PDA

View Full Version : Wat is een TS9 waard (geen reissue).



SteavisSmokin
14 augustus 2004, 17:53
hey allemaal, ik ben even 'opruiming' aan het houden en wat spul te koop aan het zetten. Ik heb nog een jaren 80 TS9 liggen, geen reissue dus, gemodifiveerd naar 808 specs, heeft iemand enig idee wat ik hier voor kan vragen?!

Dit is niet bedoeld als spam, maar ik vraag me echt serieus af wat zo'n ding waard is. Reissue's zie je een hoop en dat een originele 808 veel waard is weten we allemaal maar wat moet ik hier in ****naam voor vragen?!

thanks
Steve

SiNiSTRaL
14 augustus 2004, 19:20
ik denk dat een niet gemodde meer waard is aangezien iedereen die een ts9 heeft er een 808 van maakt ;)

Dirk_Hendrik
14 augustus 2004, 20:03
Check ebay. Volg er een paar en je hebt verreweg het beste idee wat een gemiddelde prijs is. Net als Sinis zou ik voor een mod versie niet extra betalen. Zelf zou ik er niet meer dan een euro of 80 voor geven als ik heel erg om zo'n ding verlegen zat.

Robbert
14 augustus 2004, 21:26
Ik heb twee TS9's verkocht via Ebay, een voor 125 USD, en een voor 135. Overigens had de Dollar toen meer waarde ;)

SteavisSmokin
15 augustus 2004, 00:52
Thanks voor de reacties. Ik begrijp hieruit dat een originele niet echt meerwaarde heeft boven een reissue dus? Robbert, waren die van jou ook originelen of reissues?

Robbert
15 augustus 2004, 01:11
Orginelen, één -beginnend met- 116 serienummer en één 150. Die 116 vond ik een vrij vroeg exemplaar, maar ik heb er nu nog een, stock, met ser. 112193. How low can you go :D

De orginelen hebben wel ietsje meer waarde: 2e hands kosten RI op ebay 70-80 USD, ik heb er al twee verkocht voor bijna het dubbele. Maar... het is maar de vraag of je dat er in Nederland ook voor krijgt :wink:

SteavisSmokin
15 augustus 2004, 13:28
Robbert, nou breng je me aan het twijfelen! :-? Mijn TS9 is made in japan, heeft een zwarte achterkant en heeft ser.nr. 169889. Binnen in het batterijklepje staat Maxon. Ik dacht dat dit allemaal aanwijzingen waren dat het een originele is, maar volgens jou had het serienummer dan met 116 moeten beginnen?[/img]

Robbert
15 augustus 2004, 22:21
Nee, nee, ik bedoel: dat waren de serienummers die ik verkocht. De nieuwe herken je aan de CE inscriptie op het label en hebben een zilveren achterkant, serienummers beginnen met een 0.

De orginele hadden in het begin zwart en later zilver. 169 is gewoon nog orgineel en heeft waarschijnlijk de zwarte achterkant.

SteavisSmokin
16 augustus 2004, 00:18
Nee, nee, ik bedoel: dat waren de serienummers die ik verkocht.

Oooooooooooooooooooooooooooooooohhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhwwwwwwwwwwwwwwwwww.......zeg dat dan.... :-D


169 is gewoon nog orgineel en heeft waarschijnlijk de zwarte achterkant.

Yes...ik was hier intussen ook achtergekomen via de pagina van analogman.

Bedankt voor de hulp in ieder geval...ik ga hem zo effe op wat advertentie sites "pleuren".

Steven

Antal
16 augustus 2004, 12:54
Ik zag dat je hem voor 150 d'r op hebt gezet? Veel geld hoor, voor wat het is...

SteavisSmokin
18 augustus 2004, 01:50
Antal, thanks voor je reactie. Ik zag dat er meerdere (reissues) opstonden voor 150 dus ik dacht ik ga daar mee mee, maar je hebt wel gelijk. Ik wilde de prijs gaan verlagen maar heb hem intussen al verkocht voor 100 euro, vin'k wel oke.

ciao!