PDA

View Full Version : Help!! Kutgeluid uit boss ds-2



Joe Satriani
14 augustus 2004, 22:30
Hallo mensen,ik heb laatst een boss ds2 gekocht en uitgeprobeerd bij feedback rotterdam op een marshall en daar klonk tie goed,Zelf heb ik een 25 watt rok axe versterker egt een kutding en daarop krijg ik geen geluid uit die distortion.terwijl ik een black coffee metal distortion heb van danelectro die het wel prima doet.Is het dan mogelijk dat die boss het gewoon niet doet op die kutversterker van mij.zo'n pedaal hoort het tog gewoon op elke versterker te doen????toch???help?????? :(

Mark S
15 augustus 2004, 01:02
Hey Joe,

pedalen (en met name de distortion/overdrive pedalen) klinken niet op elke versterker hetzelfde!(lees:goed) Het is wijs om bij het testen een amp uit de winkel te nemen die je zelf ook hebt of je eigen amp mee te nemen...

ik heb b.v. zelf al jaren een Boss OD-2 die verbazingwekkend goed klinkt op transistorversterkers maar duidelijk minder op buizenbakken...

Joe Satriani
15 augustus 2004, 12:11
He thnx mark,ben ook van plan op een nieuwe versterker te gaan halen met een budget van zo'n 500 euro,ik zit te denken aan een Marshall MG 100 DFX ik vond die wel ok,maar nu hoor ik van verschillende kanten dat je voor hetzelfde geld veel betere hebt heb jij nog suggesties of iemand anders???????

The_RockeR13
15 augustus 2004, 12:53
Marshall MG 100 dfx schijnt na een tijdje spelen steeds slechter te klinken en te ruisen. Voor 439 euro heb je een Spider II 212, veelzijdiger dan de marshall en ik vind hemzelf beter klinken, en ook handig is de ingebouwde noise gate.

Fuhgawz
15 augustus 2004, 13:07
Marshalls waar geen buizen in zitten zijn over het algemeen niet aan te raden. Vooral over die MG100DFX hoor ik nogal slechte verhalen, maar het als jij hem wel goed vind klinken is het geen probleem.
Met een budget van 500 euro kun je wel wat leuks halen. Vooral als je tweedehands kijkt op bijvoorbeeld http://www.marktplaats.nl of http://www.gitaarmarkt.nl. Misschien dat je voor dat geld een leuke JCM combo kunt scoren.

Joe Satriani
15 augustus 2004, 13:19
2ehands hou ik niet zo van zeker niet als het gaat om een versterker,heb ook niet veel verstand van die dingen,heb je zo'n ding gekocht voor 500euro en dan blijkt er weer iets mis mee te zijn,In de winkel weet je zeker dat het goed is en zo niet kan je terug of zie ik dat verkeerd?? :-D :-D :-D

Bigfoot414
15 augustus 2004, 13:44
Hoeft niet per se. In de winkel kun je ook flink genaaid worden dor verkopers die je slechte dingen aansmeren. Vaak zijn tweedehands verkopers gewone mensen die op een eerlijke manier van hun spullen af willen.

Harry
15 augustus 2004, 15:09
als je toch een echte versterker wilt hebben; bij Jukebox in Boekel staat een Bedrock 1000 series combo. 3 kanaals, met 2 x 12" speakers voor 500 euro. Snel anders koop ik 'm zelf.

BartL
15 augustus 2004, 16:53
Hey Joe,
...
Schitterend :-D

gitaarwonder
15 augustus 2004, 17:45
hallo

Ik heb het ook ondervonden. Op de ene versterkers klinken de pedalen super en op de andere niet of gewoon slecht. Het zal wel iets te maken hebben met een soort "chemische reactie " van alle componenten samen zeker. Dus een gouden raad van tante Kaat: neem je versterker mee als je probeert of neem je pedalen mee als je een versterker koopt. Kan je achteraf veel verdriet besparen.

:cool:

Joe Satriani
15 augustus 2004, 21:13
Thnx allemaal mensen,dat wordt dan toch echt een andere versterker dan maar die line 6 spider 212 ziet er wel vet uit ik ga die maar is proberen denk ik :D

heavy-metal-thunder
16 augustus 2004, 10:08
met die Line 6 heb je de DS-2 niet meer nodig en die laatste mag je dan altijd voor een aardig prijsje aan mij bezorgen.

IndiepoprockJesse
16 augustus 2004, 13:01
ik heb ook nog een line 6 spider 210 + floorboard in de aanbieding..

heavy-metal-thunder
16 augustus 2004, 13:22
Dat ruikt hier naar spam, maar euh ... kunnen misschien allemaal goede zaken doen.

The_RockeR13
16 augustus 2004, 13:51
Oke als je die spider gaat testen, zal ik eerst even de handleiding door lezen (is op line6.com te downloaden). Dan weet je wat je er allemaal mee kan doen, zoals bijv. het instellen van de drive boost.

Joe Satriani
16 augustus 2004, 14:16
Hoezo heb ik die boss niet meer nodig dan,Die ds2 zal tog wel beter zijn dan die distortion in die line 6 :???:

The_RockeR13
16 augustus 2004, 17:41
Er zit al een drive boost in de line6 dat voor meer scheur zorgt. Meschien klinkt het beter meschien niet, gewoon testen.