PDA

View Full Version : Welke Gitaar?



Harvester Of Sorrow
15 augustus 2004, 14:28
Hallo,

Ik wil gitaar gaan spelen en heb deze drie op het oog.
Ik wil vooral van bands als Metallica, Iron Maiden, Judas Priest, Machine Head gaan spelen.
Welke gitaar is daar het geschikst voor?
Ik twijfel tussen deze;
http://www.backandforth.nl/RE-120-BK.jpg
RE-120-BK
RICHWOOD E-GITAAR /L.P. STYLE /BLACK
€ 178.00 SPECIAL II /BOLT ON NECK


en deze:

http://muziek.2dehands.nl/fotos/6127815.jpg

Richwood ExplorerNieuw in doos!

Explorer met geschroefde hals massief elzen body {Erle} Geheel zwart gespoten 2 Humbuckers. echt een heerlijke heavy sound, maar wel doorzichtig. Deze gitaar wat kwaliteit te vergelijken met de Epi's van de duurdere klasse, heerlijke slanke snelbespeelbare hals.
Topkwaliteit voor weinig.
Nieuw in Doos, wel geheel afgesteld en dat voor maar 295 euro, kost normaal in de winkel 525 euro NU 238 euro
En nu nog eens extra 10% korting dus 214 euro

als ik de explorer neem moet er een andere slagplaat op of ik spuit hem. Die kleur staat me niet aan en die gouden knoppen ook niet.

http://www.backandforth.nl/RE-129-BK.jpg
RICHWOOD LES PAUL CUSTOM

Mahogany body, mahogany neck, rosewood fIngerboard.

2 paftype humbuckers gold hardware.

De body van deze gitaar is echt massief, niet hol zoals STAGG, en dat gewicht is echt te voelen

NU SPECIALE AANBIEDING VAN 318 EURO

VOOR 278 EURO

OOK IN CHERRY SUNBURST voor248 euro

De Richwood Les Paul is er ook in Tabacco Sunburst en Vintage Sunburst van 278 euro voor 248 euro

met GRATIS Gigbag Voor 30 euro extra een classic Koffer in plaats van een gigbag.

Oh, Oh, hoe moet ik toch kiezen? :-?

GuitarMaster
15 augustus 2004, 14:40
Kijk is wat verder dan deze gitaren, volgens mij kun je voor dat geld veel beter spul kopen. Kijk ook eens naar 2e hands gitaren.

Harvester Of Sorrow
15 augustus 2004, 14:42
Zoals?
ik wil geen 13 uit een dozijn strat ofzo.
les paul, explorer of RR of iets dergelijks. :-D :D

P****Fred
15 augustus 2004, 14:43
dan zou ik verdersparen voor een epiphone les paul standard of iets dergelijks...

Harvester Of Sorrow
15 augustus 2004, 14:45
Hehe, zoiets komt later wel. Eerst een goedkopere om te kijken hoe het bevalt.

GuitarMaster
15 augustus 2004, 14:50
het zou best kunnen dat het je niet bevalt omdat t zo'n kutgitaar is (ik heb geen goede ervaringen met die richwoods). Geef dan 150 euro meer uit aan een goede 2e handse gitaar, die je altijd weer zonder veel verlies door kan kopen als het je niet bevalt.

Sir Peckerkäse
15 augustus 2004, 15:13
hey droplul ook al op dit forum :p

daisycutter hier


enfin

ik zou of zoals je kon lezen op MF een stratkloon en daar humbuckers in,
anders zou ik voor die les paul custom gaan, die moet al vrij zwaar van zichzelf klinken

Harvester Of Sorrow
15 augustus 2004, 15:35
Ha graftak :D

Swan
15 augustus 2004, 16:13
t stelt alledrie niet zoveel voor maar als je echt n beginner bent zou ik voor dat Les Paul custom model gaan

Rubenios
15 augustus 2004, 16:16
al gekeken wat jackson/esp/bc rich te bieden heeft?

BartL
15 augustus 2004, 16:41
Of een LAG RX200 van 530 voor 299 euro :-D

Spamz0r

Harvester Of Sorrow
15 augustus 2004, 16:54
maar als je echt n beginner bent
Heb nog nooit gitaar gespeeld.
Ben je dan beginner?
:D hehehe

al gekeken wat jackson/esp/bc rich te bieden heeft?
jackson en esp zijn gaaf maar te duur.
b.c. rich hoef ik niet

iam
15 augustus 2004, 18:11
Of een LAG RX200 van 530 voor 299 euro :-D

Spamz0r

waarom doe je hem alweer weg?

prs
15 augustus 2004, 18:18
Volgens mij omdat hij er zoveel problemen mee had. Brekende snaren, ontstemmingen, slechte afstelling....
Was dat het niet Bart?

Swan
15 augustus 2004, 18:20
wil je gitaar gaan spelen omdat t er cool uitziet of omdat je muziek wil maken? :razz:

Harvester Of Sorrow
15 augustus 2004, 18:22
dat laatste.
maar ik wil dan wél een gave gitaar, is dat zo vreemd dan...

BartL
15 augustus 2004, 18:28
Volgens mij omdat hij er zoveel problemen mee had. Brekende snaren, ontstemmingen, slechte afstelling....
Was dat het niet Bart?
Grapjas. :-?

Tering, vandaag (2 augustus) even af laten stellen. De hals stond niet goed en de intonatie ging nergens over :-D

Speelt nu goed. Geen dode noten/frets en ook het 'Sweey child 'o mine' probleem is verholpen...

BartL
15 augustus 2004, 18:28
Hij was dus inderdaad kut afgesteld jah, maar heb hem goed laten afstellen...ennuh, brekende snaren? Hoe verzin je die dan? :)

Edit: waarom ik hem wegdoe? Ik kan niet goed wennen aan de brug. Ik heb mijn hand altijd heel debiel op de gitaar liggen (op de brug) en dat kan hierbij niet.

prs
16 augustus 2004, 00:12
Grapjas. :-?

Verder alles goed met je?

Ik dacht dat je ergens een membraan op een zadel had zitten maar dan heb ik het verwisseld met een andere post hier....

Maar ja ,de slechte afstelling klopte dus, en het ontstemmen (het gewoon vals zijn door je afstelling en intonatie) klopte dus ook..

BartL
16 augustus 2004, 13:50
Klopte ...juist :)

Harvester Of Sorrow
16 augustus 2004, 13:52
Lekker boeiend hoor.

BartL
16 augustus 2004, 18:58
Dit vind ik dus ook:

Kijk is wat verder dan deze gitaren, volgens mij kun je voor dat geld veel beter spul kopen. Kijk ook eens naar 2e hands gitaren.
Voor rond de 250 / 300 euro kan je tweedehands iets veel beters krijgen dan een Richwood. Tweedehands Epiphone, (fatsoenlijke?) BC Rich, een Mexicaanse fender strat (al zal dat niet echt geschikt zijn als je metal wil gaan spelen)...of mijn gitaar :) ook 2 humbuckers zonder tremolo, in dezelfde prijsklasse als de Les Paul die je aan het begin van je topic hebt gezet...alleen een stuk beter.

Harvester Of Sorrow
16 augustus 2004, 20:33
Heb nu bij de feedback een ibanez beginnersset gezien. Met alles er al bij. Koop later wel fatsoenlijkere versterker enzo maar om te beginnen is het wel goed.
300 Euro.
Gaaf ding. Alleen de kleur staat me niet aan. Dus denk dat ik daarvoor ga en hem dan later overspuit.

Wormaap
16 augustus 2004, 20:39
Overspuiten kost ongeveer diezelfde 300 euro ofzo o_O Daar zou ik écht niet aan gaan beginnen...

Harvester Of Sorrow
16 augustus 2004, 20:46
:D
nee hoor, ik kan hem zelfs laten airbrushen als ik dat wil.
een kennis van me doet dat. En dan betaal ik alleen materiaalkosten. :D

ben???
16 augustus 2004, 20:51
koop een explorer, dan zorg ik voor een mooie gigbag, alleen materiaalkosten (zie sig) :D

Harvester Of Sorrow
16 augustus 2004, 20:54
explorer koop ik later :-D
als het allemaal wel bevalt komt er als eerst een explorer.
dus... 8-)

ben???
16 augustus 2004, 22:21
serieus, vor de looks zou ik echt voor de explorer gan, alleen is richwood misschien niet zo een geweldige keuze. kijk dan naar dit bijvoorbeeld:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/27385.htm?zoek=explorer
ook een explorer, van epiphone, harstikke goed en ziet er heel bruut uit.

Harvester Of Sorrow
16 augustus 2004, 22:25
Die? Bruut?
Nah, lichthoute kleur, en witte slagplaat.
Niets voor mij. Ik moet een zwarte of een donkerhoutkleurige ken lawrence lookalike.
Ik ga toch niet meer voor die richwoods hoor...
Ibanez starterspakketje.

ben???
16 augustus 2004, 22:27
je kan veel beter krijgen dan die ibanez starterspaketten, geloof mij :).

Harvester Of Sorrow
16 augustus 2004, 22:28
voor 300 euro???
:-D

ben???
16 augustus 2004, 22:35
met versterker er bij 300? hmm...

moet kunnen, beetje zoeken. de versterker die je bij die ibanezpakketjes krijgt (10watt 1kanaals) is echt ultieme bagger.

Harvester Of Sorrow
16 augustus 2004, 22:38
weet zelf niets van versterkers af(van gitaren zelf ook nog niet veel) maar wat is 1 kanaals :???:
moet ik even weten wat ik het beste kan gaan kopen want was wel van plan wat beters dan een 10 watt te kopen. :lol:

enne, alles zit erbij, niet alleen gitaar + versterker maar ook strap, tuner, een dvd hoes enzo.
Weet iemand trouwens of dat meer dan 30 kilo zal wegen bij elkaar?
*kijkend naar verzendkosten*

ben???
16 augustus 2004, 22:43
1 kanaals en 10watt is helemaal niet slecht opzich. 1 kanaals betekent dat je 1 kanaal heb (1 geluid zeg maar) waarbij je enige schakeling tussen het overdrivegeluidje en het cleangeluid de gain van de overdrive is. 10 watt betekent hoe hard ie kan, en 10 watt s ruim genoeg voor oefenen. het probleem is dat t ding gewoon vreselijk klinkt.

ben???
16 augustus 2004, 22:43
1 kanaals en 10watt is helemaal niet slecht opzich. 1 kanaals betekent dat je 1 kanaal heb (1 geluid zeg maar) waarbij je enige schakeling tussen het overdrivegeluidje en het cleangeluid de gain van de overdrive is. 10 watt betekent hoe hard ie kan, en 10 watt s ruim genoeg voor oefenen. het probleem is dat t ding gewoon vreselijk klinkt.

ben???
16 augustus 2004, 22:43
is wel minder als 30 kilo trouwens.

Harvester Of Sorrow
16 augustus 2004, 22:48
Ok bedankt.
maar ervanuitgaande dat ik dat ibanez pakket gewoon koop.
waar moet ik allemaal naar kijken voor een andere versterker??

ben???
16 augustus 2004, 22:54
wat hier meestal wordt aangeraden is een roland cube (cube 15 of cube 30), die schijnen goed te zijn.

Harvester Of Sorrow
16 augustus 2004, 22:55
prijs?

ben???
16 augustus 2004, 22:59
ze zijn niet goedkoop.
2ehands is de cube best goed te vinden.

http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/gitaarbasversterkers/20980.htm?zoek=cube
die is best goedkoop.

soup
16 augustus 2004, 23:13
je moet mss gaan kijken naar de line 6 spider 2 maar dan in de 15-30watt versie die er is, mss ook goed

BartL
17 augustus 2004, 00:23
je kan veel beter krijgen dan die ibanez starterspaketten, geloof mij :).
Juist

Harvester Of Sorrow
17 augustus 2004, 11:25
als ''juist'' het zinnigste is dat je kun posten hoef je dat hier niet te posten. Daar heb ik natuurlijk geen ene zak aan he. Vertel me dan maar eens wat ik dan beter voor dat geld kan kopen waar ook alles bijzit.
juist.

BartL
17 augustus 2004, 12:53
als ''juist'' het zinnigste is dat je kun posten hoef je dat hier niet te posten. Daar heb ik natuurlijk geen ene zak aan he. Vertel me dan maar eens wat ik dan beter voor dat geld kan kopen waar ook alles bijzit.
juist.
Zeg "Harvest Of Sorrow", waar slaat dat antwoord op? Als je je eigen topic een KLEIN BEETJE nauwlettend in de gaten zou houden, zou je hebben gelezen dat ik je al goede raad gegeven heb. Ik citeer:

Dit vind ik dus ook:

Kijk is wat verder dan deze gitaren, volgens mij kun je voor dat geld veel beter spul kopen. Kijk ook eens naar 2e hands gitaren.
Voor rond de 250 / 300 euro kan je tweedehands iets veel beters krijgen dan een Richwood. Tweedehands Epiphone, (fatsoenlijke?) BC Rich, een Mexicaanse fender strat (al zal dat niet echt geschikt zijn als je metal wil gaan spelen)...of mijn gitaar :) ook 2 humbuckers zonder tremolo, in dezelfde prijsklasse als de Les Paul die je aan het begin van je topic hebt gezet...alleen een stuk beter.

BartL
17 augustus 2004, 12:57
Nog iets: Koop alles los & 2dehands.
2dehands goede gitaar...euro of 250 - 300
2dehands versterker (cube 15) euro of 80

metallic
18 augustus 2004, 12:21
ik zou kijken voor een ephifone gitaar...misschien een sg of een les paul
die krijg je voor zo een 333 euro in music store ( ligt in Köln ) dat is niet veel verschil met de richwood les paul custom...en ephifone maakt volgens mij de beste imitaties van de gibsons..

BartL
21 augustus 2004, 18:30
en ephifone maakt volgens mij de beste imitaties van de gibsons..
Lol...die is echt grappig. Tokai maakt ze toch een stukje beter volgens mij.

Ben je er al uit? Weet je wat het gaat worden?

glacius
22 augustus 2004, 01:17
ik heb een epiphone die beter is dan tokai, ik heb ook een gibson en ik vind de epi bijna net zo goed als mijn gibson.....

een epi is een topgitaar zolang je goed oplet wat je koopt, epi heeft veel wanprodukties.

er zitten super gitaren tussen !

Harvester Of Sorrow
22 augustus 2004, 11:54
Ben je er al uit? Weet je wat het gaat worden?
Ik spaar gewoon voor dat Ibanez GRX70 pakket.
Ben beetje rond aan het kijken waar hij het goedkoopst is.
Feedback is hij 299 euro...

SiNiSTRaL
22 augustus 2004, 12:03
aub geen ibanez starterspakket....zelfs die squierpakketten zijn beter, serieus....sprokkel met iemand die er verstand van heeft gewoon een leuke amp en gitaar bij elkaar van marktplaats of ebay oid...

BartL
23 augustus 2004, 22:26
Ben je er al uit? Weet je wat het gaat worden?
Ik spaar gewoon voor dat Ibanez GRX70 pakket.
Ben beetje rond aan het kijken waar hij het goedkoopst is.
Feedback is hij 299...
:o :o OK...spaar daar nog 50 euro bij. Dan koop je mijn gitaar & een cube 15. Dan doe je jezelf tenminste niet tekort :-? :???:

abbys
23 augustus 2004, 23:19
het begint op te vallen bartje :D

gietaar
23 augustus 2004, 23:30
Ik weet niet of je van plan bent om binnenkort live te spelen, je zou ook je euries bijelkaar kunnen leggen en er een gitaar + 2de hands multiFX van kopen en het signaal naar Stereo of PC sturen, ook handig voor meespelen met muziek(met koptelefoon). Het geluid kan een stuk beter zijn dan een crappy goedkope amp.
tis maar een idee
Jaren geleden ben ik met een SQuier pakket begonnen, via de stereo kreeg ik een beter geluid dan via de versterker!

BartL
23 augustus 2004, 23:34
het begint op te vallen bartje :D
Vind je het gek als er 290 euro niks hangt te doen naast mijn Fender? :-? En ik kan het geld wel gebruiken.

ssj3goku
24 augustus 2004, 13:51
het begint op te vallen bartje :D
Vind je het gek als er 290 euro niks hangt te doen naast mijn Fender? :-? En ik kan het geld wel gebruiken.

Hey Harvester Of Sorrow, ik zou echt luisteren naar BartL hoor. Als je zijn gitaar koopt heb je echt een veeeeeeeel betere gitaar dan die crappy Ibanez. Geloof me, ik heb op een RX200 gespeeld, en die is echt wel een stuk beter! Tuurlijk het geld is van jou, van mijn part verbrand je het geld :D Maar als je echt iets fatsoenlijks wil zou ik echt wel iets meer sparen en een fatsoenlijke amp en bijv de gitaar van BartL kopen. Er zijn meerdere mensen die het zeggen, en deze mensen hebben wel ervaring met gitaren, dus ze lullen niet uit hun nek :P

En kerel, ik ben ook begonnen met Metallica omdat ik ook een Metallica freak ben. Ik alleen al kan je zeggen dat als je een fatsoenlijk vette scheur wil hebben, je echt een cube 15 kan kopen en bijv. die LAG. Ik stapte over op een fatsoenlijkere amp en gitaar... man wat een verschil :o je krijgt gewoon zin om gitaar te spelen :D

abbys
24 augustus 2004, 15:03
nou, das wel een waarheid

ssj3goku
25 augustus 2004, 00:40
nou, das wel een waarheid

een waarheid ja :)

Je kan voor iets meer veel betere gear halen, en dit is 1 methode. Je hoeft natuurlijk niet te volgen wat de mensen je aanraden, maar dan ben ik bang dat je spijt gaat krijgen.

Succes met je keus!

Harvester Of Sorrow
3 september 2004, 21:35
zo, hij is er.
morgen of maandag komt mijn gitaar.
http://groups.msn.com/_Secure/0RADpAhwTP219hjbzir*ssGGtxFGVYf6l1dUHx!E7gj2VjRFF1 kE2WgvAlxliPFsAVmOihz2O*MuyX6ysh7!ROXCeYHdyvXIpvm9 *smP0evY/100_0779.JPG?dc=4675487588248699717
http://groups.msn.com/_Secure/0RAAQAxQTaGt9hjbzir*ssOUlNOF8BzuT55nqTxEfwXVSpk5kb t9Gl4S7beF7SBKlcBNPd4Loa69Sqco7wcKHGtoQLIZ*O6Dnfqs QVhYAqeM/100_0780.JPG?dc=4675487588255885038

het is een roland cube 35 watt.
was lekker maar 60 euro :razz: