PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar, piezo?



TMKXL
13 augustus 2004, 23:27
Eerste post hier, howdy.
I'm in the market for a new guitar. Budget limiet is 600 Euro, niet meer.
Ik wil graag naast mijn Ibanez SA160 een gitaar met piezo, en ben o.a deze gitaar tegengekomen: Peavey Generation Custom ACM. Met piezo, 515 euro. Ik ga er waarschijnlijk morgen 1 proberen als het weer meezit :p. Ik ben echter nog niet helemaal overtuigd vn zijn uiterlijk. Als er geen piezo op deze gitaar, was ik hem waarschijnlijk niet eens opgevallen. Kunnen jullie mij wat meer vertellen over deze gitaar?

Ik zoek juist een snel uitziende gitaar (ben natuurlijk Ibanez gewend) en qua budget en piezo heb ik niet zo heel veel keuze.
Kunnen jullie mij misschien helpen? Ik ben op de sites van Schecter en Carvin enzo geweest, maar volgens mij zijn die niet verkrijgbaar in Nederland.
(Qua features is de Parker Fly letterlijk precies wat ik zoek, maar die zijn duur.)
Als het echt het geld waard is, kan ik mijn Ibanez ook nog verkopen voor 300 wat mijn budget dan naar 900 zou verhogen.

Als jullie mij kunnen helpen, graag!
Als het echt niet anders kan, wil ik de piezo feature wel opgeven...

EDIT: Ik speel qua stijl moderne rock, maar ook progressieve metal a la Dream Theater.

Anders Destium
13 augustus 2004, 23:48
Allereerst: welkom op gitaarnet :)

Tja, als je die piezo laat vallen moet je zeker weten deze gitaar kopen (geen spam, het is niet mijn gitaar). Deze blaast zo'n beetje elke Ibanez het gebouw uit (en ik ben een fan van Ibanezen):

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=27793

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p27793n1.jpg

Waarom wil je perse een piezo? Ik heb 2 gitaren met zo'n brug, maar ik gebruik de functie zelden :) Misschien kun je beter op zoek naar een Ibanez RG of S serie met piezo. Die zijn net wat duurder dan E600, maar dan is het sparen ook zeker de moeite waard!

Hier bij http://www.beyersmusik.de/
Ibanez S-620X Galaxy Black,Mahagoni Body,super Wizard Neck,Jumbo freds, : 799,- €

Of deze (RG2020x), ik heb hier de 7-snaar van en die is super!
http://www.beyersmusik.de/newpage/pics/832_RG%202020%20X.jpg%20

Hij is alleen 875...

TMKXL
13 augustus 2004, 23:52
Bedankt voor de snelle hulp, maar ben niet zo'n van het uiterlijk van die gitaar, sorry ik ben heel kieskeurig. Thanks anyway.

Wat betreft de piezo, ik wil hem gebruiken in een paar nummers in mijn gewone band (lekkere ballads) en nu speel ik ook in een side project die in de stijl speelt van Dream Theater en Liquid Tension Experiment, en daar wil ik het veel gaan gebruiken.

Heb je nog andere gitaren voor mij gezien?

Anders Destium
13 augustus 2004, 23:55
Ik heb net geedit!

Er is echt niets mis met een Charvel model 6 hoor :evil:


Maar moet van jou een gitaar zwart, Ibanez en een superstrat zijn? Dan moet je sowieso een RG620X of S620X zoeken!

TMKXL
14 augustus 2004, 00:02
Hé bedankt man!

Die S620X en de RG2020X zien er goed uit!
Hmm, nou moet ik ze nog zien uit te proberen... :(
Jij vind jouw 2027X helemaal super? Ik ben op zich wel Ibanez gewend, denk je dat ik hem kan bestellen zonder dat ik er op heb gespeeld?

Mitch
14 augustus 2004, 00:03
De markt is al niet ruim voorzien van gitaren met piëzo's en binnen het genoemde budget al helemaal niet.
Je zou nog knnen overwegen een piëzobrug in te laten bouwen in je huidige gitaar, maar het is de vraag of dat financieel nog interessant is, want een goed piëzosysteem is ook niet goedkoop.

Anders Destium
14 augustus 2004, 00:10
De piezo in die Ibanezen is een LR Baggs (uitstekende kwaliteit), van de Peavey weet ik niet wat voor een het is.

Ik heb een paar keer een gitaar besteld via internet en ik ben nog nooit teleurgesteld, maar het bljft een gok! Reken nog wel op maximaal 50 euro voor administratie en verzending als je bij een van de grote Duitse gitaarzaken besteld. Hun service is erg goed geregeld, maar het is altijd prettiger als je het niet nodig hebt (een bezoekje is zeker aan te raden! )www.musik-produktiv.de zit een half uur over de grens vanaf Enschede.

Maiden Michiel
14 augustus 2004, 09:40
Fuck wat een gave Charvel...
Zie ik daar ook een Kahler?

paulo_333
14 augustus 2004, 19:29
piezo gaaf wil ik ook wel hebben, dat wordt mijn volgende gitaar met piezo, z`on godin wil ik wel kopen :-))

TMKXL
14 augustus 2004, 20:04
Goed, ik heb de Peavey geprobeerd.
Hoewel de piezo gaaf klonk (net echt) was de hals niet echt fijn en de elementen (het geluid) waren niet zo geweldig. Die valt dus definitief af.
Ik zou zoooo graag die 2020X willen hebben, maar waarom moet ie nou zo duur zijn? Als ik mijn huidige gitaar verkoop, zou ik wel genoeg geld hebben. Denken jullie dat het dat waard zou zijn? Ik kan de 2020X niet eerst proberen, ik heb geen mogelijkheid om naar Duitsland te kunnen.
Wat denken jullie?

Anders Destium
14 augustus 2004, 20:19
Als de gitaar die je nu hebt je eerste is krijg je waarschijnlijk spijt als je hem verkoopt (dat is in ieder geval mijn ervaring). Ik vrees dat je (als je het verschil niet kunt lenen bijv) toch het beste kunt sparen om een gitaar te kopen die je echt wilt en die ook aan al je eisen voldoet! Dat laatste is erg belangrijk, anders ben je nooit tevreden met de gitaar die je koopt (en wil je al snel weer wat anders) :wink:

Swan
14 augustus 2004, 20:37
Allereerst: welkom op gitaarnet :)

Tja, als je die piezo laat vallen moet je zeker weten deze gitaar kopen (geen spam, het is niet mijn gitaar). Deze blaast zo'n beetje elke Ibanez het gebouw uit (en ik ben een fan van Ibanezen):

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=27793

http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p27793n1.jpg

Waarom wil je perse een piezo? Ik heb 2 gitaren met zo'n brug, maar ik gebruik de functie zelden :) Misschien kun je beter op zoek naar een Ibanez RG of S serie met piezo. Die zijn net wat duurder dan E600, maar dan is het sparen ook zeker de moeite waard!




damnit als ik t geld had.....

Anders Destium
14 augustus 2004, 20:53
anders ik wel, ik heb me alleen voorgehouden mijn collectie alleen nog maar te consolideren of in te krimpen de komende tijd :oops:

AlterEgo
15 augustus 2004, 11:35
wat is een piezo?

Anders Destium
15 augustus 2004, 12:34
Een speciaal soort zadels op je brug waardoor je op een elektrische gitaar speelt zodat het klinkt als een akoestische gitaar. Je hebt op die manier 2 uitgangen op je gitaar, 1 van je normale elementen en 1 voor je piezo.

urezna
16 augustus 2004, 09:29
/photos/p27793n1.jpg[/img]

Waarom wil je perse een piezo? Ik heb 2 gitaren met zo'n brug, maar ik gebruik de functie zelden :)

da's ook zonde....
ik heb 2 ibbies met piezo, nou reken maar dat ik er heel veel gebruik van maak, ben er heel erg tevreden mee.... :)

trouwens, Parker gitaren zijn ook met piezo uitgevoerd.....

Anders Destium
16 augustus 2004, 10:24
het gaat er niet om dat ik er niet tevreden over ben, ik speel gewoon zelden clean :lol:

urezna
16 augustus 2004, 14:15
ja okee, snap ik hoor.... ik bedoelde vooral aan de topic-starter aan te geven dat ik het een erg prettige aanvulling vind :)
't was voor mij de reden om voor die RG2027 te gaan, samen met die 7e snaar....
maar vervolgens was ik zo entousiast over de piezo, dat ik, toen ik een leuke kans op marktplaats zag, er een S2120 bij heb gekocht :P