PDA

View Full Version : zoemende snaar bij Sanitarium solo



Jax
16 augustus 2004, 14:24
Hee,

ik ben nu bezig met Sanitarium van Metallica, maar stoot aan het eind van de eerste solo op een probleem. Bij dit loopje heb ik namelijk steeds dat als ik de laatste noot aansla, de G snaar begint te zoemen. Ik heb geen idee of dit aan mijn techniek ligt, of aan de snaren (waarschijnlijk mijn techniek :-)). Wat doe ik fout?

Bedankt.

Jax
2 september 2004, 18:55
ok, ik ben er nu achter dat het gaat om het feit dat als ik eerst de ene snaar aansla en ik vervolgens de volgende wil aanslaan, ik zeg maar met mijn vinger haak achter de eerste snaar, waardoor deze nog blijft klinken als ik al bij de volgende ben. Wat kan ik hier aan doen, en is het een algemeen probleem (of niet natuurlijk)

sneez0r
3 september 2004, 17:31
Je het jezelf afleren, dat lijkt me vrij duidelijk. Heel voorzichtig die beweging uitvoeren, en naar mate het beter gaat, kan je het stukje sneller proberen te spelen.

Nimrod
8 september 2004, 16:20
He

Ben ook een tijd bezig geweest met (in totaal 4 :lol: ) solo's van sanatarium. Ik weet niet of je het hebt over die apreggio over Em in de 12e positie??

Jax
8 september 2004, 20:12
Hee, nimrod, volgens mij is dat niet degene die ik bedoel. Bij mij is het degene bij het stukje waard electrische gitaar voor het eerst erin scheurt, of je het en solo wil noemen weet ik niet. Het is nog voordat de zang erin komt. Dit is dat stukje:


|----19-----19-------
|--17---------17-----
|16-------------16---
|----------------------
|----------------------
|----------------------

Alle hulp is welkom!

Das Schaap
8 september 2004, 20:20
Laat ze niet doorklinken, doet Kirkje ook niet.

Jax
9 september 2004, 07:16
dat probeer ik dus ook niet te doen. Ik haal dan mijn vinger wel omhoog, maar bij deze beweging doe ik iets waardoor de snaar toch begint te trillen, en erg fout reageert met de nieuw aangeslagen snaar door eeen ongewenste achtergrondtoon te laten horen.

Nimrod
9 september 2004, 10:39
Ik demp ze af met mn palm en til mn vingers op... ik heb verder weinig problemen met die bijgeluiden, klinkt soms sfeervol als die E en B samen klinken :lp: