PDA

View Full Version : onverkoopbaar tweedehands



cortjakje
16 augustus 2004, 19:29
Hoe komt het toch dat een cort g290 8) niet te verkopen is op gitaarmarktplaats,
de meesten vinden het wel een goed merk maar toch kopen ze waarschijnlijk liever iets nieuws van iets mindere kwaliteit.

Wormaap
16 augustus 2004, 19:32
De vraag is natuurlijk: Waarom wil je'm kwijt als'ie zo goed is? :P

cortjakje
16 augustus 2004, 19:41
Ik wil hem wegdoen omdat ik een akoestischegitaar er bij aan wil schaffen.

Harry
16 augustus 2004, 19:57
er staat waarschijnlijk geen foto bij?

Nicci
16 augustus 2004, 20:25
sommige dingen lopen harder dan andere dingen is ook mijn ervaring. ik heb een tijdje een PRS Santana SE met SD elementen proberen te slijten, maar dat is ook niet gelukt. met foto overigens . . .
terwijl m'n maxon compressor nog geen dag op marktplaats stond en al verkocht was. en daar stond geen foto bij . . . .

Fuhgawz
16 augustus 2004, 23:00
Over het algemeen valt me op dat de duurdere gitaarshit vrij snel weg is, maar de wat goedkopere dingen gewoon lang blijven staan, terwijl ze een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben. Feit is gewoon dat de doorgewinterde gearhead graag tweedehands koopt omdat ze weten wat ze kopen en wat het waard is, maar de "beginner" liever nieuw in de winkel dingen koopt omdat ze daar advies kunnen krijgen van de aardige verkopers.
EDIT: een plaatje en een uitgebreide beschrijving helpen inderdaad wel.

heavy-metal-thunder
17 augustus 2004, 10:07
Bij gitaren moet er Gibson of Fender op staan (zelfs PRS wil niet echt vlotten : Lord Riffenstein zijn PRS staat al een eeuwigheid te koop).
Voor versterkers : Marshall of Fender.
Effectpedaaltjes : Boss of een Ibanez Tubescreamer.


Als het niet van een groot merk is krijg je het geeneens aan de straatstenen kwijt. Ik heb al vele Fenders, Marshalls, Boss, Gibson... verkocht aan mooie prijzen. Maar nu geraak ik van mijn Laney buizenversterker niet af. Na 2 weken nog geen enkele reactie.

michielv
17 augustus 2004, 10:13
Dit ken ik: ook mijn The Heritage Firebird is niet verkoopbaar, hoewel kenners ermee weglopen en iedereen die erop gespeeld heeft bijkans zit te kwijlen. Zelfs de prijs is nog redelijk (goedkoper dan een LP studio 2e hands en in mijn ogen natuurlijk veel beter ;) ) maar het mag niet helpen.

Om de open deur alvast verder in te trappen: ik ben toch meer een strat man en ben mijn verzameling aan het uitdunnen. :roll:

amon
17 augustus 2004, 10:23
doorzetten, jongen...

zet er inderdaad een fotootje bij! dat scheelt alles.
als je die er al bij had, dan gewoon veel blijven adverteren. geef misschien een wat betere beschrijving (ik weet niet wat je in je advertentie hebt staan, maar als er alleen staat: 'cort g290 te koop, bel of mail', tja, dan kan het inderdaad ook langer duren.
foto + goede omschrijving + doorzetten = verkopen


wow, wat zeg ik dat toch weer mooi... :wink:

heavy-metal-thunder
17 augustus 2004, 10:30
En enkel een grote naam is niet voldoende : het moet gekend zijn.

Ik heb onlangs een Gibson LP Standard ebony van '93, behoorlijk wat gebruikssporen en in een koffer die zijn beste tijd had gehad...De gitaar was wel technisch in orde, nieuwe snaren, nagekeken door technieker. Voor 1400 was ze op een paar dagen verkocht (en ik had veel kandidaten).

Ik heb me een 8 maanden jonge Gibson LP Class 5 (uit de customshop en meer dan dubbel zo duur als een Standard) gekocht voor een beetje meer dan ik van de Standard kreeg. Gewoon omdat niemand een Class 5 kent.

pol
17 augustus 2004, 14:31
Dit ken ik: ook mijn The Heritage Firebird is niet verkoopbaar, hoewel kenners ermee weglopen en iedereen die erop gespeeld heeft bijkans zit te kwijlen. Zelfs de prijs is nog redelijk (goedkoper dan een LP studio 2e hands en in mijn ogen natuurlijk veel beter ;) ) maar het mag niet helpen.

Om de open deur alvast verder in te trappen: ik ben toch meer een strat man en ben mijn verzameling aan het uitdunnen. :roll:

wat is een the heritage firebird ? Vergelijkbaar met een gibson, maar dan gemaakt door heritage ?

imlikeajungle
17 augustus 2004, 16:39
ik heb hetzelfde: mijn lag roxanne, van voor de ver-fabrieking was cataloguswaarde >1500 euro, ze worden niet meer gemaakt, perfecte staat, handgemaakt, bla bla bla - geen enkele reactie!
hughes & kettner triamp, zelfde verhaaltje. echt kut.

BartL
17 augustus 2004, 17:30
ik heb hetzelfde: mijn lag roxanne, van voor de ver-fabrieking was cataloguswaarde 1500 euro, ze worden niet meer gemaakt, perfecte staat, handgemaakt, bla bla bla - geen enkele reactie!
hughes & kettner triamp, zelfde verhaaltje. echt kut.
Juist, dat heb ik nu dus met mijn LAG rx200. Voor 300 euro nogsteeds geen reactie :razz: terwijl t echt geen poepgitaar is. Zoals zo vaak: Onbekend maakt onbemind.

Maarja...ik zie wel :)

Trouwens...wat vraag jij nou voor zo een Roxanne? (Ben eens benieuwd)

amon
17 augustus 2004, 17:33
ik heb alleen een probleempje met de verkoop van mn

DOD - Supra Distortion


terwijl er toch het doosje/boekjes/etc bijzitten en ik maar 40 euro vraag....

:-D :-D :D


iemand?

pol
17 augustus 2004, 17:36
tot nu toe ook weinig reacties op mijn flying-V, tis nochtans een goeie gitaar, maar heb de indruk dat de vorm niet zo geliefd is

Soulflyhigh
17 augustus 2004, 17:59
tot nu toe ook weinig reacties op mijn flying-V, tis nochtans een goeie gitaar, maar heb de indruk dat de vorm niet zo geliefd is
Waar staat je advertentie? 8-)

pol
17 augustus 2004, 18:06
heb ik al een paar keer op gitaarmarkt gezet, wel zonder foto's.
och ja , misschien hou ik ze wel, ik weet het nog allemaal niet zeker.

BartL
17 augustus 2004, 18:15
och ja , misschien hou ik ze wel, ik weet het nog allemaal niet zeker.
Daar heb ik ook nog wel eens last van :-D :-D :-D :-D

downpaymentblues
20 augustus 2004, 14:07
Marktplaats staat overvol met gitaren in alle soorten en maten,maar wat ik hier zo lees op dit forum heeft iedereen zowat een gitaar collectie van een stuk of 7 voor iedere dag een ander.Meschien zijn er in nederland veel meer gitaren dan gitaristen en moet je de verkoop hebben van gasten met gas en die hebben al een collectie en die moeten dan ook weer verkopen.Om weer een andere gitaar tekopen en zo is het kringetje rond. :razz:

pol
20 augustus 2004, 15:11
ah, dan valt mijn GAS nog goed mee, ik heb nog maar 3 gitaren (gibson flying-v en sg, ltd mhb-400 baritone) , 2 versterkers (steavens poundcake en nog een omgebouwde jcm800), en 1 box

The Mule
20 augustus 2004, 15:14
ah, dan valt mijn GAS nog goed mee, ik heb nog maar 3 gitaren (over?) (gibson flying-v en sg, ltd mhb-400 baritone) , 2 versterkers (steavens poundcake en nog een omgebouwde jcm800), en 1 box

Dat zegt op zichzelf nog niets! Hoeveel gitaren heb je hiervoor gehad?
(BTW: ik spreek uit ervaring) :wink:

Lucky
20 augustus 2004, 15:19
Marktplaats staat overvol met gitaren in alle soorten en maten,maar wat ik hier zo lees op dit forum heeft iedereen zowat een gitaar collectie van een stuk of 7 voor iedere dag een ander.Meschien zijn er in nederland veel meer gitaren dan gitaristen en moet je de verkoop hebben van gasten met gas en die hebben al een collectie en die moeten dan ook weer verkopen.Om weer een andere gitaar tekopen en zo is het kringetje rond. :razz:

best een aannemelijke stelling.

twee cathegorieen:
diegenen die dertig jaar op de zelfde gitaar spelen en eens in de tien jaar er es iets bij kopen.
en diegenen die elk half jaar een andere gitaar de hemel in prijzen.


oh ja...en allen die er tussenin zweven :)

pol
20 augustus 2004, 15:30
ah, dan valt mijn GAS nog goed mee, ik heb nog maar 3 gitaren (over?) (gibson flying-v en sg, ltd mhb-400 baritone) , 2 versterkers (steavens poundcake en nog een omgebouwde jcm800), en 1 box

Dat zegt op zichzelf nog niets! Hoeveel gitaren heb je hiervoor gehad?
(BTW: ik spreek uit ervaring) :wink:

effe denken, nog een ibanez prulgitaar (1ste gitaar)van triplex, een akoestische die ik na 2 weken al verkocht heb omdat ik toch niet echt graag akoestisch speel, een jackson randy rhoads, en een hohner headless bass.
en qua amps : een 8080 valvestate combo, een 50 wat jcm900 dual reverb, een jcm900 sl-x 100 W, toen die omgebouwde marshall gekocht,
jcm800 100 super bass (goeie clean), soldano sp-77



eigenlijk is alleen de Sg standard overgebleven van vroeger, en het is nog steeds mijn favoriet.

Nu wil ik alleen nog een les paul Standard, van zodra dat die flying-V de deur uit is.

en dan nog een hele resem effectpedaaltjes, chorus, flange, delay , nog wat distorsions ( al verkocht ondertussen), tremolo. En dat is het zo wat.

oh ja, en van speakercab ben ik ook al een paar keer gewisselt. eerst een gewone marshall 1960A, toen een marshall 1960 BV, toen een mesa rectocab, en nu terug marshall BV, en volgende week misschien een bogner ubercab.

oeps ! het is wel redelijk erg gesteld hier.

The Mule
20 augustus 2004, 15:37
ah, dan valt mijn GAS nog goed mee, ik heb nog maar 3 gitaren (over?) (gibson flying-v en sg, ltd mhb-400 baritone) , 2 versterkers (steavens poundcake en nog een omgebouwde jcm800), en 1 box

Dat zegt op zichzelf nog niets! Hoeveel gitaren heb je hiervoor gehad?
(BTW: ik spreek uit ervaring) :wink:

effe denken, nog /.../

en qua amps /.../

Nu wil ik alleen nog /.../

en dan nog /.../ ( al verkocht ondertussen) En dat is het zo wat.

oh ja, en /.../

oeps ! het is wel redelijk erg gesteld hier.

:-D

hadv
20 augustus 2004, 23:24
Pol,

ik ken het, mijn Flying V staat hier ook nog steeds.
ondanks foto !

1 vraag gehad om informatie, en 1 bieder die vond dat ik te duur was

dus wil ik wel eens weten: wat vraag je voor een 1995 Flying V '67 Reissue Ebony met nauwelijks speelsporen en originele koffer (huidige nieuwprijs rond de 1200 euri bij de bekendere internetwinkels)

en dan de welbekende sash : heeft in zijn onderschrift staan dattie (o.a.) een Flying V zoekt, maar reageert niet

:???:

BartL
20 augustus 2004, 23:34
Tsja, dan hebben ze inderdaad voor 350 euro een nieuwe...zo denken sommige mensen :)

pol
21 augustus 2004, 13:38
die gitaar is zeker nog rond de 800 euro waard, lijkt me. En dit is al een vrij lage prijs voor een gitaar die bijna nieuw is.
Bij de winkels waar die 2dehands hadden lag de prijs altijd hierrond.

BartL
21 augustus 2004, 13:41
Klopt, maarja...maak als particulier verkoper iemand maar eens wijs dat de gitaar het geld echt waard is, dat is niet zo makkelijk :)