PDA

View Full Version : Koch Twintone combo



Droffie
17 augustus 2004, 14:12
Moet 't toch even weten.
Kep er op 1 gespeelt bij Feedback en ik ben erg onder de indruk. Ik vraag me af wat jullie vinden van die amp want ik zit er zwaar over te denken om er een te kopen...GAS!
Dus Twintone gebruikers...laat wat van je horen.

D.

cosmos
17 augustus 2004, 14:25
Ik heb hem nu al zo'n 4 jaar, en zou nog steeds niet zonder willen. Klinkt altijd te gek, zowel clean als OD. Zowel met humbuckers als single coils komt ie helemaal tot z'n recht. SUPER!

pimmetje
17 augustus 2004, 14:35
Ik speel er nu ook een aantal jaartjes over... prima ding en redelijk breed inzetbaar; volume van thuis oefenen tot loeihard, geluid van mooi clean tot een goede scheur.

Ook echt degelijk gebouwd en goed nagedacht over de extra's/functies.
Er zijn twee dingetjes die voor sommigen een nadeel zouden kunnen zijn:
- reverb kan niet bediend worden met de footswitch;
- reverb en knopje voor rythm/lead-volume zitten achterop de versterker.

Zelf heb ik er weinig moeite mee, want je stelt die dingen 1x in voor de avond en je hoeft er niet meer aan te zitten.

Droffie
17 augustus 2004, 14:38
gebruiken jullie ook de powersoak. Lijkt me zo'n handige feature. Kan je met de soak alleen naar 25 watt of je het volume ook regelen?

cosmos
17 augustus 2004, 15:03
Je kunt naar 25 watt of naar een koptelefoon. (load functie dus)
Ik vind het heel praktisch, zeker als je soms in een (te) kleine oefenruimte staat!

Negative K3 fan
17 augustus 2004, 15:07
Ik speel er nu ook een aantal jaartjes over... prima ding en redelijk breed inzetbaar; volume van thuis oefenen tot loeihard, geluid van mooi clean tot een goede scheur.

Ook echt degelijk gebouwd en goed nagedacht over de extra's/functies.
Er zijn twee dingetjes die voor sommigen een nadeel zouden kunnen zijn:
- reverb kan niet bediend worden met de footswitch;
- reverb en knopje voor rythm/lead-volume zitten achterop de versterker.

dat is toch SUPERmakkelijk te modden, je kunt zelfs die dingen allemaal voetschakelbaar maken.

Droffie
17 augustus 2004, 15:10
Ik speel er nu ook een aantal jaartjes over... prima ding en redelijk breed inzetbaar; volume van thuis oefenen tot loeihard, geluid van mooi clean tot een goede scheur.

Ook echt degelijk gebouwd en goed nagedacht over de extra's/functies.
Er zijn twee dingetjes die voor sommigen een nadeel zouden kunnen zijn:
- reverb kan niet bediend worden met de footswitch;
- reverb en knopje voor rythm/lead-volume zitten achterop de versterker.

dat is toch SUPERmakkelijk te modden, je kunt zelfs die dingen allemaal voetschakelbaar maken.
Is de volume al niet voetschakelbaar?

cosmos
17 augustus 2004, 15:15
Ja, je kunt een solo en rhythm volume instellen, die je kunt schakelen.

pimmetje
17 augustus 2004, 15:25
dat is toch SUPERmakkelijk te modden, je kunt zelfs die dingen allemaal voetschakelbaar maken.
Maar dan kan 't nog wel handig zijn om te weten dat 't niet standaard schakelbaar is.


Is de volume al niet voetschakelbaar?
Met 't knopje rhythm/lead achterop de versterker kan je instellen hoeveel volume er weggelaten wordt; je stelt dus een volumeverschil in. Het aan- en uitschakelen van dit volume verschil kan idd met de voetschakelaar.

Maar dit is dus alleen handig als je die volume-demping niet gebruikt om 't volume op vriendelijk niveau te krijgen... het schakelen is alleen praktisch als je 'm ook gewoon "vol" kan gebruiken.

Wicked Willy
17 augustus 2004, 15:53
4 jaar lang op een Twintone ministack gespeeld......altijd prima bevallen, mega-allround versterker. Ben nu overgestapt op een Multitone combo + een 2x12" van Koch...net wat meer power en een kanaal extra. Maar in zijn prijsklasse is de Twintone toch wel een van de topversterkers. De nieuwe Studiotone van Koch is trouwens ook het uitproberen waard.

Droffie
17 augustus 2004, 15:59
4 jaar lang op een Twintone ministack gespeeld......altijd prima bevallen, mega-allround versterker. Ben nu overgestapt op een Multitone combo + een 2x12" van Koch...net wat meer power en een kanaal extra. Maar in zijn prijsklasse is de Twintone toch wel een van de topversterkers. De nieuwe Studiotone van Koch is trouwens ook het uitproberen waard.
Tja de multitone heeft een kanaal extra. De compactheid van de Twintone spreekt me zo aan. Wat weegt de Multitone ongeveer?

pimmetje
18 augustus 2004, 09:58
Multitone combo 22kg
Multitone head 14kg

<edit na droffie's post omdat gewoon posten niet lukt (invalid_session)>
Oh ja... fuck... sorry..
Waar ik multitone zei, moest 't twintone zijn... my bad... :oops:

Ik werd helemaal enthousiast omdat ik toevallig m'n twintone gebruiksaanwijzing met die info anderhalve meter van me vandaan zag liggen :D.
</edit>

Droffie
18 augustus 2004, 10:15
Multitone combo 22kg
Multitone head 14kg
Hmm...weet je dat zeker? Ik dacht dat de Twintone 23 kg weegt. Ik denk niet dat de Multitone lichter is.

Ronny
23 augustus 2004, 00:03
Droffie,

ik heb mijn Twintone al sinds eind 1995. (Het is de derde Twintone die destijds gemaakt is.) Je hebt hem zelf reeds uitgeprobeerd, dus je weet hoe goed ie klinkt. Dat ik de Twintone nog steeds gebruik sinds eind '95 zegt genoeg over hoe tevreden ik ermee ben. De compactheid is heel prettig met vervoer. Ik gebruik een extra KC-50 cabinet om het geluid wat aan te dikken. Ik heb er sinds de koop gemiddels zo'n 2x per maand mee opgetreden en wekelijks mee gerepeteerd en nooit storingen gehad tijdens optredens of repetities.
Heel handig is inderdaad de twee geluidsniveaus die je zowel voor clean als overstuurd kunt instellen. Ik speel veel cleane funkslag met tussenlicks. Die tussenlicks kan ik heel handig harder laten klinken door het in werking stellen van het hardere geluidsniveau d.m.v. de voetschakelaar. En uiteraard extra gas voor tijdens de solo's.
De service van Koch is ook heel goed. En dat blijkt heel belangrijk als er wat met de versterker aan de hand is of voor service. Ik vind het makkelijk dat ik zo naar ze toe kan rijden in Amersfoort voor onderhoud, zonder tussenkomst van een winkelier.
Voorbeelden van de goede service:
- bij mij is tot 2x toe de draagriem afgebroken (in de beginjaren van de combo werd nog gebruik gemaakt van een draagriem met enkele bout aan beide kanten, dat bleek dus een zwakte). Echter beide keren werd mij gratis een nieuwe toegestuurd nadat ik gebeld had. Na de tweede keer kreeg ik een exemplaar toegestuurd met dubbele bouten aan beide kanten. Ik moest wel extra gaten boren aan de bovenzijde van mijn combo, maar deze is nooit meer gebroken.
- in 2002 liet heb ik nieuwe voor- en eindtrap-buizen bij ze gekocht. Ik kon gewoon mijn oude buizen ermee vervangen zonder rebias. Echter, na vervanging bleek de versterker een brom te geven op het leadkanaal en bleek een van de eindbuizen te rinkelen. Na een belletje kon ik gelijk langs komen en heeft de customizer van Koch de buizen weer vervangen en net zo lang getest tot het geluid goed was, zonder brom. Dit alles kosteloos. Een paar weken later kwam er weer ietsje brom op het leadkanaal, maar dat was acceptabel en heb ik niet meer gemeld bij Koch.
- afgelopen zomer moest ik de potmeter van het cleane kanaal laten vervangen. Die kraakte (mag het na 9 jaar trouwe dienst). Boosdoener was een slechte voorversterkerbuis waardoor de potmeter wat spanning trok. Potmeter en buisje laten vervangen voor 40 euro. Tijdens de vervanging heeft de customizer een checkup van de versterker gedaan. Hij bemerkte toen die brom in het leadkanaal (zie bovenstaand). Hij heeft de voorversterkbuis van de gain van het leadkanaal vervangen die de boosdoener was. Nadat ik gemeld had dat deze brom er eigenlijk al, sinds de vorige vervanging van de buizen door Koch, in zat, werd mij geen kosten voor deze buis gerekend. De brom is nu definitief weg en de versterker klinkt nu nog beter dan voorheen. Je moet dus wel ff goed checken of de versterker weer goed klinkt na een buizenvervanging. Maar als je dat bij hen meldt, staan ze echt voor je klaar.
Dit is echt een toonbeeld van service.

Droffie
23 augustus 2004, 08:44
Droffie,

ik heb mijn Twintone al sinds eind 1995. (Het is de derde Twintone die destijds gemaakt is.) Je hebt hem zelf reeds uitgeprobeerd, dus je weet hoe goed ie klinkt. Dat ik de Twintone nog steeds gebruik sinds eind '95 zegt genoeg over hoe tevreden ik ermee ben. De compactheid is heel prettig met vervoer. Ik gebruik een extra KC-50 cabinet om het geluid wat aan te dikken. Ik heb er sinds de koop gemiddels zo'n 2x per maand mee opgetreden en wekelijks mee gerepeteerd en nooit storingen gehad tijdens optredens of repetities.
Heel handig is inderdaad de twee geluidsniveaus die je zowel voor clean als overstuurd kunt instellen. Ik speel veel cleane funkslag met tussenlicks. Die tussenlicks kan ik heel handig harder laten klinken door het in werking stellen van het hardere geluidsniveau d.m.v. de voetschakelaar. En uiteraard extra gas voor tijdens de solo's.
De service van Koch is ook heel goed. En dat blijkt heel belangrijk als er wat met de versterker aan de hand is of voor service. Ik vind het makkelijk dat ik zo naar ze toe kan rijden in Amersfoort voor onderhoud, zonder tussenkomst van een winkelier.
Voorbeelden van de goede service:
- bij mij is tot 2x toe de draagriem afgebroken (in de beginjaren van de combo werd nog gebruik gemaakt van een draagriem met enkele bout aan beide kanten, dat bleek dus een zwakte). Echter beide keren werd mij gratis een nieuwe toegestuurd nadat ik gebeld had. Na de tweede keer kreeg ik een exemplaar toegestuurd met dubbele bouten aan beide kanten. Ik moest wel extra gaten boren aan de bovenzijde van mijn combo, maar deze is nooit meer gebroken.
- in 2002 liet heb ik nieuwe voor- en eindtrap-buizen bij ze gekocht. Ik kon gewoon mijn oude buizen ermee vervangen zonder rebias. Echter, na vervanging bleek de versterker een brom te geven op het leadkanaal en bleek een van de eindbuizen te rinkelen. Na een belletje kon ik gelijk langs komen en heeft de customizer van Koch de buizen weer vervangen en net zo lang getest tot het geluid goed was, zonder brom. Dit alles kosteloos. Een paar weken later kwam er weer ietsje brom op het leadkanaal, maar dat was acceptabel en heb ik niet meer gemeld bij Koch.
- afgelopen zomer moest ik de potmeter van het cleane kanaal laten vervangen. Die kraakte (mag het na 9 jaar trouwe dienst). Boosdoener was een slechte voorversterkerbuis waardoor de potmeter wat spanning trok. Potmeter en buisje laten vervangen voor 40 euro. Tijdens de vervanging heeft de customizer een checkup van de versterker gedaan. Hij bemerkte toen die brom in het leadkanaal (zie bovenstaand). Hij heeft de voorversterkbuis van de gain van het leadkanaal vervangen die de boosdoener was. Nadat ik gemeld had dat deze brom er eigenlijk al, sinds de vorige vervanging van de buizen door Koch, in zat, werd mij geen kosten voor deze buis gerekend. De brom is nu definitief weg en de versterker klinkt nu nog beter dan voorheen. Je moet dus wel ff goed checken of de versterker weer goed klinkt na een buizenvervanging. Maar als je dat bij hen meldt, staan ze echt voor je klaar.
Dit is echt een toonbeeld van service.
Hey bedankt voor je post. Handige en nuttige info.
Er staat een Twintone bij Dijkman tweedehands maar die bromt ook zo op het OD kanaal. Volgens de verkoper kwam 't door de TL buizen in 't plafond :???: (we moeten maar weer eens een tread opstarten met domste quotes van gitaarwinkel verkopers).
In ieder geval die moest toch nog 998 Euro kosten. Andere curieus puntje was de inputs op die amp. Ipv van een Normal en Bright input heette deze Active en Passive? Is dat een oud model of zo. Misschien weet jij 't.

BLOK182
23 augustus 2004, 10:49
Brom kan idd door TL licht, das niet per se een lulverhaal, maar ik zou dan ff vragen of ie het licht uit kon doen. Heb verder 2 maanden op de twintone gespeeld (toen mijn Mesa voor een reperatietje van niks een hele tijd bij Feedback is geweest). Clean vond ik em erg lekker, ging ook lekker hard, maar het hele idee van Kochscheur is niet mijn ding. Voor de rest wel fijn bakkie.

pimmetje
23 augustus 2004, 11:58
In ieder geval die moest toch nog 998 Euro kosten. Andere curieus puntje was de inputs op die amp. Ipv van een Normal en Bright input heette deze Active en Passive? Is dat een oud model of zo. Misschien weet jij 't.
Active en passive is normaal bij twintone. Niet per se omdat 't een oudje is of zo. De classictone heeft ook active en passive en is nog niet zo enorm lang op de markt.

Droffie
23 augustus 2004, 16:51
Brom kan idd door TL licht, das niet per se een lulverhaal, maar ik zou dan ff vragen of ie het licht uit kon doen. Heb verder 2 maanden op de twintone gespeeld (toen mijn Mesa voor een reperatietje van niks een hele tijd bij Feedback is geweest). Clean vond ik em erg lekker, ging ook lekker hard, maar het hele idee van Kochscheur is niet mijn ding. Voor de rest wel fijn bakkie.
Zou op 't cleane kanaal ook geen brom zitten dan als 't door de tl verlichting komt? die was namelijk wel stil.
De Studiotone die er naast stond had nergens last van.

Ik was wel onder de indruk van de scheur. Maar daar verschillen onze smaken denk ik. Ik kan niet wennen aan een Mesa scheur. Toch het verschil tussen EL34 en 6L6 denk ik. Was ook niet onder de indruk van de Screamer.

Droffie
23 augustus 2004, 16:54
In ieder geval die moest toch nog 998 Euro kosten. Andere curieus puntje was de inputs op die amp. Ipv van een Normal en Bright input heette deze Active en Passive? Is dat een oud model of zo. Misschien weet jij 't.
Active en passive is normaal bij twintone. Niet per se omdat 't een oudje is of zo. De classictone heeft ook active en passive en is nog niet zo enorm lang op de markt.
Op de nieuwe modellen heet 't normal en bright. Volgens Dijkman is die Twintone ongeveer 2 jaar oud.
Wel met Koch/Jensen speaker welliswaar.

The_RockeR13
23 augustus 2004, 18:16
Moet 't toch even weten.
Kep er op 1 gespeelt bij Feedback en ik ben erg onder de indruk. Ik vraag me af wat jullie vinden van die amp want ik zit er zwaar over te denken om er een te kopen...GAS!
Dus Twintone gebruikers...laat wat van je horen.

D.

Hee volgens mij heb ik je gezien, welke feedback, rotterdam of utrecht?

Droffie
24 augustus 2004, 09:01
Moet 't toch even weten.
Kep er op 1 gespeelt bij Feedback en ik ben erg onder de indruk. Ik vraag me af wat jullie vinden van die amp want ik zit er zwaar over te denken om er een te kopen...GAS!
Dus Twintone gebruikers...laat wat van je horen.

D.

Hee volgens mij heb ik je gezien, welke feedback, rotterdam of utrecht?
Rotterdam. Was op een woensdagmiddag.

The_RockeR13
24 augustus 2004, 12:52
Oh jammer ik was in utrecht :roll:

Ronny
28 maart 2005, 11:47
Hey Droffie,

Heb je de Twintone uiteindelijk nog gekocht?

Droffie
28 maart 2005, 14:36
Hey Droffie,

Heb je de Twintone uiteindelijk nog gekocht?

Hey Ronny,
Zeker heb ik er een geKOCHt!

twee maanden geleden van Anders Destium. Combootje.
Ik moet er wel een extra cabje bij kopen voor wat meer power. Hij staat nu bij Koch voor een service beurt.
Geluid is waanzinnig natuurlijk :D

Daniël_san
28 maart 2005, 15:20
Brom kan idd door TL licht, das niet per se een lulverhaal, maar ik zou dan ff vragen of ie het licht uit kon doen. Heb verder 2 maanden op de twintone gespeeld (toen mijn Mesa voor een reperatietje van niks een hele tijd bij Feedback is geweest). Clean vond ik em erg lekker, ging ook lekker hard, maar het hele idee van Kochscheur is niet mijn ding. Voor de rest wel fijn bakkie.
Zou op 't cleane kanaal ook geen brom zitten dan als 't door de tl verlichting komt? die was namelijk wel stil.
De Studiotone die er naast stond had nergens last van.

Ik was wel onder de indruk van de scheur. Maar daar verschillen onze smaken denk ik. Ik kan niet wennen aan een Mesa scheur. Toch het verschil tussen EL34 en 6L6 denk ik. Was ook niet onder de indruk van de Screamer.

Ik was ook niet echt onder de indruk van een screamer. Ik vond me geluid veelste weinig bas hebben.
MAAR!, toen ik inplugde in een mesa, had ik dus wel het geluid wat ik zocht. (helaas was die ongeveer 3000 euro duurder...)

En dan de Koch Clean is mooi, op het 2e kanaal miste ik toch weer bas....

Anders Destium
28 maart 2005, 15:33
Hey Droffie,

Heb je de Twintone uiteindelijk nog gekocht?

Hey Ronny,
Zeker heb ik er een geKOCHt!

twee maanden geleden van Anders Destium. Combootje.
Ik moet er wel een extra cabje bij kopen voor wat meer power. Hij staat nu bij Koch voor een service beurt.
Geluid is waanzinnig natuurlijk :D

Toch te weinig druk bij de band? Maar mooi dat hij je zo bevalt!

Laat weten wat ze zeggen bij de service beurt (en over de buizen die er in zitten) :wink:

Droffie
29 maart 2005, 00:16
Hey Droffie,

Heb je de Twintone uiteindelijk nog gekocht?

Hey Ronny,
Zeker heb ik er een geKOCHt!

twee maanden geleden van Anders Destium. Combootje.
Ik moet er wel een extra cabje bij kopen voor wat meer power. Hij staat nu bij Koch voor een service beurt.
Geluid is waanzinnig natuurlijk :D

Toch te weinig druk bij de band? Maar mooi dat hij je zo bevalt!

Laat weten wat ze zeggen bij de service beurt (en over de buizen die er in zitten) :wink:
Hey Anders,
Ik krijg 'm deze week terug.
Op hoge volumes ging die fluiten en ging de tone volledig onderuit op het overdrive kanaal. Ik denk toch microfonisch buisje. Misschien wel eindtrapbuis niet goed.
Ik wil gewoon zeker weten dat die een goede servicebeurt krijgt vandaar dat ik 'm naar Amerfoort heb gebracht.
Ik laat je weten wat er mee was.

Nu sparen voor een ex.cabje er bij... :D M'n vrouw maakt me af als ik 't zeg...maar even niet dus...

dml
29 maart 2005, 15:19
Is een Powertone Combo niets voor je?

Droffie
29 maart 2005, 15:25
Is een Powertone Combo niets voor je?

Powertone combo? Bestaat die dan?

dml
29 maart 2005, 15:32
In principe niet maar op bestelling leverbaar voor een meerprijs van ongeveer € 275,--.

Check ook:
http://www.sixstringsoul.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=Amplification;action=display;num=11 09195126

Droffie
29 maart 2005, 17:29
In principe niet maar op bestelling leverbaar voor een meerprijs van ongeveer € 275,--.

Check ook:
http://www.sixstringsoul.com/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=Amplification;action=display;num=11 09195126

Ziet er heel cool uit maar hoe zwaar weegt ie?
Trouwens 275,- meerprijs van de top?

Grave Fillé
30 maart 2005, 15:14
Heb laatst nog een multitone 100 watt combo getest bij Kees Dee in Amesfoort. Zeer veelzuidig ding, mooi clean, goede leadsound alleen niet echt iets voor de zware metal. Toch, ik denk dat de koch twintone ook wel de zelfde eigenschappen heeft kwa sound. Succes met je crussade :-D !

Grave

Grave Fillé
30 maart 2005, 15:14
Heb laatst nog een multitone 100 watt combo getest bij Kees Dee in Amesfoort. Zeer veelzuidig ding, mooi clean, goede leadsound alleen niet echt iets voor de zware metal. Toch, ik denk dat de koch twintone ook wel de zelfde eigenschappen heeft kwa sound. Succes met je crussade :-D !

Grave

pietvanbuiten
11 april 2005, 23:17
ik speel al jaren op 1 van de eerste multitones, een ouwe dus al en hij bevalt me prima.
af en toe even naar Koch om um out te checke, nieuwe buizen of zo, maar verder nooit iets mis mee!!!
hij blijft ook wel us thuis, en dan gaat er een mesa nomad 55 mee, ook een lekker glasbakkie!!!!! :lol: :lol: