PDA

View Full Version : Ibanez Tone-Lok serie



Theije
17 augustus 2004, 02:07
Ik vroeg me af hoe de effect pedaaltjes uit de Tone-Lok serie van Ibanez bij jullie in de smaak vallen? ze zijn over het algemeen toch iets vriendelijker geprijst dan de Boss pedaaltjes maar koop je hier ook minder kwaliteit voor? Ik heb zelf alleen een keertje de flanger geprobeerd, en die vond ik niet slecht klinken.
Wat zijn jullie ervaringen?

Robbert
17 augustus 2004, 10:37
Er zijn enkele erg goede Tonelok pedalen. Waaronder de twee die ik gehoord heb: de DE7 (Digital delay) en de PM7 (Phase modulator).

De laatste heb ik ook gekocht, alleen is er een schuifschakelaar afgebroken (tijdens het vervoer) dus heb ik er maar kort plezier van gehad :-?

Fuhgawz
17 augustus 2004, 17:55
Zoals met alle pedalenseries heeft ook de Tone Lok serie zijn goede en minder goede pedalen. Zo worden de door de Robbert genoemde pedalen als erg goed beschouwd, plus anderen als de Bass Synth bijvoorbeeld, maar de Chorus / Flanger iets minder.
Over het algemeen vind ik Ibanez effecten sowieso beter klinken dan Boss pedalen en daarbij is de bypass ook beter. Jammer van de Tone Lok serie is alleen de vrij zwakke switch, maar zolang je niet pedaal niet met de klep open gaat bedienen is dat niet zo'n probleem.

Speeddemon
17 augustus 2004, 18:12
Zoals met alle pedalenseries heeft ook de Tone Lok serie zijn goede en minder goede pedalen. Zo worden de door de Robbert genoemde pedalen als erg goed beschouwd, plus anderen als de Bass Synth bijvoorbeeld, maar de Chorus / Flanger iets minder.

Ik heb die CF7 Chorus Flanger.

Nou is mijn Ibanez BC9 ook een beduidend betere chorus, maar toch sta ik er nog steeds versteld van hoe veel compleet verschillende sounds uit die CF7 te toveren zijn. Tot ringmod/fuzz klanken aan toe.
Jammere vind ik verder dat de flanger-zijde zo'n volumeboost heeft.

Theije
17 augustus 2004, 18:17
Is het trouwens niet verwarrend dat ze allemaal ongeveer dezelfde kleur hebben? lijkt me met een pedalenbak vol met tone-lok's toch beetje zoeken soms :P

Speeddemon
17 augustus 2004, 18:47
de kleur rond de type-indexering (CF7, PM7, DE7) is verschillend.

Maar idd, op een afstand heb je geen idee wat wat is.

Swan
17 augustus 2004, 19:27
ik heb de DE7...erg tevreden over, goed geluid en sterk gebouwd (ik sta er met kisten maatje 50 op :lol: )

Lutz
17 augustus 2004, 19:42
ik heb de Seventh Heaven,

I LIKE IT :-D

jaywalker
17 augustus 2004, 21:42
Ik heb de ph-7. Ik ben er best tevreden mee, maar ik heb nog niet echts iets gehad om mee te vergelijken. Ik weet bijna zeker dat ik hem ga vervangen wanneer de tijd rijp is :D

Ik vind soms dat ie wel wat te schel kan worden, maar das een kwestie van de feedbback goed afstellen

Mitch
17 augustus 2004, 22:44
Dit kan beter in een FAQ, want ik heb het volgens mij al een keer of wat geschreven, maar goed: de contructie is op zich niet zlecht, maar de schakelaar is niet echt overbemeten. Niet al te hard op knallen is het devies, zachtjes aandrukken.
Gleuidskwaliteit: de DE7, PM7, TS7 en SB7 zijn erg goed in waar ze voor bedoeld zijn. De eerste twee zijn vooral zo lekker omdat er enorm mee te fraken valt (self oscillation op de delay, maar ook op de phaser.....bizar) terwijl er ook heel bruikbare sound uitkomen.

De PH7, CF7, SM7 zijn duidelijk de zwakkere broeders.

jorrit
19 augustus 2004, 17:57
jah de de7 is een erg goed pedaal zeker voor de prijs, de seventh heaven is een prut pedaal, probeer er maar eens een mooie palm mute uit te halen......en dat is toch wel handig bij een dist. pedaal.

qwerty
23 augustus 2004, 00:25
Heb de ts7, goede tubescreamer, vond hem in winkel beter dan RI tubescreamer, en dat voor de helft van de prijs.

BLOK182
23 augustus 2004, 11:10
Heb een PH7 phaser gehad, leuk, maar goed, het zoog idd wat tooooooooooonneeee en ik deed niet veel met een phaser, hij zag er goed uit dus kon mooi in de verkoop :D