PDA

View Full Version : Gitaar door Sherman Filterbank



dejohan
14 augustus 2004, 00:36
Heeft er iemand al eens getracht om gitaar te spelen door de Sherman filterbank, dit is een soort filter-effect dat een enorme invloed heeft gehad in de dance wereld, alle groten werken ermee, maar dat ik nog niet ben tegengekomen in de rock (behalve bij electronisch gerichte muziek als Nine Inch Nails enzo).

Hier kan je echt ongeloofelijk veel verschillende rare geluiden mee produceren
Sound samples met gitaar vind je hier:
http://www.sherman.be/sounds.htm

Geef toe, dit is toch wat anders dan het zoveelste boutique fuzzboxje hé? De maker van de Sherman bank is trouwens een Belg :cool: .


Nu wou ik weten, Zijn er "normale" gitaar effecten die gelijkaardige dingen doen met je sound? Filter-effecten met expressie pedalen ofzo? Of is er sinds de whammy niks veranderd?

Lutz
14 augustus 2004, 09:04
ik ken iemand die de sherman gebruikt, allez

tis te zeggen, hij heeft er 2 die gelust zijn aan elkaar,

kmoet zeggen tis leuk speelgoed maar tis niet om constant te gebruiken, je kan het gebruiken om nu net die specifieke intro bv te maken maar voor de rest niet echt handig ding

Jeroenvanhulsteijn
14 augustus 2004, 10:05
de Line6 FM4 modelleert filters. Mutron en Moog hebben filters in de vorm van een trappedaal. deboss FT2 en Ibanez AF zijn filters. volgens mij heeft ibanez ook in de tonelock serie een filter. en de Korg G5 is ook een filter. eigenlijk bedoelt voor basgitaar maar ook prima te gebruiken voor gitaar naar het schijnt.

op de FM4 en de G5 en FT2 en de Moog kun je ook een xpressiepedaal aansluiten.

dejohan
14 augustus 2004, 21:21
de Line6 FM4 modelleert filters. Mutron en Moog hebben filters in de vorm van een trappedaal. deboss FT2 en Ibanez AF zijn filters. volgens mij heeft ibanez ook in de tonelock serie een filter. en de Korg G5 is ook een filter. eigenlijk bedoelt voor basgitaar maar ook prima te gebruiken voor gitaar naar het schijnt.

op de FM4 en de G5 en FT2 en de Moog kun je ook een xpressiepedaal aansluiten.

THX!