PDA

View Full Version : PGM 0329



Shakeel
15 augustus 2004, 19:26
Ik ga binnenkort een PGM301 kopen. Weet iemand waar ik deze het goedkoopst zou kunnen krijgen? Men oog viel al op diverse Duitse winkels (muziek productief en muziek servies ), maar misschien kennen jullie er meer.

Thanks in advance

Swan
15 augustus 2004, 20:42
http://files.richardcouch.com/gifs/balidancer.gif

serial_killer
15 augustus 2004, 21:14
http://img.photobucket.com/albums/v259/Chameleon2000/9701699_l.gif

lupoloco
15 augustus 2004, 21:50
geen floyd? :o

Shakeel
15 augustus 2004, 22:01
geen floyd? :o

hehe nee ff niet heb al een week zonder floyd gespeeld het kan dus ook best zonder :D

Anders Destium
15 augustus 2004, 22:17
het goedkoopst is importeren vanuit Japan.

www.ishibashi-music.com


Ik vind dat echt een supercoole gitaar, ik heb er ook een tijd op gegast maar ik ben afgestapt van basswood gitaren!

Shakeel
15 augustus 2004, 22:19
Is dat niet teveel risico en gedoe dan ( en bijkomende kosten transport, belasting)? Hoe had jij het ook alweer gedaan met je 90ham?

Anders Destium
15 augustus 2004, 22:30
Het is relatief simpel, ze hebben een email adres speciaal voor Europese klanten. Verzending is maximaal 200 euro, belasting 22% over het totale bedrag (incl verzending) als het pakket wordt onderschept. Als je ze mailt kunnen ze het een en ander uitleggen, je krijgt normaal gesproken bericht binnen 2 dagen. Pakketten uit Japan worden veel minder uitgepakt in vergelijking tot die uit de VS (bijna allemaal...), dus wie weet ontloop je de belasting. Het kan zo zijn dat vanuit Duitsland bestellen goedkoper is dan vanuit Japan (je hoeft dan geen belasting te betaling en de verzending is goedkoper), maar het risisco is bijna even groot!

Mijn 90th heb ik nieuw bij Dijkman gekocht in Amsterdam :)

Shakeel
15 augustus 2004, 22:36
w00t thanks ik ga ff goed nadenken en veel lezen/ onderzoeken Hij is nieuw 1100 ofzo, maar dat geld heb ik pas over 2 maanden ( pas een vox tonelab gekocht) en ik wil em NU :D

Brianmayrulezzz
16 augustus 2004, 09:27
Het kan zo zijn dat vanuit Duitsland bestellen goedkoper is dan vanuit Japan (je hoeft dan geen belasting te betaling en de verzending is goedkoper), maar het risisco is bijna even groot!

Mijn 90th heb ik nieuw bij Dijkman gekocht in Amsterdam :)

Als je in duitsland koopt moet je er wel degelijk belasting bijtellen (als je tenminste gebruikt maakt van postorder). Er is tegenwoordig een nieuwe wetgeving, dat betekent geloof ik dat je 4% bij de duitse winkelprijs moet optellen.

Maiden Michiel
16 augustus 2004, 09:38
Wazig, waarom gaan alle prima gitaristen op een bepaald moment over naar non-Floyd?

Raffel
16 augustus 2004, 09:42
wees gerust, ik niet :D

Anders Destium
16 augustus 2004, 10:22
Het kan zo zijn dat vanuit Duitsland bestellen goedkoper is dan vanuit Japan (je hoeft dan geen belasting te betaling en de verzending is goedkoper), maar het risisco is bijna even groot!

Mijn 90th heb ik nieuw bij Dijkman gekocht in Amsterdam :)

Als je in duitsland koopt moet je er wel degelijk belasting bijtellen (als je tenminste gebruikt maakt van postorder). Er is tegenwoordig een nieuwe wetgeving, dat betekent geloof ik dat je 4% bij de duitse winkelprijs moet optellen.

Is dat sinds dit jaar, vorig jaar was dit in ieder geval nog niet. Bovendien, als je hem zelf gaat halen gaan ze echt geen 4% extra rekenen denk ik :)

Baco
16 augustus 2004, 10:28
Is dat sinds dit jaar, vorig jaar was dit in ieder geval nog niet. Bovendien, als je hem zelf gaat halen gaan ze echt geen 4% extra rekenen denk ik :)

Nope, als je zelf langs gaat betaal je gewoon wat er op het prijsetiketje staat (en meestal wel wat minder, gewoon een beetje een moe gezicht opzetten, tja, je komt ook van ver hé, en een beetje zielig kijken).

Nee, meestal kan je wel nog wat van de prijs afdoen :wink:

Brianmayrulezzz
16 augustus 2004, 10:32
dat klopt ja, maar ik zei ook als je het via postorder doet he.
En die nieuwe EU-wetgeving is er inderdaad nog niet zo lang

Anders Destium
16 augustus 2004, 10:42
Ik wilde al zeggen, ik heb vorig jaar een gitaar besteld bij musik produktiv en ik moest alleen 22 euro verzending en administratie betalen :)

Brianmayrulezzz
16 augustus 2004, 10:44
ik heb een paar weken geleden een edirol DA2496 gekocht bij muskhaus Thomann, daar moest ik ik ook ongeveer 20 euro bijdokken voor verzending (8 euro) en btw..