PDA

View Full Version : PAF JOE



ArpeggioKing
14 augustus 2004, 17:51
He gasten,

Ik zat even bij Dimarzio te kijken voor nieuwe pickups in mn gitaar, en ik zat voor in de nek positie te denken aan een PAF PRO. Maar nu zag ik ook een nieuwe PAF staan, de paf JOE... dit is een pickup gemaakt voor Satriani die zelf zegt dat het een combinatie is van paf pro en een oude pickup van gibson uit '50....

Heeft iemand hier ervaring mee, en is het verstandig om een PAF JOE in mijn gitaar te laten zetten (in combinatie met tone zone in de brug)


Marijn.

ArpeggioKing
15 augustus 2004, 00:24
:???:

lennartengel
15 augustus 2004, 10:40
Tsja, je zit natuurlijk met smart te wachten op een reactie... Nou je zij het zelf al: Het is een nieuw element. Dus de kans dat iemand er al ervaring mee heeft is niet zo heel groot. Hij zit dit jaar voor het eerst op de nieuwe ibanez js 1200. Speculaties zijn dat Joe een prototype van het element bij de laatste g3 toer heeft gebruikt. Je kan ook eens gaan informeren op het Jemsite forum, misschien dat een van die ibanez gekken daar al zo'n js1200 heeft gekocht en een review heeft geschreven.

www.jemsite.com

Succes!

Edit: Probeer deze link eens : http://www.jemsite.com/phpbb/viewtopic.php?t=30789&highlight=paf+joe

ArpeggioKing
15 augustus 2004, 12:48
ok tnx mate!

"Well about PAF Joe: I really dig it. No, I LOVE it!

Warm but clear, balanced, bass are tight, but not too much. Bass have a tight attack, then are blooming after. Superb! Treble are there too and add "bite" to the tone which give clarity in the high gain department, but the PU is no harsh at all. Artificial harmonics are easy to obtain, not usual for a neck PU. It reminds me the FRED in bridge position for that. But the best quality of this PU: dynamic. Play soft, and the tone is soft and warm, bluesy or jazzy if you want. Play hard, and treble wake up, the PU is biting, output increase.
It has all the qualities of a FRED PU but doesn't sound like a Fred in the neck. It is definitly PAFish, not "progressive" like the FRED. "

(jemsite)

Veel lof al over de pafjoe, ik ga hem wel bestellen en zodra hij in mn esp zit dan zal ik hem hier revieuwen voor jullie!

laters!

Shakeel
15 augustus 2004, 13:01
Tof ik ben ook van plan de PAF PRO te kopen, was eerst een keuze tussen tonezone, evo en paf. Uiteindelijk besloten voor de paf te gaan, maar nu ben ik er wéér niet uit omdat die Paf joe misschien beter is... bedankt hoor arpeggioking :razz:

lennartengel
15 augustus 2004, 13:09
@shakeel, ik geloof dat onze muziekstijlen niet veel verschillen afgaande op jou mp3's die ik gehoord heb. Ik heb zelf een paf pro en een air norton. Persoonlijk vind ik de air norton echt veeeele malen beter. Paf pro klinkt wat dunner en met een wollige bas wordt het wat modderig. De air norton heeft een strakkere bas, en wat meer mids wat ook zorgt voor een fantastische pick attack (luister naar petrucci!) tsja, ik wil het niet nog moelijker voor je maken hoor :razz:

ArpeggioKing
15 augustus 2004, 13:13
hehe, keuzes he. :-(

jammer dat je niet gewoon de pickups kan uitproberen! het is nu echt altijd een gok hoe die pickup klinkt in mn gitaar...

Shakeel
15 augustus 2004, 13:22
hehe, keuzes he. :-(

jammer dat je niet gewoon de pickups kan uitproberen! het is nu echt altijd een gok hoe die pickup klinkt in mn gitaar...

Ja precies.. Maar ik heb die vid van Paul Gilbert gechecked waar hij stuff over verschillende elementen verteld. Die PAF was heel tof, dynamiek komt goed naar voren.

Ik denk dat ik toch maar voor de PAF ga, jij voor die PAF joe neem ik aan. ff reviews vergelijken over een tijdje dan ;)

Shakeel
15 augustus 2004, 13:24
@shakeel, ik geloof dat onze muziekstijlen niet veel verschillen afgaande op jou mp3's die ik gehoord heb. Ik heb zelf een paf pro en een air norton. Persoonlijk vind ik de air norton echt veeeele malen beter. Paf pro klinkt wat dunner en met een wollige bas wordt het wat modderig. De air norton heeft een strakkere bas, en wat meer mids wat ook zorgt voor een fantastische pick attack (luister naar petrucci!) tsja, ik wil het niet nog moelijker voor je maken hoor :razz:

:o :o :o Je zegt nu precies het tegenovergestelde wat gilbert in een vid zegt.. haha pff fuck.. In welke gitaar heb jij die paf zitten? en welke positie

lennartengel
15 augustus 2004, 13:39
http://www.pgmsite.com/pgms.htm Een site over de modellen van paul gibert. er staat een model op met twee paf pro's. Hij zegt met die gitaar BRO opgenomen te hebben. Op de site van dimarzio is BRO de sound sample voor de humbucker from hell!!!!

Ik bedoel maar. Er wordt wel meer gezegd. Zo zeg ik dat ik persoonlijk de air norton een betere pick up vind. Dat is voor iedereen natuurlijk anders. Beide humbuckers zitten in een ibanez. De Norton in een koreaan, de paf in een Jap. Dus oke, 't is geen zuivere vergelijking...
Beide in neck postie.

Shakeel
15 augustus 2004, 13:53
http://www.pgmsite.com/pgms.htm Een site over de modellen van paul gibert. er staat een model op met twee paf pro's. Hij zegt met die gitaar BRO opgenomen te hebben. Op de site van dimarzio is BRO de sound sample voor de humbucker from hell!!!!


Ja weet ik, ik had dimarzio daar gister nog over gemaild. Staan wel meer samples op waarvan ze beweren dat het een bepaalde pickup is. Ze zetten bij sommige pickups gewoon zomaar een sample neer.

Braindead
15 augustus 2004, 14:06
hehe, keuzes he. :-(

jammer dat je niet gewoon de pickups kan uitproberen! het is nu echt altijd een gok hoe die pickup klinkt in mn gitaar...


Je kunt bij Music Produktiv wel naar een pick-up test gitaar vragen.
Het is alleen een beetje een baggerplank. Nou ja.. ieder geval geen dure, ben het merk ff vergeten.... In ieder geval, kunnen ze daar gewoon de pickups in uitwisselen. Dus je probeert gewoon ff een tonezone en paf pro en paf joe. Ook al hoor je niet hoe de pickup in jouw gitaar klinkt, je hoort wel waar de verschillen zitten.
Genoeg om je keuze op te baseren lijkt mij.

deloosem
16 augustus 2004, 13:59
Ik heb zelf in één van mijn Ib. JS1000's de Paf Pro door een Paf Joe vervangen.

De Paf Joe is minder moderig in bas regionen. De Paf Pro heeft daar nogal wat last van. Ik zet hem zelf zo diep mogelijk in de cavity.

Ik ben er nog niet uit wat ik beter vind... Ik vind de Paf Pro meer ballen hebben dan de Paf Joe.

Maar de Paf Joe is dan wel iets minder problematisch in de bas regionen.

Ik heb hem alleen maar gekocht omdat ik meer dan één JS heb. En zo heb ik nog meer toon mogelijkheden.

Ik zou toch een coiltap installeren. De Joe en de Pro klinken best lekker als je hem als single coil gebruikt...

Dit helpt je ook niet verder zeker...sorry

ArpeggioKing
17 augustus 2004, 20:23
:o hoeveel js1000's heb jij??? :o

deloosem
18 augustus 2004, 00:54
:o hoeveel js1000's heb jij??? :o

Stuk of drie :-D

http://www.marcdeloose.be/pics/jscollection.jpg

serial_killer
18 augustus 2004, 01:47
:o :o :o !!!

N I C E 8-) :D 8-)

rocker_71
23 augustus 2004, 14:12
Ben ook erg benieuwd.

Heb zelf de Epi LP Zakk Wylde en wil de PAF JOE op de neck laten zetten.
Ik verwacht er veel van, diverse stylen moeten mogelijk zijn etc.

Ikzelf dacht dan aan een super distortion op de brug (voor het heavy werk zeg mar), maar twijfel of ie niet te bassy is. Anders misschien een Evolution. Iemand daar nog suggesties over?

Alle info is mooi, want het blijft altijd en beetje een gok hoe zo'n nieuw element uitpakt.