PDA

View Full Version : godin



Frans
9 september 2001, 20:40
Kent iemand t canadese merk godin??
kben geintressert in meningen over de radiator.. kweet dat ie bij feedback vanaf799 is.. Kwil m eigenlijk in combinatie met een H&K silver edition versterker kopen(ook feedback)
tnx frans

taylor
9 september 2001, 22:23
over het algemeen zeer goed spul.

Ditmar
9 september 2001, 23:43
Ze zijn best goed (vooral die met synth element en piezo's), maar niet echt geschikt voor heavy muziek. Bovendien hebben sommigen short-scale en dat is erg onhandig als je grote handen hebt.

Frans
10 september 2001, 16:09
wat bedoel je met niet heavy musiek??? dat is nogal vaaag. kun je de sound een beetje omschrijven?? en speelt iemand ook godin?? tnx frans

Jimi Hendrix
10 september 2001, 20:02
Ik een nylon- en staalsnarige godin en ik moet zeggen dat ze te gek klinken door m'n Rivera Sedona, ook DI met opnames enzo.
Maar ja, jij wil een plank, neem ik aan.

Ray
11 september 2001, 09:25
Een vriend van me had ooit een Godin 'Acousticaster' waar ik veel op gespeeld heb,
een elektrisch gitaar met het speelgemak van een plank en de klank van een akoestische:
heel mooi en warm geluid, perfect voor wanneer je nummers speelt waarin je open akkoorden (die je 'akoestische'wilt laten klinken) afwisselt met soleren, zonder dat je steeds naar een ander gitaar hoeft te grijpen.

Frans
11 september 2001, 22:25
plank??? explain!!tnx frans

taylor
11 september 2001, 23:18
godin is gewoon goed spul.

zeker dat start model met humbucker bij de brug.

is ook voor heavy muziek te gebruiken hoor.

er wordt geen gitaren gemaakt voor een speciaale muziek soort.(pure onzin)

Jimi Hendrix
12 september 2001, 09:21
Een plank is een ander woord voor een solid-body electric, dus een strat, les paul of tele enzovoorts.

Noctiis
14 september 2001, 21:02
Een vriend van mij heeft een wat duurder model van Godin, en het is heel fijn spul.
Goeie afwerking enzo, speelt lekker, mooi geluid. Word volgens mij toch wel gezien als een van de betere, exclusievere merken.

Groeten, Niels

Arthur
14 september 2001, 21:47
Snap niet dat je die bij Feedback koopt. Kijk eens wat beter rond - er zijn betere gitaarwinkels in NL dan Vreetbek...

Frans
16 september 2001, 20:54
lieve lieve lieve arthur

zou jij mij kunnen vertellen wat er niet goed is aan feedback voor de beginner???
tis voor zover ik weet lekker goedkoop, en alles lekker testen... en een gids waarbij je kan kijken en orienteren... dirkwitte in amsterdam is ook wel groot qua voorraad, maar wel ff duurder... maar tips zijn welkom hoor. tnx
ps- weet iemand bij wat voor versterker de radiator goed klinkt??? naar zijn mening dna natuurlijk

taylor
16 september 2001, 21:01
feeback is opzich niks mis mee.

maar als je en gitaar koopt kun je beter naar 1 speciaal zaak als kees dee,custom shops enzo.
(die kunnen overal aan komen,je mag ook op gitaren van ƒ5000,00++++ spelen)

Arthur
17 september 2001, 11:06
Feedback is een fabriek, maar geen speciaal zaak. Bovendien is de gitaarkennis maar matig, is althans mijn ervaring. Beginners gaan er inderdaad heen, omdat er zoveel gitaren staan. Maar voor service en echte kennis ga je naar de kleinere speciaalzaken. Maar wellicht is dat een ontwikkeling die een beginner moet doormaken.

anoniem
17 september 2001, 12:19
Ik heb een Godin SD van feedback rotterdam. Wat kan ik zeggen... uitstekende gitaar (prijs kwaliteit) en een uitstekende winkel. Fabriek ... is heel groot ja maar je kan tot in de lengte der dagen alles proberen wat je hartje maar wil, elke combinatie is mogelijk, verstand van gitaren ????? de verkopers daar zeggen; zie wat je te besteden hebt, probeer alles binnen die prijs-range en schaf aan wat je het beste overkomt ..... geweledig koopadvies toch, zou mij geen beter advies kunnen voorstellen. Bij veel kleinere zaakjes wordt je als beginende gitarist opgezadeld met winkeldochters, "ja..ja voelt misschien nu niet zo goed aan, maar een gitaar moet je aan wennen, en dat komt al snel, geloof me"

taylor
17 september 2001, 14:37
nee hoor dat is niet waar feedback heeft de echt duure gitaren achter 1 vitrine,en daar mag je niet op spelen.

bij custom shops enzo mag je rustig op en gitaar van bv ƒ10,000 spelen als je inte resse hebt of ze aardig goed kent,en zo moet het ook zijn.

Frans
17 september 2001, 22:45
ja heel leuk al dat gedoe met een dure gitaar, maar als ik nou es zeg dat ik iemand met kennis(en 30 jaar ervaring), wat raden julie me dan aan? en als t ff kan wil ik alles nieuw kopen, dan weet ik watik heb... snappie? tnx frans

taylor
17 september 2001, 23:12
niet zo veel lullen maar uit proberen ik weet niet wat je precies wil en is ook hier niet te zeggen.

dus probeer zoveel mogelijk maak dan zelf en keus.