PDA

View Full Version : Mullards....



keef
17 augustus 2004, 14:04
Ik ben aan het rondkijken naar een set voor een 100W Marshall.....matched pair EL34s $300-350, AX7s $95 ps.... :(

In het land van de buizenkoning moeten er toch andere mogelijkheden zijn om goedkoper NOS spul te scoren - of kom ik daar enkele decennia te laat mee? Elke suggestie is welkom. :)

Robbert
17 augustus 2004, 14:51
Bivakmuts en honkbalknuppel .. :D

keef
17 augustus 2004, 15:40
Hmmm...1000 dollar voor een setje buizen - dan blijft er idd weinig anders over.

Ik hoor wisselende dingen over de GT ax7 mullard remake - prima sound, maar betrouwbaarheid/kwaliteitscontrole is huilen.

Met deze idiote prijzen komt er misschien wel een echt goede nieuwe mullard kloon...... :roll:

mathe
17 augustus 2004, 19:08
Keef,

Als ik je nou vertel dat Mullard een onderdeel was van het Philips concern en Mullard produktiecodes beginnen met een 'B' moet je volgens mij voldoende EL34's een ECC83's voor schappelijke prijzen kunnen vinden. En daarvoor hoef je echt niet over de grens te kijken.

Succes!

Marc

nicoverduin
17 augustus 2004, 20:02
laat ik er nou 5 hebben liggen waarvan 3 zeer goed meten....
NIco :-D :-D :-D :-D :-D

PeeVee
17 augustus 2004, 21:29
Same here :-D 8-)

PHILIPS (SYLVANIA 6L6 & MULLARD EL34) RULEZ!!

Al
17 augustus 2004, 23:10
Same here :-D 8-)

PHILIPS (SYLVANIA 6L6 & MULLARD EL34) RULEZ!!


Mullards hier!

Al

PeeVee
18 augustus 2004, 13:07
Jay zal er ook nog wel wat gehamsterd hebben dus we kunnen met gerust hart concluderen dat Nederland Mullard vrij is ;-)

Althans, de kopies dan want ons bunt zunig :-D

Mr.Jay
18 augustus 2004, 13:12
[quote="PeeVee"]Jay zal er ook nog wel wat gehamsterd hebben dus we kunnen met gerust hart concluderen dat Nederland Mullard vrij is ;-)


wat moet ik nou met Mullards?

JaY

Al
18 augustus 2004, 14:20
wat moet ik nou met Mullards?

JaY


Niks! Daarom heb ik de jouwe nu. Weet je nog?

Al

Mr.Jay
18 augustus 2004, 15:45
wat moet ik nou met Mullards?

JaY


Niks! Daarom heb ik de jouwe nu. Weet je nog?

Al

moet es minder gaan dirnken :-D

JaY

PeeVee
21 augustus 2004, 09:18
Dat met het quoten van originele tekst dat wil nog steeds niet zo lukken he Jay ;-)


wat moet ik nou met Mullards?
Prima buissies hoor! EL34's heb ik tijdje in mijn verrupzakte Bassman gezeten (dus niet die jij gehoord hebt) en dat was helemaal niet onaardig. Preamp buisjes zijn zowieso erg fijntje!

keef
24 augustus 2004, 09:43
Thanks - ik ga binnenkort weer wat mailtjes versturen.... :-D

Als ik het goed begrijp moet je dus zoeken naar Mullards waar geen 'Mullard' op staat....

Beetje off topic - maar zijn Mullards ook de beste keuze als preamp buis voor 60s/70s non MV marshalls..of is het een kwestie van experimenteren met diverse NOS stuff omdat elke amp andere resultaten geeft?

In het laatste geval: wat is een goede 'testset': Telefunken, Brimar, RCA ehhhh..suggesties welkom.