PDA

View Full Version : Modeling pre-amp direct in pa



johantipker
14 augustus 2004, 03:15
De laatste tijd ben ik bezig met modeling pre-amps, in de studio en via een hoofdtelefoon klinkt het te gek. Live heb ik ook al een paar keer direct ingepugd op de PA en kreeg m'n sound terug via een monitor. Een floor monitor geeft echter niet de typische geluidsdruk en dynamiek van een echte tube-amp weer!

Het rechtstreeks via een modeling pre-amp op een full-range PA systeem heeft voor mij verder enkele voordelen, effecten als chorus, delay en reverb "lopen door" tot in een veel hoger frequentie gebied, wat in mijn oren veel rijker klinkt dan via een normale gitaarversterker, stereo is makkelijker te realiseren, je kunt je akoestische gitaar op dezelfde set-up aansluiten, evt nog een gitaarsynth op dezelfde set-up aansluiten; maar 't moet natuurlijk wel kunnen rocken en beuken op z'n tijd!

Weet iemand een fullrange monitor-systeem met heel veel dynamiek, punch en geluidsdruk en die toch mooi klinkt, dus alsof je via een echte tube-amp speelt?

Zijn er onder jullie gitaristen die ook zo live spelen en wat zijn jullie ervaringen?