PDA

View Full Version : Moduls (Flea) Bass??



Dr. Funkenstein
14 augustus 2004, 16:41
Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor een nieuwe bas. Nu vind ik de bas van Flea wel een mooi dingetje, en de elementen die erin zitten geven veel power. Heeft er iemand ervaringen met deze bas (zie bijlage) en waar is hij te koop en hoeveel geld gaat het juweeltje kosten?? Staat de kwaliteit van de fabrieksmodellen ongeveer gelijk met de bas die Flea in zijn handen heeft (dat ie dus nie speciaal in een custom shop is gemaakt, net als de gitaren van Vai, terwijl de fabrieksgitaren van matige kwaliteit zijn)??

Primitive
14 augustus 2004, 16:43
Ik ben al een tijdje rond aan het kijken voor een nieuwe bas. Nu vind ik de bas van Flea wel een mooi dingetje, en de elementen die erin zitten geven veel power. Heeft er iemand ervaringen met deze bas (zie bijlage) en waar is hij te koop en hoeveel geld gaat het juweeltje kosten?? Staat de kwaliteit van de fabrieksmodellen ongeveer gelijk met de bas die Flea in zijn handen heeft (dat ie dus nie speciaal in een custom shop is gemaakt, net als de gitaren van Vai, terwijl de fabrieksgitaren van matige kwaliteit zijn)??


waar bijlage???:) :???:

Dr. Funkenstein
14 augustus 2004, 16:57
Sorry, vergeten! :lol: :oops:

http://www.redhotchilipeppers.com/photography/2004/sara-thomas-june/flea-2.jpg

Hier istie dan!

lcvanderhelm
14 augustus 2004, 19:19
Het is een modulus[dus niet moduls]bas en dat is niet bepaald een bekend merk.Ik denk eerder een lokale bouwer uit florida Of praat ik onzin?

MuNKeY
14 augustus 2004, 19:44
hij gebruikt zelf het standaard model (stond in bassplayer een tijd terug)
hij heeft 1 model wat hij het meest gebruikt (die van de foto hierboven) en hij heeft een 5 string, maar in de bassplayer stond een foto van zijn bassen die met de tour meegaan , dat waren 3 of 4 van die modulus flea bassen

emielow
14 augustus 2004, 20:18
tis niet zo bekend als fender ofzo, maar dat komt omdat ze alleen maar topmodellen maken, en geen goedkope meuk. hier een link:

http://www.modulusguitars.com/v2/

het zijn echt topbassen, in nederland denkik alleen verkrijgbaar (lees: te bestellen) bij www.bassmatters.nl

succes!

(voor een flea-bass ben je wel rond de 2/3/4(?) duizend euro kwijt....

dit vin ik toch wel de mooiste uitvoering van de flea-bassssss:

http://www.broadway-music.com/catg/CON402000046563.JPG

sickpunk
14 augustus 2004, 20:24
FB4 Flea Bass $2799
FB5 5-string Flea Bass $2999
FBJ4 Flea Bass w/ J Pickups $2899
FBJ5 5-string Flea Bass w/ J pickups $3099

en dat zijn hun prijzen...doe er nog import dingen bij... pittig hoor! nie voor mij weggelegd :D

Wilbert
14 augustus 2004, 23:25
hij gebruikt zelf het standaard model (stond in bassplayer een tijd terug)
hij heeft 1 model wat hij het meest gebruikt (die van de foto hierboven) en hij heeft een 5 string, maar in de bassplayer stond een foto van zijn bassen die met de tour meegaan , dat waren 3 of 4 van die modulus flea bassen
Welk model noem jij dan het standaard model? Er staat op hun site niet een standaard volgens mij...

MuNKeY
15 augustus 2004, 04:52
hij gebruikt zelf het standaard model (stond in bassplayer een tijd terug)
hij heeft 1 model wat hij het meest gebruikt (die van de foto hierboven) en hij heeft een 5 string, maar in de bassplayer stond een foto van zijn bassen die met de tour meegaan , dat waren 3 of 4 van die modulus flea bassen
Welk model noem jij dan het standaard model? Er staat op hun site niet een standaard volgens mij...

http://www.broadway-music.com/catg/CON402000046563.JPG

MuNKeY
15 augustus 2004, 04:52
hij gebruikt zelf het standaard model (stond in bassplayer een tijd terug)
hij heeft 1 model wat hij het meest gebruikt (die van de foto hierboven) en hij heeft een 5 string, maar in de bassplayer stond een foto van zijn bassen die met de tour meegaan , dat waren 3 of 4 van die modulus flea bassen
Welk model noem jij dan het standaard model? Er staat op hun site niet een standaard volgens mij...

http://www.broadway-music.com/catg/CON402000046563.JPG

Dr. Funkenstein
15 augustus 2004, 10:18
Thnx! Dat die bassen zo duur waren had ik wel een beetje verwacht :cry: :-( en dat Moduls bass was een spelfout (jullie betrappan mij ook op alles :lol: :wink:

ToolRulez
15 augustus 2004, 12:12
Zou je voor dat geld trouwens niet beter gewoon een Modulus Quantum met wat mooie stukjes hout kunnen zoeken? Bij die Flea-bas betaal je toch een groot deel voor de naam, terwijl de andere modellen zeker zo goed zijn.

Surferboy
15 augustus 2004, 13:06
Tja, of gewoon een body bij Warmoth bestellen, een MosesGraphite neck bestellen en een Bartolini MM pickup bestellen......klaar voor niet heel veel geld..... :roll:

Wilbert
15 augustus 2004, 13:32
Zou je voor dat geld trouwens niet beter gewoon een Modulus Quantum met wat mooie stukjes hout kunnen zoeken? Bij die Flea-bas betaal je toch een groot deel voor de naam, terwijl de andere modellen zeker zo goed zijn.
Das poeppraat. De Flea bass is zo'n beetje de goedkoopste uit t assortiment...

ToolRulez
15 augustus 2004, 23:37
@ wilbert: Ja inderdaad, ik had even moeten controleren hoe duur de rest was. Excuses daarvoor. Maar, feit blijft toch dat de prijs van signatures vaak mede tot stand komt door de naam die er aan verbonden is.

@ Dr. Funkenstein: Als die bas degene is waarop je helemaal verliefd bent dan moet je er natuurlijk voor gaan, maar hij lijkt mij zeker inclusief vervoerskosten, invoerrechten en ons belastingklimaat nogal duur.

De optie van Surferboy lijkt me trouwens nog niet eens zo gek! Je kunt bij Warmoth ook wel een leuke paintjob en dergelijke krijgen voor de betere funky looks :).

Chaney
16 augustus 2004, 10:41
Het is natuurlijk wel een echt slapmonster, realiseer je dat wel. Ik heb hem een aantal keer bespeeld, en voor fingerstyle vind ik hem niet zo geschikt.

Die graphite-hals is natuurlijk wel super, al is het met spelen wel wennen.

ToolRulez
17 augustus 2004, 17:16
Misschien ga ik er toch nog in slagen om iets zinvols toe te voegen hier :): Op de site van Basscentral staat nu een Modulus Flea ex-demo voor 1399 dollar. Hier de link: http://www.basscentral.com/2003/demos.shtml (hij staat ergens tussen de Laklands).

emielow
18 augustus 2004, 14:15
dat is nog niet zo gek dan...


maar chaney, waaar heb je hem bespeeld dan? ik heb um nog nerges in nederland kunnen vinden... zou um wel s willen proberen

Chaney
18 augustus 2004, 14:49
Emielow: Ik heb hem inderdaad ook nog nooit in Nederland gezien, maar ik heb hem zelf een aantal keer in een winkel in Brighton (Engeland) bespeeld, omdat ik daar regelmatig kom. Volgens mij is het met de huidige koers van de Engelse Pond alleen niet zo slim om hem vanuit Engeland te importeren.

frenske
18 augustus 2004, 15:02
Je hoeft geen invoerrechten te betalen (lang leve de EU), maar inderdaad gitaren zijn in de UK ietsiepietsie duurder dan in Nederland! Je kunt beter in Duitsland kijken of ze die daar hebben!

bassopotmus
21 augustus 2004, 21:43
Indeed een leuke bass, allereerst zou ik kijken of hij goedkoper te krijgen is, in mijn "gekke Flea-fan"tijd heb ik veel gezocht naar het toen nieuwe model en kwam vaker onder de gegeven prijzen uit. Ik meen soms wel voor 1800 euro.
Mijn mening? Leuke bass, goede recenties, maar een zelfbouw project met de electronica, en een graphite neck moet zeker ook goed worden voor een stukje minder :wink:
Maar dan nog is de vraag hoe serieus ben je over deze bass?

soulbrother
26 augustus 2004, 19:27
Hey piepel,

Ik heb er toevallig één aan de haak geslagen! Een 4 snarige uit 2001, grijs met pearl slagplaat, Bartolini pick-up en 2 bands Bartolini eq. Maandag zou hij in de bus moeten vallen. Ik ben erg benieuwd! Tijdens een vakantie in de USA heb ik eens een Quantum 6 bespeeld en dat vond ik wel een te gek basje. Ik voelde meteen dat ik kwaliteit in mijn handen had, erg solide. Stingrays zijn in ieder geval één van mijn favoriete basjes; ik vraag me af in hoeverre de Modulus Flea en de Stingray op elkaar lijken (of niet). I'll keep you posted!

emielow
27 augustus 2004, 10:15
zat er geen aguilar pre-amp in?

soulbrother
30 augustus 2004, 15:23
Hallo,

Vrijdag al bezorgd, meevallertje. Ik heb er gelijk een hele nacht op gespeeld en ik moet zeggen: VET! Vandaag nieuwe set DR High Beams opgezet en afgesteld/geïntoneerd. De hals is werkelijk fantastisch; zo'n prettig in de hand liggende hals heb ik nog niet eerder ervaren. Heel aangenaam allemaal. Wat ook uniek is, is dat ik echt NERGENS ook maar één rammeltje hoor. Elke noot klinkt even gedefinieerd. Qua sound lijkt ie wel op een Stingray, alleen klinkt hij voller, met meer druk in het laag. Dat irritante Stingray hoog zit hier gelukkig niet in. Hij knort en slapt om het even, gevingerd klinkt hij toch een stuk steviger. Samengevat: hij heeft het MM Stingray geluid maar dan erg gepolijst. In een bandsituatie zou ik me kunnen voorstellen dat ie BEUKT, in de huiskamer voel ik al dat ie ernorm draagt. Hij heeft in principe maar één sound; je spel moet de nuances creeëren. Op en top werkpaard deze bas!

P.s. ik heb het gecheckt: er zit idd een Bartolini preamp in.

Surferboy
31 augustus 2004, 23:58
Hallo,

Vrijdag al bezorgd, meevallertje. Ik heb er gelijk een hele nacht op gespeeld en ik moet zeggen: VET! Vandaag nieuwe set DR High Beams opgezet en afgesteld/geïntoneerd. De hals is werkelijk fantastisch; zo'n prettig in de hand liggende hals heb ik nog niet eerder ervaren. Heel aangenaam allemaal. Wat ook uniek is, is dat ik echt NERGENS ook maar één rammeltje hoor. Elke noot klinkt even gedefinieerd. Qua sound lijkt ie wel op een Stingray, alleen klinkt hij voller, met meer druk in het laag. Dat irritante Stingray hoog zit hier gelukkig niet in. Hij knort en slapt om het even, gevingerd klinkt hij toch een stuk steviger. Samengevat: hij heeft het MM Stingray geluid maar dan erg gepolijst. In een bandsituatie zou ik me kunnen voorstellen dat ie BEUKT, in de huiskamer voel ik al dat ie ernorm draagt. Hij heeft in principe maar één sound; je spel moet de nuances creeëren. Op en top werkpaard deze bas!

P.s. ik heb het gecheckt: er zit idd een Bartolini preamp in.

*Zit stikjaloers op zijn bureaustoel* :evil: :wink:

soulbrother
11 oktober 2004, 12:59
Sorry voor deze schaamteloze spam, maar ik heb besloten de Flea bas te verkopen.... op o.a. marktplaats is de advertentie te zien. Ik doe ´m weg omdat ik weer eens GAS heb voor iets anders moois.

Chris Wolstenholme
11 oktober 2004, 14:46
:-D u've got the disease

soulbrother
11 oktober 2004, 17:20
De dokter heeft er gelukkig niks voor :D