PDA

View Full Version : Aria Pro 2 ZZB Custom



Bastijn
16 augustus 2004, 13:49
Mannen, er wordt weer een Aria Pro 2 ZZB Custom (explorer dus) aangeboden op marktplaats, er wordt 350 euro voor gevraagd. Ik heb de zoekfunctie gebruikt, kwam tot de conclusie dat ik me geen buil aan deze bas kon vallen (ook al is ie topzwaar) maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten asl ik m eventueel ga kopen?
En Anty, jij heb er toch ook één? wat zijn jouw ervaringen? Is ie geschikt om veel mee op te treden? Want in een metalband steelt deze bas natuurlijk de show.
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/basgitaren/9477.jpg
Oja, weet er of er nog ergens op internet wat betere foto's te vinden zijn van dit model, en het liefst ook nog deze paintjob???

AntY
16 augustus 2004, 14:37
ja die heb ik ook gezien, mooi ding he :)

ze zijn NIET zwaar, vrij licht zelfs :)

balans is redelijk, maar t ding had de neiging voorover te kantelen.

ik heb m zelf weggedaan, om 2 redenen.

1: t ding is compleet onhandelbaar. die gast waar ik m van had had er een kfofer bij gemaakt, die was zo lang dat t ding niet eens op de achterbank van mn auto paste lol :)

hij doet er een koffer bij zegite, mooi.

2: ik vond m niet zo super klinken, te log voor een metalband. op t nekelement een heel diepe sound, maar eigenlijk had ie niet genoeg bite om door een gitaarmuur heen te komen :)

misschien dat ie met wat elementen wat beter klinkt (denk t wel) en dan heb je inderdaad een supercoole bas op t podium!

http://community.webshots.com/user/antz0r

The Mule
16 augustus 2004, 14:39
Cool ding, graag wat meer foto's als je hem besluit te kopen!? :)

Bastijn
16 augustus 2004, 14:40
Bedankt voor de info en de detailfoto's!
Voor hoeveel heb je hem weggedaan?
Opzich als ie lekker speelt kan ik er alsnog een element met wat meer bite ingooien...

Lazy B.
16 augustus 2004, 14:41
Ver-schrik-ke-lijk!!! :o Daar wil je toch niet dood mee gevonden worden?! :amp:

Bastijn
16 augustus 2004, 14:42
Cool ding, graag wat meer foto's als je hem besluit te kopen!? :)

fotoos fotoos.....ik heb nu al een paar maanden een bas liggen met een extra element waar ik eerst een paar fotoos van wil plaatsen, als die er ooit komen, dus verwacht niet veel van die bas te zien als ik m eenmaal koop.........er moet iemand in mijn omgeving zijn met een digitale camera, maar voordat ik m gevonden heb.......

Bastijn
16 augustus 2004, 14:43
Ver-schrik-ke-lijk!!! :o Daar wil je toch niet dood mee gevonden worden?! :amp:

tja......als je in een metal band speelt, altijd ledere broeken draagt op het podium, én een James Hetfield fan bent, dan is deze bas een must om te hebben.....

AntY
16 augustus 2004, 14:50
ikj heb m voor 190 gekocht, en voor 300 of 350 weggedaan, weet niet meer precies. probeer nog wat af te dingen :)

Bastijn
16 augustus 2004, 14:51
dat was ik wel van plan ja........want welke idioot wil er nou een bas die onder de bloedspetters zit.....:)
heb jij nog wat argumenten waarom ik er zoiezo geen 325 voor ga betalen?

AntY
16 augustus 2004, 15:42
omdat ie qua transport lastig is.

gigbag en zo op de fiets wordt vrij lastig.

frenske
16 augustus 2004, 17:00
Omdat tie heel erg stereotype metal is en dan wel hele erge foute metal!

Lazy B.
16 augustus 2004, 17:35
heb jij nog wat argumenten waarom ik er zoiezo geen 325 voor ga betalen?

Eeeh, omdat het de lelijkste bas is die je ooit hebt gezien misschien? :wink: :razz:

Bastijn
16 augustus 2004, 19:19
Omdat tie heel erg stereotype metal is en dan wel hele erge foute metal!

Dat ben ik absoluut met je eens! Als ik een band zou zien waarvan de bassist deze bas bespeelde, zou ik ook denken dat het om death/black metal gaat. In ons geval hebben we je dan mooi voor een karretje gespannen, want wij produceren niks dan beschaafde thrashmetal. :roll:
Ik twijfel nog een beetje. Stel dat ik m voor 250 zou kunnen meenemen, en hij speelt lekker, dan doe ik het wel (en dan zet ik er met mn eerstvolgende loon hoogstwaarschijnlijk andere humbuckers in....)

AntY
16 augustus 2004, 19:33
dr zitten geen humbuckers in, maar double coil elementen.

MuNKeY
17 augustus 2004, 00:44
elementen zou ik vervangen door een paar EMG's of SD's
dan is het een mooie goed klinkende metal bas :)

trouwens is die verf ook best mooi gedaan
het is dat ik nu een 5 snaar wil, maar anders had ik em gekocht

Bastijn
19 augustus 2004, 22:42
Ik heb m!
vanavond een retourtje Almere gemaakt.
Hij is in hele goede conditie, het halsplaatje schreeuwt MADE IN JAPAN en ook de electronica werkt correct.
Nu probeer ik nog een manier te vinden om m relaxed te bespelen, aangezien ik zonder plectrum speel, en een stuk body mis om mn handpalm op te laten rusten.
Het geluid is niet echt daverend, maar dat kan ff wennen zijn, de paintjob is iig killer en daar deed ik het voor, een beest on stage.
Foto's volgen spoedig.......

AntY
20 augustus 2004, 10:52
gewoon op de elementen zetten? zo deed ik t iig

The Mule
20 augustus 2004, 14:27
Ik heb m!
vanavond een retourtje Almere gemaakt.
Hij is in hele goede conditie, het halsplaatje schreeuwt MADE IN JAPAN en ook de electronica werkt correct.
Nu probeer ik nog een manier te vinden om m relaxed te bespelen, aangezien ik zonder plectrum speel, en een stuk body mis om mn handpalm op te laten rusten.
Het geluid is niet echt daverend, maar dat kan ff wennen zijn, de paintjob is iig killer en daar deed ik het voor, een beest on stage.
Foto's volgen spoedig.......

Gefeliciteerd, nogmaals een erg coole bas! 8-)
Zo'n ding verdient natuurlijk WEL een daverend geluid, ik zou toch voor een EMG-upgrade gaan!

AntY
18 december 2004, 23:43
hoe bevalt ie uiteindelijk bastijn?

Bastijn
19 december 2004, 15:48
Hij bevalt me uiteindelijk uitstekend. Ik moest even wennen aan de body (geen handsteun), het geluid en de hals. Volgens mij is het een soort mediumscale, wat ik een bijzonder groot voordeel vind ten opzichte van fullscale, want sommige super snelle metalriffs kan ik nu op één snaar spelen, wat de strakheid wel bevordert.

Ook het geluid bevalt me na een tijdje erg goed. De combinatie van brug en halselement gebruik ik amper, vind ik een beetje goedkoop klinken, maar beide zijn ze enkel heel goed te gebruiken. Het halselement heeft een heerlijk laag, onopvallend geluid. Dat komt van te pas in nummers waarin de gitaren de hoofdrol spelen, wat vrij vaak voorkomt in onze nummers. Ik geeft toe dat het geluid wel de "bite" mist, waarmee de basgitaar een opvalledere rol kan spelen. Maarja, voor mij is dat niet van belang, mijn rol in de band is een achtergrond rol.
Als de gitaren een acoustisch stuk inzetten (intro's, bruggen) dan vallen mijn baslijnen juist wel op door dat lage diepe 'gezang' er doorheen.

Het brugelement heeft een apart geluid zoals ik nog nooit eerder heb meegemaakt. Er zitten weinig mids in het geluid en enorm veel treble. Als ik een baslijn speel met plectrum op de D en G snaar is het geluid gelijk aan dat van een gitaar. Natuurlijk is dat niet de bedoeling van een bas, maar het is een leuke extra. Vooral met distortion geeft dat leuke mogelijkheden, en tweesnarigen akkoorden komen er heel leuk uit.

Maar het grootste voordeel van deze gitaar is natuurlijk het uiterlijk. Hou je van metal, dan is deze bas echt een must om te bespelen op het podium. Ik heb al heel veel leuke reacties uit het publiek gehad op deze gitaar, het blijft een extreem ding.
Ik maak mij geen illusies over de algemene opinie over deze gitaar, de meeste mensen krijgen kotsnijgingen als ze m zien, hij is ook vrij onbruikbaar buiten punk, hardcore of metal.

Natuurlijk heeft hij ook nadelen. Onze band staat in Eb gestemd, en ik krijg alleen mn G snaar perfect geintoneerd, de rest niet.
Ook de omvang is kwa transport verschrikkelijk, de bijgeleverde koffer doet niet onder voor een doodskist, en past idd niet in een normale auto, zonder dat de achterbank eruit gesloopt moet worden. Ik moet m op de fiets meenemen, en heb met touwen en kettingen een soort van systeem gefabriceerd, waardoor ik m op mijn rug kan dragen. Afgezien van het gewicht is het ook nog is levensgevaarlijk, omdat die kist alle kanten opzwenkt, bijna andere fietsers van hun fiets ramt, en met tegenwind kan ik beter gaan lopen.

Maar vergis je niet. Deze nadelen wegen absoluut niet op tegen het plezier wat ik met deze gitaar beleef.
Hij heeft voor mij ook nog is grote historisch/nostalgische waarde. Ik ben erachter gekomen dat hij gefabriceerd is in 1986, dat maakt hem dus ouder dan ik, maar bovenal een 'personificatie' van de voor mij heel belangrijke 'thrashmetalscene' die rond dat jaar zijn hoogtepunt beleefde, en natuurlijk één van haar dieptepunten met de dood van Cliff Burton.
De body is een kopie van de Gibson Explorer, een gitaar die door Hetfield in de spotlights is gezet. En de paintjob is zó schaars geliefd dat je je dus wel kan inbeelden hoe groot de 'scene' toendertijd was.

Deze gitaar is voor mij onvervangbaar en ik zal m nooit wegdoen.

De vorige eigenaar wilde koste wat het kost deze gitaar terug op het podium krijgen waar die thuishoort, en omdat hij zelf inmiddels huisvader is was zijn enige optie hem te verkopen aan een bassist die hem voor het juiste decor aan het werk kan zetten.
Ik krijg 's nachts af en toe last van toekomstwaanideeën, dat ik zelf huisvader ben en ik deze gitaar weg moet doen.....

Ik ben dus reuze tevreden met deze bas, en als ik er nog één tegenkom in een andere (hele mooie, maar minder exclusieve) paintjob, koop ik m waarschijnlijk ook. Jouw ZZB bijvoorbeeld, jammer dat je m weg heb gedaan, maar tis nou eenmaal geen allemans vriend.

AntY
19 december 2004, 20:12
die stond een maand geleden weer op marktplaats voor 200 euro... nu is ie weg. misschien heeft ie m nog niet verkocht, ik heb zn mailadres nog wel denk ik...

Bastijn
19 december 2004, 21:06
op het moment sta ik financieel erg zwak (december = zeeeeer dure maand), maar toch bedankt. ik vermoed jouw bas nog wel een tijdje van eigenaar zal veranderen in de toekomst, en dan op een gegeven moment heb ik geld en koop ik m..... :)

MazeMouse
20 december 2004, 12:07
Hmmmz, lekker ding om in BEAD te zetten en op het podium mezelf mee uit te leven :o

Helaas zal ik het met mijn stingray5 moeten doen voorlopig :)

michielv
21 december 2004, 11:14
ja die heb ik ook gezien, mooi ding he :)

ze zijn NIET zwaar, vrij licht zelfs :)

balans is redelijk, maar t ding had de neiging voorover te kantelen.



Topzwaar wil juist zeggen dat de gitaar/bas niet in balans is, niet dat zij heel erg zwaar is :D

AntY
21 december 2004, 18:32
ja dat weet ik maar in een ander topic suggereerde Allodox (wie kent m nog :D ) dat dat ding wel zwaar zou zijn omdat aria in de jaren 80 zware houtsoorten gebruikte.

dat was toen ikm kocht.