PDA

View Full Version : Waarom klinkt die e-snaar zo fucking hard



Man
17 augustus 2004, 15:31
Ik begin me te irriteren aan bepaalde dingen op mijn ibanezrg470

de e-snaar klinkt veel harder dan de rest van de snare, de lagere tonen klinken DOF en saai, over het algemeen klinkt de gitaar te bassig en op hogere posities krijg je geen mooie schone klank maar een soort trillend epilepsieaanval-achtig geluid met de toon er doorheen.

Hoe los ik dit op? want over het algemeen speelt het beestje wel heel lekker!

Massl

Anavrin
17 augustus 2004, 15:36
misschien moet je de lage (dikke) snaren wat verder van je pups afzetten. Omhoog schroeven dus die hap. Als dan de volumes ongeveer gelijk zijn, dan moet je 'm nog wel ff goed intoneren, en dan zou het opgelost moeten zijn. Dat de andere snaren wat dof en saai klinken kan liggen aan oude snaren. Het rommelige trilgeluid wat je beschrijft kan liggen aan dat de snaren te dicht bij de toets liggen, en dus aanlopen op de frets.

Man
17 augustus 2004, 15:39
het kloterige is dat dat intoneren niet lukt zonder een of ander ibanez-apparaatje door die gare floydrose tremolo, maar de gitaar is een maand geleden al afgesteld, kan het liggen aan de elementen?!

sash
17 augustus 2004, 16:49
Kan wel, maar denk het niet.

Het probleem wat je beschrijft bij de hoge tonen klinkt mij in de oren als fretbuzz. Dat doffe en saaie in de lage tonen zijn oude snaren. Ongewonden snaren blijven over het algemeen langer helderder (ook meer volume) dan de omwonden snaren.

Probeer eens een beetje te spelen met pickuphoogte, kan veel uitmaken in volume.

Maroetoo
17 augustus 2004, 16:53
He afstellen van die floyd rose kun je doen met een ster schroevendraaier, dus niet een kruiskop maar een 8 hoekige kop

Man
17 augustus 2004, 16:53
been there, ik ga maar weer een nieuwe snaren kopen dan maar ja, kan het ook met de snaardikte te maken hebben? dat b.v. 0.9 beter uit de verf zou kunnen komen dan 0.10?

GuitarMaster
17 augustus 2004, 16:56
Als ie een maand geleden is afgesteld hebben ze dat dus niet goed gedaan, terug naar de winkel zou ik zeggen.

Swan
17 augustus 2004, 17:47
misschien moet je de lage (dikke) snaren wat verder van je pups afzetten. Omhoog schroeven dus die hap. Als dan de volumes ongeveer gelijk zijn, dan moet je 'm nog wel ff goed intoneren, en dan zou het opgelost moeten zijn. Dat de andere snaren wat dof en saai klinken kan liggen aan oude snaren. Het rommelige trilgeluid wat je beschrijft kan liggen aan dat de snaren te dicht bij de toets liggen, en dus aanlopen op de frets.


als je frets nniet buzzen kan je beter je PUs lager zetten ipv je snaren hoger, je kan je PUs best aan de treble kant wat hoger zetten dan aan de baskant, dan kan je t volume wel gelijk krijgen lijkt me

Man
17 augustus 2004, 18:50
btw, met de hoge tonen bedoel ik alleen de hoe e snaar sorry, maar die trilt dus in het geluid over de hele hals terwijl de rest redelijk schoon klinkt?!!?

wat is dit voor onzin de fretten zijn ook al gevlakt enzo

Swan
17 augustus 2004, 19:24
ibanez :razz:

Man
17 augustus 2004, 19:31
ok wat zal ik kopen, ik heb nog 500 us liggen en ik ben linkshandig en speel metal maar wil ook een mooi clean geluid

Man
17 augustus 2004, 19:43
ik zie een hohner steinberger gt3 op marktplaats staan
is dat wat?

Nicci
17 augustus 2004, 21:32
gewoon kopen, je hebt het toch maar liggen. . . .

Negative K3 fan
17 augustus 2004, 21:35
ik enk ook dat nieuwe snaren wel eens kunnen helpen met dat doffe enzo...

Man
17 augustus 2004, 21:46
:cry:

Pilitev
17 augustus 2004, 21:48
Ik heb ook een 470 lefty, bij mij heb ik dat probleem van die harde E snaar niet. Ik speel vrij veel en heb dan niet zoveel zin om om de haverklap nieuwe snaren erop te gooien, dit heeft wel tot gevolg dat er dus allerlei rotzooi aan die snaren blijft hangen waardoor ze erg onzuiver (vooral de hoge) gaan klinken, maar zodra ik er nieuwe snaren opzet is dit al een heel stuk minder. Hoe lang zitten je snaren er nu op en hoe vaak speel je?

Als je je ouwe snaren eraf haalt, moet je eens zien wat er aan de onderkant hangt :D