PDA

View Full Version : Lynyrd Skynyrd



fenderfreak
13 augustus 2004, 15:29
Was altijd een blinde vlek in mijn muzikale opvoeding, maar ik speel sinds kort in een southern rock-band dus ben ik er een beetje mee aan het pielen geslagen...
Dacht altijd dat die lui zo reactionair waren als de pest, maar op een paar bedenkelijke teksten na, valt het nog wel mee.
Lekkere stampende rock zonder veel gedoe (wel mooie gitaarstukjes, zeer leerzaam!).
Meer lui ervaring met dit redneck-groepje? Reageert!

The Mule
14 augustus 2004, 08:26
Prachtige band, vooral vroeger (pre-bejaardentehuis). Wat minder voor de hand liggende aanraders naast de klassieke eerste en tweede plaat, en natuurlijk de live klassieker 'One For/From The Road':

- Collectybles (2CD) > oude live en demo opnames, echte oerversies van 'Sweet Home Alabama' en 'Freebird' iets simpeler en cleaner dan later, biedt vooral veel inzicht & erg goed van te leren
- Freebird The Movie (CD of DVD) > ROCK!! net Iron Maiden als ze het podium oprennen, felle, gretige, jonge band + werkelijk prachtige 3-dubbele gitaarduels, alle bekende nummers in wereldse versies (IMHO zelfs beter dan OFTR)

dejohan
30 augustus 2004, 11:23
Ik ken alleen free as a bird en sweet home alabama, maar die
dubbele gitaarsolo in Free as a Bird vind ik toch een van de coolste solo's die ik gehoord heb. Ik moet normaal niets hebben van die ellenlange solo's, maar deze verveelt niet.

alhambra
30 augustus 2004, 16:41
Super band, althans volgend mij. Heb zo vorig jaar nog live gezien bij arrow. Hebben al flink wat klappen gehad maar blijven doorgaan. Ach en een enkel bedenkelijke tekst daar wordt ik niet koud of warm van. Tis alleen wel jammer dat ze bekend staan om Sweet home en verder bijna niks, ze hebben veel VEEL beter gemaakt, laatste album vond ik ook weer ouderwets lekker.