PDA

View Full Version : Hellupp !!!



Zhico
17 augustus 2004, 11:30
Hoi, ik heb op mn verjaardag een gloednagelnieuwe gitaar gekregen, tis niet een bekend merk ofzo maar volgens mij is er iets mis mee, wie weet wat ??? als ik een snaar aansla, vooral de 1ste 5 fretten, dan heb ik erg veel resonantie, alsof de gitaar heel licht de volgende fretten raakt, dat hoot nou niet echt lekker natuurlijk...kan ik dit zelf oplossen, er zat wel een imbussleutel bij de gitaar, hoe en wat kan/moet ik hiermee doen ??? wie kan me helpen, want de gitaar inruilen zal het thuisfront waarschijnlijk niet echt kunnen waarderen....

MightyMike
17 augustus 2004, 11:44
Hoogstwaarschijnlijk is dit een probleem met de setup van de gitaar. We kunnen honderden kleine oorzaken bedenken, maar het beste lijkt me dat je de gitaar even binnengooit bij de winkel. Als je op een niet zo druk moment (niet op zaterdagnamiddag) even binnenspringt, zullen ze dat daar waarschijnlijk snel en bijna gratis oplossen.

amon
17 augustus 2004, 11:45
met die imbussleutel kun je je hals afstellen, holler/boller.
misschien moet je je hals wat holler zetten, ik dacht dat je dan losser moest draaien, maar dat meot even iemand bevestigen, weet ik niet zeker.
iets makkelijkers dat je kunt doen en misschien ook al helpt, is je brug een klein stukje hoger zetten.

AntY
17 augustus 2004, 11:45
je moet de gitaar af (laten) stellen.

waarschijnlijk moet de halspen strakker of losser worden gedraaid.

maar zo te horen weet je nog niet echt precies waar je mee bezig bent :) en dan kan t een gevaarlijk klusje zijn... vraag je familie waar ze het ding hebben gekocht, het is normaal dat nieuwe gitaren moeten worden afgesteld, een hoop winkels verzuimen dit. vraag ze even naar de gitaar te kijken e.d. , het is een klusje wat ze niet zoveel tijd kost, maar enorm kan uitmaken in de bespeelbaarheid van de gitaar.

schwalbe
17 augustus 2004, 11:45
Zoals bij elke nieuwe gitaar is ook hier een setup door een professional nodig. Dat kan je bij elke gitaarwinkel laten doen... deze kan dan meteen het instrument nakijken op eventuele gebreken. Er is dus in principe niets mis met je gitaar, hij moet alleen even afgesteld worden.

amon
17 augustus 2004, 11:49
Hoogstwaarschijnlijk is dit een probleem met de setup van de gitaar. We kunnen honderden kleine oorzaken bedenken, maar het beste lijkt me dat je de gitaar even binnengooit bij de winkel. Als je op een niet zo druk moment (niet op zaterdagnamiddag) even binnenspringt, zullen ze dat daar waarschijnlijk snel en bijna gratis oplossen.


ohja, inderdaad, aangezien je deze gitaar net nieuw hebt, even langs diezelfde winkel als waar je hem hebt gekocht (of je ouders) en even laten afstellen. is wel het makkelijkst.
voordat je een gitaar koopt in een winkel een meeneemt, altijd eerst helemaal goed af laten stellen, zodat je thuis niet voor onaangenamen verassingen komt te staan.

Rubenios
17 augustus 2004, 12:07
RTFM...

Baco
17 augustus 2004, 12:23
RTFM...
Ok, maar ik zou er niet zomaar aan beginnen. Give the guy a break, zou ik zeggen...

Anavrin
17 augustus 2004, 13:12
als ie nieuw is, dan zit het afstellen meestal het eerste jaar gratis bij de garantie, dus ff mee naar de winkel, en daar zouden ze het moeten oplossen.