, veel definitie moeilijke keus daarom ;)

@Arnie thanks :) je reactie is zeer bruikbaar

Swan
17 augustus 2004, 20:25
bij stand by hebben ze toch zo'n gitaar hangen waar je verschillende PUps in kan proberen?

serial_killer
17 augustus 2004, 20:26
waren alleen voor die western country elementen ofzo dacht ik :-?

Swan
17 augustus 2004, 20:27
t was toch n les paul?

serial_killer
17 augustus 2004, 20:28
Hmm maarja ik wil niet meer naar standby die gast is eng '' ja we hebben een gele besteld ''

:-D

Swan
17 augustus 2004, 20:33
hahahaha :-D
en ze hebben geen boeiende gitaren meer :x

NeeraDJ
17 augustus 2004, 20:55
De andere gitarist uit mijn band heeft een Tonezone in zijn Ibanez zitten. Ik kan je verzekeren dat dat genoeg schreeuwt en dat er goede harmonics uit kunnen komen.

Zelf heb ik een Steve's Special in de brug zitten en ben daar heel tevreden mee. Klinkt heel uitgebalanceerd en strak.

Wat voor gitaar en amp heeft die gozer als ik vragen mag? Ik had hem namelijk een paar maanden geleden nog in m'n RG3120 Prestige, en ik kon echt geen definitie tussen de noten krijgen en de leads waren echt bagger. Harmonics zitten trouwens voor het merendeel in de vingers, een elementje kan ze slechts beter hoorbaar maken, het is niet dat wanneer je een element met goeie harmonics koopt je meteen harmonics kunt spelen

serial_killer
17 augustus 2004, 21:05
Elementen kunnen wel degelijk helpen bij de overtonen. Je kan het idd niet meteen spelen ofzo, maar het vermakkelijkt het wel. En maakt ze helderder :)

Maargoed daar gaat deze discussie niet over.

NeeraDJ
17 augustus 2004, 21:17
een elementje kan ze slechts beter hoorbaar maken

Had ik dus anders moeten verwoorden :)

serial_killer
17 augustus 2004, 21:18
ah las ik overheen, welke pickups heb jij ook alweer nu in je RG? en welke x-periences ermee

NeeraDJ
17 augustus 2004, 22:52
Seymour Duncan JB brug: Open en airy, een echte lead pup. Snelle ritmische riff stukjes komen wel goed naar boven (denk Megadeth), maar het is nog wel te zacht om agressief te klinken.

DiMarzio Paf Pro hals: Ook erg open, maar ook agressief, het heeft een harde bite zeg maar. Je kunt hier echt vreselijk dicht bij Satch z'n sound mee komen. Onwijs goed harmonic overtones ook, en erg gevoelig voor picking attack. Dit elementje is ook erg lekker om mee te riffen, een soort van '80's Rock o.i.d. Dit element heeft ook een heerlijke clean, en klinkt zelfs strat-ish wanneer die gesplit is.

serial_killer
17 augustus 2004, 23:10
Juistem thanks :)

Ik zou ook de paf in de hals willen maar gaat niet H - S - S configuratie. Maar het wordt ipv de PAF in de hals een Fasttrack1. In de brug heb ik nu een seymour duncan tb4 hij is heel helder etc. maar hij scheurt niet genoeg...

Braindead
19 augustus 2004, 15:15
De tonezone heeft echt wel genoeg definitie. Vinnie Moore gebruikt hem ook. ( neem aan dat je daar wel van gehoord hebt. (Nee het is geen broer van Charles Manson).
Of ie genoeg output voor je heeft weet ik niet, maar anders moet je echt voor de x2n ofzo gaan. OF actieve pu's.
Maar het is wel een high output humbucker dus lijkt me toch goed.