PDA

View Full Version : 'Orange'-speakers in Fender amp?



L-L
16 augustus 2004, 23:16
Even een stomme vraag, ik heb helaas geen technisch inzicht. Gelukkig bestaat er een forum voor mijn soort kamikaze-gitaristen.

Nu de vraag:
Is het mogelijk de speakers uit mijn Orange cabinet (PPC212) in mijn 2 Fender Blues Junior Amps te zetten. De Orange cabinet heeft het over 16 Ohm, terwijl de Blues Junior het heeft over 8 Ohm.

Logische 2e vraag:
Kan ik speakers van de Blues Juniors dan ook in de Orange cabinet zetten?

Mijn Orange spulletjes zijn trouwens ook te koop!

Thijssie
17 augustus 2004, 07:09
Orange cabinet (PPC212)

Mijn Orange spulletjes zijn trouwens ook te koop!

Nou, Aart :D

birt
17 augustus 2004, 10:29
en welke spulletjes zijn dat dan?
:)

L-L
17 augustus 2004, 11:30
Orange ad30htc + cab ppc212. 6 weken ouden, 2 jaar garantie, 1250 euro.

Krijg ik nu een antwoord op mijn 2 vragen???

Thijssie
17 augustus 2004, 13:18
Krijg ik nu een antwoord op mijn 2 vragen???

Het is hier geen helpdesk he :evil:

Je zou de zoekfunctie kunnen gebruiken, over dat onderwerp is al enorm veel geschreven....

AART
17 augustus 2004, 19:31
Orange cabinet (PPC212)

Mijn Orange spulletjes zijn trouwens ook te koop!

Nou, Aart :D

:-D :wink:

dat hoort op marktplaats! :-D

hadv
17 augustus 2004, 20:40
er gaat iemand orange spullen verkopen met een andere inhoud dan de buitenkant doet vermoeden, smells fishy :evil:

jaywalker
17 augustus 2004, 21:47
Doe nou niet zo flauw en help die jongen! Ik heb er niet zo veel verstand van, nog niet.

AART
17 augustus 2004, 22:51
Kom bij AART(met die mooie orange spulletjes) :-D

L-L
17 augustus 2004, 23:29
er gaat iemand orange spullen verkopen met een andere inhoud dan de buitenkant doet vermoeden, smells fishy :evil:

Alleen als ik die Orange cab niet kwijt raak wil ik de speakers eventueel wisselen, de speakers die gebruikt worden in de Fender Hot Rod Series (Eminence) zijn erg matig. Orange gebruikt V30 Celestion's als ik me niet vergis. Die Orange-troep staat op marktplaats, het hoogste bod is 750 euro, nou dank je wel, voor dat geld sloop ik liever m'n cab en flikker de rest gewoon op zolder, für immer und ewig.

birt
17 augustus 2004, 23:57
er gaat iemand orange spullen verkopen met een andere inhoud dan de buitenkant doet vermoeden, smells fishy :evil:

Alleen als ik die Orange cab niet kwijt raak wil ik de speakers eventueel wisselen, de speakers die gebruikt worden in de Fender Hot Rod Series (Eminence) zijn erg matig. Orange gebruikt V30 Celestion's als ik me niet vergis. Die Orange-troep staat op marktplaats, het hoogste bod is 750 euro, nou dank je wel, voor dat geld sloop ik liever m'n cab en flikker de rest gewoon op zolder, für immer und ewig.

de lege kan je anders wel op mijn zolder kwijt :D

L-L
18 augustus 2004, 00:23
er gaat iemand orange spullen verkopen met een andere inhoud dan de buitenkant doet vermoeden, smells fishy :evil:

Alleen als ik die Orange cab niet kwijt raak wil ik de speakers eventueel wisselen, de speakers die gebruikt worden in de Fender Hot Rod Series (Eminence) zijn erg matig. Orange gebruikt V30 Celestion's als ik me niet vergis. Die Orange-troep staat op marktplaats, het hoogste bod is 750 euro, nou dank je wel, voor dat geld sloop ik liever m'n cab en flikker de rest gewoon op zolder, für immer und ewig.

de lege kan je anders wel op mijn zolder kwijt :D

Na het slopen zal ik dat lege blok hout aanbieden op marktplaats, we'll see.

Trouwens nog steeds geen duidelijkheid, ik ga er maar vanuit die Orange (v30 celest.) - speakers samen 16Ohm hebben gedeeld door 2 is 8Ohm per stuk, ik wist wel dat ik technisch was! :soul:

birt
18 augustus 2004, 09:31
er gaat iemand orange spullen verkopen met een andere inhoud dan de buitenkant doet vermoeden, smells fishy :evil:

Alleen als ik die Orange cab niet kwijt raak wil ik de speakers eventueel wisselen, de speakers die gebruikt worden in de Fender Hot Rod Series (Eminence) zijn erg matig. Orange gebruikt V30 Celestion's als ik me niet vergis. Die Orange-troep staat op marktplaats, het hoogste bod is 750 euro, nou dank je wel, voor dat geld sloop ik liever m'n cab en flikker de rest gewoon op zolder, für immer und ewig.

de lege kan je anders wel op mijn zolder kwijt :D

Na het slopen zal ik dat lege blok hout aanbieden op marktplaats, we'll see.

Trouwens nog steeds geen duidelijkheid, ik ga er maar vanuit die Orange (v30 celest.) - speakers samen 16Ohm hebben gedeeld door 2 is 8Ohm per stuk, ik wist wel dat ik technisch was! :soul:

v30's zijn 8ohm per stuk. in dat orange cab zitten ze in serie (na elkaar) en dan heb je dus 16 ohm.
als je ze parallel (langs elkaar) zou zetten heb je 4ohm.
je kan ze dus alleen in je amp zetten als je amp naar 16ohm of 4 ohm te schakelen is, of als je er maar eentje gebruikt natuurlijk.