PDA

View Full Version : Modderig geluid



Pickslide
14 augustus 2004, 14:39
Ik heb deze vakantie het genoegen gehad om eindelijk weer es op een wat harder volume te spelen. Gewoonlijk speel ik over een valvestate met een epi LP std. In de vakantie kon ik dus over mijn Fender Stage 160 (geen buizen) spelen met dezelfde gitaar. Maar ik merkte dat als ik met vlink gain ging spelen dat het geluid dan snel modderig werd, beetje jammer. Kan iemand mij vertellen waar dit door zou kunnen komen.
(de wat brakke humbuckers van de Epi??????)

BLOK182
14 augustus 2004, 15:29
Misschien toch teveel gain? En onderschat de functie van de mid-knop niet. Verder, tja, met goeie humbuckers scheelt het natuurlijk ook, maar ik heb met mun Epi toch een tijdlang een vrij leuke sound kunnen krijgen zonder dat eraan gesleuteld was.

johantipker
14 augustus 2004, 16:13
Ik heb deze vakantie het genoegen gehad om eindelijk weer es op een wat harder volume te spelen. Gewoonlijk speel ik over een valvestate met een epi LP std. In de vakantie kon ik dus over mijn Fender Stage 160 (geen buizen) spelen met dezelfde gitaar. Maar ik merkte dat als ik met vlink gain ging spelen dat het geluid dan snel modderig werd, beetje jammer. Kan iemand mij vertellen waar dit door zou kunnen komen.
(de wat brakke humbuckers van de Epi??????)

De overdrive kanalen van de transistorfenders kunnen vrij modderig en basboomerig zijn, uitkijken met veel gain en bas, probeer ook es een tubescreamer, boss OD2 of Rat distortion (niet de turborat, klinkt kut)

johantipker
14 augustus 2004, 16:13
Ik heb deze vakantie het genoegen gehad om eindelijk weer es op een wat harder volume te spelen. Gewoonlijk speel ik over een valvestate met een epi LP std. In de vakantie kon ik dus over mijn Fender Stage 160 (geen buizen) spelen met dezelfde gitaar. Maar ik merkte dat als ik met vlink gain ging spelen dat het geluid dan snel modderig werd, beetje jammer. Kan iemand mij vertellen waar dit door zou kunnen komen.
(de wat brakke humbuckers van de Epi??????)

De overdrive kanalen van de transistorfenders kunnen vrij modderig en basboomerig zijn, uitkijken met veel gain en bas, probeer ook es een tubescreamer, boss OD2 of Rat distortion (niet de turborat, klinkt kut)

Mitch
14 augustus 2004, 19:06
Ja, transistor Fenders en gain......brrrrrrrrrrrrrrrr !!!!!
Bagger. De modernere Epi's hebben niet meer zulke slechte humbuckers als vroeger, maar uiteraard maakt de kwaliteit van de humbuckers veel verschil.

kokteejl
14 augustus 2004, 19:22
begin het gevoel te krijgen dat ik de enige ben die een modderig, totaal-niet-diepgaand maar toch bassig geluid super vindt :D
Men epi heeft zoiets, jah, "blazend", maar ben op zoek naar een plat donker geluid, pj harvey like, vandaar...
:)

Kheb ook zoiets met men transistorversterker, alleen heb ik dit wanneer gain op 5 à 6 staat