PDA

View Full Version : Washburn N2



Sjakie
15 augustus 2004, 19:26
Ik heb van een vriend een Washburn N2 gekregen. :D

Anyway, er was aardig wat afstel werk aan enzo maar nu 'ie bespeelbaar.

Ik vraag me alleen 2 dingen af:

- de bovenste 6 frets lopen aan. Is dit een trussrod of een fret probleem?

- de body is niet gelakt en ik zag op het internet dat die dingen flink smerig worden: is er een manier om 'em schoon te houden?

Alvast bedankt!

SiNiSTRaL
15 augustus 2004, 21:28
schoonhouden: meubelolie?
Pledge ofzo, voor gelakt en ongelakt hout, gebruik t voor mn fretboard, gaat prima

Luc-O
15 augustus 2004, 21:52
Ik heb van een vriend een Washburn N2 gekregen. :D



Hmm, ik wou die van mij te koop zetten, maar als die dingen tegenwoordig gewoon gratis worden weggegeven... :roll: Wel hele relaxte gitaartjes!

Sjakie
17 augustus 2004, 13:11
Wel, ik heb gisteren het genoegen gehad de N2 te testen tijdens de repetitie. Ik moet zeggen dat het idd een heel relax gitaartje is. Ook clean klinkt 'ie lekker wat me eerlijk gezegd verbaasde.

In ieder geval: iemand een idee voor het aanlopen van de frets? Truss Rod? Frets. Moeilijk om met zekerheid te zeggen?

hugo
17 augustus 2004, 18:59
He Luc-o

Wat wil je voor die N2 hebben dan? Ik heb er zelf 1 en ik vind ze heerlijk spelen, en wil nog wel een backuppie hebben.

Hugo

Luc-O
17 augustus 2004, 19:51
150? Ik heb die rode

hugo
18 augustus 2004, 09:12
He Luco-o
Heb je een fototje? iig betere dan op je site

mail mij anders even, hwatering@hotmail.com

Luc-O
18 augustus 2004, 10:36
Ik zal kijken of ik dat kan regelen, heb zelf geen digitale camera maar een vriend van me wel, ik probeer binnen nu en een week een foto te mailen

Rubenios
18 augustus 2004, 11:34
en nou allemaal opgerot naar marktplaats :evil:

Luc-O
18 augustus 2004, 12:18
Hoezo??? We hebben het over een ELECTRISCHE gitaar in het forum ELECTRISCHE gitaren

Sjakie
18 augustus 2004, 23:03
Man man, mooi al die antwoorden.

Maar ik ben nog geen stap verder... :-?

Luc-O
19 augustus 2004, 08:53
Ja sorry. Maar bedoel je met de 'bovenste' frets de eerste zes (bij de kop) of de laatste zes (bij de body) ? Het is zeer waarschijnlijk de truss rod, of je snaren liggen te dicht tegen de hals. In dat geval brug omhoog schroeven

Sjakie
19 augustus 2004, 13:46
Dank je.

De eerste 6 frets bij de kop ja. Snaren hoger zetten is geen optie voor mij dus ik zal eerst eens met de truss rod gaan spelen.

Sjakie
25 augustus 2004, 08:42
Hey Luc-O,

moet die truss rod met de klok mee of tegen de klok in?

Zou het niet fijn vinden als de toets er opeens afvliegt :D

Luc-O
25 augustus 2004, 12:21
Hij moet volgens mij strakker, maar tegen de klok in of met de klok mee hangt ervan af hoe je voor je gitaar zit... Laten we zeggen dat wanneer je je gitaar omhangt en je dan die imbus erin steekt, je vanuit die positie met de klok mee draait. Maar Pas op, echt maar een kwart slag ofzo!!! Anders geweoon even laten doen.

bert k
25 augustus 2004, 13:03
NEE! Als je de truss rod strakker draait wordt de halt rechter, en gaat hij nog meer aanlopen. Dus tegen de klok indraaie, kwartslag losser zetten, dan wordt de hals iets holler, dus minder aanlopen.

En wat de opmerking van vriend Rubenios betreft, die het altijd zo fijntjes onder woorden brengt: hij heeft groot gelijk. Handelen doen we niet in dit forum maar op gitaarmarkt. In dit geval zou je die hele handel ook met PM's kunnen doen.

Sjakie
26 augustus 2004, 08:35
Goed, ga het eens proberen.

Ik hou jullie op de hoogte :wink:

ieme
26 augustus 2004, 23:27
ik heb ook een N2 gehad, licht plat racegitaartje!

downpaymentblues
27 augustus 2004, 13:27
kijk hier maar eens http://www.westerhaven.nl/afstel/onderdelen/zelfafstellen.htm