PDA

View Full Version : Cabinet 4*12



AART
16 augustus 2004, 16:37
Halo,

Ik weet dat er al veel topics over 4*12's geweest zijn maar toen ik op de site van thomann surfte kwam ik deze peavey tegen:
http://www.netzmarkt.de/thomann/peavey_412js_box_prodinfo.html
Hij heeft dus jenssen speakers, maar dat hebben de goedkope behringers ook. heeft iemand ervaring met deze kast en welke is beter?
hij moet onder een 100 watt jcm 900 SL-X top komen.

andy
16 augustus 2004, 17:19
Ik heb alleen wel eens over die Behringer gespeeld. Die klonk best aardig vond ik. En bovendien staat die hier in Groningen bijna 100 euro goedkoper dan die Peavy.

Wormaap
16 augustus 2004, 17:28
Als je 'n goedkope kist wil, kan je je geen buil vallen aan die Behringers met Jensen speakers :) Zijn echt hele toffe kistjes voor't geld. Kan natuurlijk niet tippen aan het duurdere geweld, maar zó ver zit't er niet vanaf :P

AART
16 augustus 2004, 18:14
heeft er niemand dan ervaring met die peavey's?
die behringer is 100 watt per speaker en die peavey is 70 watt per speaker, maakt dat nog uit in het geluid?
het gaat mij trouwens vooral om strakheid(*in het laag) en hij moet niet te schel zijn.

*edit* de peavey is bij thomann maar 349,00, das dus maar 50 pleuro duurder dan een behringer.
de adviesprijs van de peavey is trouwens 460 pleuro, en van de behringer maar 350, dat moet toch in de kwaliteit te merken zijn toch?*edit*

Wormaap
16 augustus 2004, 19:26
Behringer maakt over het algemeen spul met'n super prijs/kwaliteit verhouding, dus prijs zegt niet alles. Overigens heb ik maar 239 voor de mijne betaald :P

Thijssie
16 augustus 2004, 19:34
heeft er niemand dan ervaring met die peavey's?
die behringer is 100 watt per speaker en die peavey is 70 watt per speaker, maakt dat nog uit in het geluid?
het gaat mij trouwens vooral om strakheid(*in het laag) en hij moet niet te schel zijn.

Als je geen schel geluid wil moet je eigenlijk met een grote boog om die Jensen speakers heenlopen....

Wormaap
16 augustus 2004, 19:41
heeft er niemand dan ervaring met die peavey's?
die behringer is 100 watt per speaker en die peavey is 70 watt per speaker, maakt dat nog uit in het geluid?
het gaat mij trouwens vooral om strakheid(*in het laag) en hij moet niet te schel zijn.

Als je geen schel geluid wil moet je eigenlijk met een grote boog om die Jensen speakers heenlopen....
Ik neem aan dat je dit met eigen ervaring kan beargumenteren? Ik heb hier namelijk geen last van :)

AART
16 augustus 2004, 19:58
heeft er niemand dan ervaring met die peavey's?
die behringer is 100 watt per speaker en die peavey is 70 watt per speaker, maakt dat nog uit in het geluid?
het gaat mij trouwens vooral om strakheid(*in het laag) en hij moet niet te schel zijn.

Als je geen schel geluid wil moet je eigenlijk met een grote boog om die Jensen speakers heenlopen....
Ik neem aan dat je dit met eigen ervaring kan beargumenteren? Ik heb hier namelijk geen last van :)

ik zal wel eens met mijn SL-X langsgaan bij een zaak die ze allebei heeft in NL.
*edit*is het trouwens niet zo dat speakers van 70 watt strakker in het laag zijn dan speakers van 100 watt?*edit*

andy
16 augustus 2004, 19:59
Ook een kwestie van je amp afstellen natuurlijk. Maar een Behringerkast klinkt in de richting van een JCM 900 1960 cab. Heeft wel wat meer hoog dan bv een JCM 800 cab.
Die Behringer staat hier in Groningen trouwens voor 259. En dat is niet de goedkooppste zaak van Nederland.

Ik ben bang dat je weinig over die Peavy te horen krijgt, want ik heb nog nooit een band gezien met zo"n cab op het podium.

edit> Was een reaktie op Wormaap

AART
16 augustus 2004, 20:01
Ook een kwestie van je amp afstellen natuurlijk. Maar een Behringerkast klinkt in de richting van een JCM 900 1960 cab. Heeft wel wat meer hoog dan bv een JCM 800 cab.
Die Behringer staat hier in Groningen trouwens voor 259. En dat is niet de goedkooppste zaak van Nederland.

Ik ben bang dat je weinig over die Peavy te horen krijgt, want ik heb nog nooit een band gezien met zo"n cab op het podium.

ik heb ook nog nooit een band met een behringer cab gezien :razz:

Wormaap
16 augustus 2004, 20:02
Ik wel :P Meerdere zelfs. Dingen zijn immens populair onder redelijk beginnende bands. (Behringer dus he)

AART
16 augustus 2004, 20:04
misschien komt dat ook wel omdat je met de prijs van de peavey al redlijk dicht bij een tweedehands marshall zit.......

andy
16 augustus 2004, 20:05
*edit*is het trouwens niet zo dat speakers van 70 watt strakker in het laag zijn dan speakers van 100 watt?*edit*

Mijn kasten met 35 watt watt celestions zijn iig strakker in het laag dan mijn JCM 900 cab met daarin 75 watt celestions.

mijnechtenaamisalvergeven
16 augustus 2004, 20:08
ik heb ook nog nooit een band met een behringer cab gezien :razz:

Ik heb dit regelmatig bij de wat kleinere internationale metalbands gezien. (denk baroeg e.d.) Kan me even geen namen herinneren. Die gasten hadden geen zin om voorzichtig te doen met die kasten..... dus hadden ze zo'n goedkoop cabje gekocht voor die toer.

Thijssie
16 augustus 2004, 20:22
Als je geen schel geluid wil moet je eigenlijk met een grote boog om die Jensen speakers heenlopen....
Ik neem aan dat je dit met eigen ervaring kan beargumenteren? Ik heb hier namelijk geen last van :)

Ik weet niet wat voor versterker jij gebruikt, maar hij gaat ze op een marshall gebruiken en daar doen schelle speakers het gewoon niet zo goed op.

Ik heb er 2 in mijn 4x12 zitten....

AART
16 augustus 2004, 20:38
weet iemand trouwens of die ibanez cabs wat zijn, of is het pulp? :-?

Akira
16 augustus 2004, 20:40
Ik heb een behringer kast, en tsja, schel is relatief.
Als in behringer is relatief erg schel vergeleken met duurdere kasten :-D

Maarja, niemand zal ooit zeggen "behringer kasten zijn erg goed"
Wel "ze zijn erg goed qua prijs/kwaliteit verhouding", en dat is waar.

Wormaap
16 augustus 2004, 20:44
Thijssie, ik gebruik'm met'n Fireball, en ik heb echt totaal geen schelheidsproblemen hoor :)

AART
16 augustus 2004, 20:49
maakt de kwaliteit van het hout nog wat uit of een kast schel is of niet?

:-?

Akira
16 augustus 2004, 21:13
maakt de kwaliteit van het hout nog wat uit of een kast schel is of niet?

:-?

Denk het wel, tenminste, ik heb nu over 4 of 5 verschillende 4x12 speakerkasten gespeeld, allemaal met celestion v30 speakers, en het klonk iedere keer anders!
Van schel en blikkerig (brunetti 4x12) tot warm en vol (bogner 4x12).

Thijssie
16 augustus 2004, 21:15
Thijssie, ik gebruik'm met'n Fireball, en ik heb echt totaal geen schelheidsproblemen hoor :)

Ahh, das een ervaring die via een omweg wel klopt met de mijne :D

Ik heb weinig ervaring met Engl maar het samen met Roger, die post hier ook wel eens, wat speakers geprobeert op zijn thunder, omdat ik er nog wat heb liggen.

Conclusie was dat de speakers waarvan ik vind dat ze het het beste op een marshall doen, voor de zijn thunder veel te donker klonken, je moest al het hoog er in draaien om een beetje acceptabel geluid te krijgen.

Maar ik blijf toch bij mijn mening dat ze voor Aart niet zo geschikt zijn. Marshalls zijn gewoon "mid bakken" er zit gewoon niet zo veel laag in en dan kun je beter voor een wat "donkere speaker" kiezen, en dat zijn de Jensens, tenminste die nieuwe ri's, gewoon niet. Die oude heb ik geen zelf ervaring mee, maar wat ik er over heb gelezen, zijn die toch wel van een ander caliber.

Peevee wist het leuk te omschrijven "Italiaanse knetterspeakers" :D


Dan nog even voor Aart, waarom wil je perse een 4x12? Waarom ga je niet op zoek naar een leuke (2e hands) 2x12 van iets betere kwaliteit. Ik vind het altijd heel jammer dat mensen hun speakers als "vermaledijde sluitposten" zien waar ze niet zo veel geld aan uit kunnen/willen geven. De juiste cab doet ontzettend veel voor je geluid. En een geweldige buizenbak op een 4x12 cab van 300 euro, vind ik net zoiets als een Ferrari op eend-wielen; het ziet er uit als een Ferrari maar als je een beetje gas geeft vlieg je de bocht uit :D

Thom TK
16 augustus 2004, 21:30
Ik ben toch blij met mijn Kitttie Hawk 4*12 met V30's, als ik dit lees.
Voor 350 euro :-D :-D

Maarja, ik heb ook Behringer overwogen, en ik denk dat je beter een 2e hands cab kan nemen, ect waar.

AART
16 augustus 2004, 21:34
Dan nog even voor Aart, waarom wil je perse een 4x12? Waarom ga je niet op zoek naar een leuke (2e hands) 2x12 van iets betere kwaliteit. Ik vind het altijd heel jammer dat mensen hun speakers als "vermaledijde sluitposten" zien waar ze niet zo veel geld aan uit kunnen/willen geven. De juiste cab doet ontzettend veel voor je geluid. En een geweldige buizenbak op een 4x12 cab van 300 euro, vind ik net zoiets als een Ferrari op eend-wielen; het ziet er uit als een Ferrari maar als je een beetje gas geeft vlieg je de bocht uit :D

wat voor 2*12(of 4 *12) zou jij me dan aanraden in de prijsklaase tot 400 euro?

doncker
16 augustus 2004, 22:07
Is die fame cab 4* 12 niks voor jou ? zitten 4 v30 speakers in en kost iets van een 400 €.

Overigens is die beringer cab echt wel goed vind ik. Kvond hem persoonlijk beter dan een marshall 1960 cab, maar dat is persoonlijke smaak. Kheb hem voor 233 gekocht

greets

kristof

Wormaap
16 augustus 2004, 22:16
Is die fame cab 4* 12 niks voor jou ? zitten 4 v30 speakers in en kost iets van een 400 €.

Overigens is die beringer cab echt wel goed vind ik. Kvond hem persoonlijk beter dan een marshall 1960 cab, maar dat is persoonlijke smaak. Kheb hem voor 233 gekocht

greets

kristof

Die had ik eigenlijk willen kopen, uitgebreid getest en goedgekeurd, wil ik'm meenemen... Niet op voorraad. Demomodel mocht ik absoluut niet hebben. Andere mensen moesten kunnen testen :-? Komt er dus op neer dat ze meer teleurgestelde zieltjes als mij wilden hebben die 'm konden testen en dan met'n Behringer cab naar huis moesten omdat de rest te duur was :evil:

AART
16 augustus 2004, 22:19
waar kan je die kopen dan?
v 30's voor 400 is zeer goedkoop...

doncker
16 augustus 2004, 22:19
Kheb hem zaterdag ook met een powerball getest en klonk retevet. Weet ik opeens weer waarvoor ik moet sparen.

doncker
16 augustus 2004, 22:22
Musicstore keulen, fame is daar het huismerk. Heb spijitg genoeg niet die lampentop kunnen testen.

greets

AART
16 augustus 2004, 22:28
ik heb het gevonden, geniaal voor die prijs, daar ga ik zeker voor, in de tijd van het sparen maar ff doen met een goedkoop 2ehands drel ofzo

Thijssie
16 augustus 2004, 22:28
wat voor 2*12(of 4 *12) zou jij me dan aanraden in de prijsklaase tot 400 euro?

Eigenlijk alles zo lang er maar geen G12T-75's of Jensen RI's in zitten 8-)

Ik zou gewoon gitaarmarkt en marktplaats goed in de gaten houden voor een cab waar EV's V30's, G30H's (Dan moet je wel naar half vermogen van je amp maar dat is voor de meeste gevallen nog meer dan zat), of goeie Emi's in zitten.
Greenbacks wordt een beetje krap, die zul je snel kapot spelen.

Er staat een orange op gitaarmarkt, weliswaar inclusief amp, maar misschien kun je die apart kopen. Voor de rest heb ik in de gauwigheid niet veel kunnen vinden.

Haast kost meestal veel geld in dit soort gevallen :-D succes...

AART
16 augustus 2004, 22:36
hoeveel kost een losse v30 eigenlijk?
dan zou ik een marshall cab kunnen ombouwen ofzo...

doncker
16 augustus 2004, 22:39
Dat kan wel is tegenvallen . Kdacht iets van 80-100 €.

AART
16 augustus 2004, 22:41
je kan dan toch ook gewoon een marshall 1960 4*12 uitrusten met 2 v30's en nog 2 originele, of is dat te veel gekloot?

Thijssie
16 augustus 2004, 22:49
hoeveel kost een losse v30 eigenlijk?
dan zou ik een marshall cab kunnen ombouwen ofzo...

Ongeveer 110 euro...

AART
16 augustus 2004, 22:51
hoeveel kost een losse v30 eigenlijk?
dan zou ik een marshall cab kunnen ombouwen ofzo...

Ongeveer 110 euro...

dan toch maar een fame :)
en wachttijden, wat boeit dat, dan wacht je toch een weekje.... :)

Thijssie
16 augustus 2004, 23:03
dan toch maar een fame :)
en wachttijden, wat boeit dat, dan wacht je toch een weekje.... :)

Gelijk heb je!

En als het dan nog niet klinkt, koop je 5 planken kwaliteits berkenmultiplex van 15mm en 1 van 12mm waar je gaten voor de speakers in zaagt, lijmt de zooi aan mekaar. Plakt er wat tolex op en dan heb je voor 450 euro een wereldcab :wink:

AART
16 augustus 2004, 23:20
dan toch maar een fame :)
en wachttijden, wat boeit dat, dan wacht je toch een weekje.... :)

Gelijk heb je!

En als het dan nog niet klinkt, koop je 5 planken kwaliteits berkenmultiplex van 15mm en 1 van 12mm waar je gaten voor de speakers in zaagt, lijmt de zooi aan mekaar. Plakt er wat tolex op en dan heb je voor 450 euro een wereldcab :wink:

kan ook nog :wink: