PDA

View Full Version : vakantiejob -> nieuwe gitaar maar moeilijke keuze



My Dying Bride
17 augustus 2004, 07:11
Ik ben dus nu keihard aan het werken voor een gitaar te kunnen kopen , ik heb al heel wat rondgekeken en dacht aan volgende dingen :
-epiphone gothic sg
-epiphone Tony Iommi sg 400
-epiphone sg 400 deluxe
-zo'n jackson soloist van de goedkope versie
-epiphone les paul


wat vinden jullie van deze gitaren en welke zouden jullie aanraden voor 500 euro ?
en liefst geen 2de hands , slechte ervaringen dermee + ouders die niet willen dat ik gebruikte dingen koop voor 500 euro ofzo ookal zijn die meestal beter dan

The Mule
17 augustus 2004, 09:26
Uit dat rijtje zou ik zonder enige twijfel voor de Tony Iommi gaan. De huidige Epi's zijn echt goeie gitaren, een stuk beter dan vroeger, dus je keus daarvoor is zowiezo goed, en je hebt juist met die gitaar absoluut een goeie basis. Mocht je ooit willen upgraden, dan heb je ook nog eens een aantrekkelijk inruil- of verkoopobject (veel beter dan bij die andere opties) maar misschien dat je er op dat moment net zo goed een paar Gibson Tony Iommi signature pickups in kan (laten) zetten. Het lijkt me namelijk best een blijvertje, die Tony Iommi. Aan je nick te zien sluit deze gitaar ook nog eens het beste aan bij je muzieksmaak...

Succes! :)

cappuccino
17 augustus 2004, 09:38
ik adviseer de les paul, maar je eingen keuze is belangrijker.
Zoek naar 2e hands via internet, er is best een hoop goeds te vinden voor redelijke prijzen...

Swan
17 augustus 2004, 10:47
wat bedoel je met Jackson Soloist uit de goedkopere versie? de goedkoopste Soloist zit nog boven de 1000 euro...
of bedoel je n Dinky?


verder....zoals altijd: watvoor toon wil je, floyd of niet, etc etc

Megadeth
17 augustus 2004, 11:54
Voor 600 Euro heb je een (2de hands) Charvel Model 6, ik zou het wel weten!

Vexx
17 augustus 2004, 11:56
Voor 600 Euro heb je een (2de hands) Charvel Model 6, ik zou het wel weten!

+1!!!!

Charvel Model 6's schoppen elke andere gitaar zijn kont in deze prijsklasse! Die dingen zijn kwalitatief gelijk aan de USA Soloists (Jackson) van nu. Ik zou het wel weten aangezien die ruim 2000 euri kosten.

BLOK182
17 augustus 2004, 12:20
Ik zou voor de goedkopere Jackson gaan. Dxmg oid, nette dingen voor een leuke prijs!

My Dying Bride
17 augustus 2004, 12:38
zou die tony iommi voor een bepaalde stijl zijn of is het meer een all round gitaar ?

en zoals ik al zei , tweedehands wordt zeer moeilijk ...

pol
17 augustus 2004, 12:46
die epi's zijn idd niet slecht voor de prijs. Maar het is wel compleet iets anders dan een jackson of een Charvel, waar ik persoon niet zo van hou vanwege de floyd rose.
kijk ook eens uit voor een ltd in die prijsklasse, dit zijn ook wel fijne gitaren.

BartL
17 augustus 2004, 12:51
Hoezo heb je slechte ervaringen met 2dehands? :-? Je krijgt dan iets veel en veel beters voor een lagere / zelfde prijs!! En als je hem zelf uit gaat testen weet je toch wel dat het goed zit?

green_day
17 augustus 2004, 14:25
Hoezo heb je slechte ervaringen met 2dehands? :-? Je krijgt dan iets veel en veel beters voor een lagere / zelfde prijs!! En als je hem zelf uit gaat testen weet je toch wel dat het goed zit?

+1

Neem desnoods iemand mee die er verstand van heeft om je te behoeden voor miskopen.

EmgMaster
17 augustus 2004, 18:01
Uit dat rijtje zou ik zonder enige twijfel voor de Tony Iommi gaan. De huidige Epi's zijn echt goeie gitaren, een stuk beter dan vroeger, dus je keus daarvoor is zowiezo goed, en je hebt juist met die gitaar absoluut een goeie basis. Mocht je ooit willen upgraden, dan heb je ook nog eens een aantrekkelijk inruil- of verkoopobject (veel beter dan bij die andere opties) maar misschien dat je er op dat moment net zo goed een paar Gibson Tony Iommi signature pickups in kan (laten) zetten. Het lijkt me namelijk best een blijvertje, die Tony Iommi. Aan je nick te zien sluit deze gitaar ook nog eens het beste aan bij je muzieksmaak...

Succes! :)

In die epi zitten al USA Iommi pick-ups

The Mule
17 augustus 2004, 19:20
Uit dat rijtje zou ik zonder enige twijfel voor de Tony Iommi gaan. De huidige Epi's zijn echt goeie gitaren, een stuk beter dan vroeger, dus je keus daarvoor is zowiezo goed, en je hebt juist met die gitaar absoluut een goeie basis. Mocht je ooit willen upgraden, dan heb je ook nog eens een aantrekkelijk inruil- of verkoopobject (veel beter dan bij die andere opties) maar misschien dat je er op dat moment net zo goed een paar Gibson Tony Iommi signature pickups in kan (laten) zetten. Het lijkt me namelijk best een blijvertje, die Tony Iommi. Aan je nick te zien sluit deze gitaar ook nog eens het beste aan bij je muzieksmaak...

Succes! :)

In die epi zitten al USA Iommi pick-ups

:o Als dat zo is, lijkt mij de keus helemaal makkelijk! :)

soup
17 augustus 2004, 19:44
jup het is zo

metallic
18 augustus 2004, 12:12
Ik zouw gaan voor de ephifone les paul...hb ik 2 maanden geleden ook gekocht....Nog geen enkel probleem gehad...klein nadeel is wel dat hij vrij zwaar is...maar voor de rest is hij superr!

metallic
18 augustus 2004, 12:13
Ik zouw gaan voor de ephifone les paul...hb ik 2 maanden geleden ook gekocht....Nog geen enkel probleem gehad...klein nadeel is wel dat hij vrij zwaar is...maar voor de rest is hij superr!

maylingjv
18 augustus 2004, 17:56
ik zou niet gaan voor epiphone,je kan beter krijgen voor dat geld : tokai esp en dean hebben hele goed gitaartjes voor die prijs