PDA

View Full Version : Rush in Ahoy



Pieuw
13 augustus 2004, 13:20
Hun laatste album Vapor Trails is een dijk van een plaat. Ben benieuwd of wij hetzelfde te zien krijgen als Rush in Rio. Ik zou wel wat meer materiaal van hun laatst album willen horen en eindelijk een keer Lake Side Park live. Maar ja, Geddy kan niet meer zo hoog als vroeger, hè.

nocaster
18 september 2004, 14:34
Heb ze gisteren in Oberhausen gezien, was waanzinnig, en speelde veel van de laatste cd's !
Ik snap niet wat ze daar in Duitsland doen, de zaal was voor 50 % gevuld met hollanders, belgen en ook veel uit England.
Munchen is overgens gecancelled.
Was beter geweest hier in Nederland meer concerten te geven.

Pieuw
19 september 2004, 00:02
Was beter geweest hier in Nederland meer concerten te geven.[
Krijg wel eens het idee dat ze qua fanbase slecht geïnformeerd zijn. :-? Wat je zegt was zeker een goed idee geweest. Is voor Engelsen ook meteen wat minder ver.

Denk wat jij gezien hebt ons ook in R'dam te wachten staat. Heb er echt zin in.[/quote]

Razorhead
26 september 2004, 20:27
De tracklist:

Opening:
Een film met een medly van:
Finding my way
Anthem
Bastille day
A passage to bangkok
Cygnux X-1
Hemispheres.

Set 1:
The spirit of radio
Force ten
Animate
Subdivisions
Earthshine
Red barchetta
Roll the bones
Bravado
YYZ
The trees
(stukjes van feel fine & daytripper van de beatles)
The seeker
One little victory

Pauze:
---

Set 2:
Tom Saywer
Dreamline
Secret Touch
Between the wheels
Mystic rhytems
Red sector a
drumsolo
resist (akoestisch)
heart full of soul (akoestisch)
2112
la villa strangiato
by tor and the snow dog (ingekort)
Xanadu
Working man

Toegift:
Summertime blues
Crossroads
Limelight

Speeltijd: 3 uur en een kwartier :D

Ik heb dr zin in :D!!

nocaster
27 september 2004, 18:26
klopt, zo was het in Oberhausen, waar heb je dit vadaan ?

Razorhead
27 september 2004, 18:43
Van een kopie van een artikel in een muziekblad (weet niet welke) die ik van mn oom heb gekregen. Er staat ook een interview in.

nocaster
27 september 2004, 20:34
mis vooral het begin niet, die medley is super

Razorhead
27 september 2004, 20:59
Ow ja en ze spelen ook Closer to the heart, moest geddy nog ff overleggen met de band :)

FNaRK
2 oktober 2004, 10:51
ik heb maar 1 ding te zeggen:

GEDDY MOET ZIJN RICKENBACKER WEER TERUG



en verder blijft Ahoy een kut-galmbak :evil:

nocaster
2 oktober 2004, 11:30
Genant detail, Alex zijn beide H&K boxen, links en rechts, twee hoog, waren niet aangesloten, ben benieuwd of er speakers in zaten

ozzy
2 oktober 2004, 15:00
ik heb maar 1 ding te zeggen:

GEDDY MOET ZIJN RICKENBACKER WEER TERUG



en verder blijft Ahoy een kut-galmbak :evil:

Zijn 2 dingen :wink:

Monty
2 oktober 2004, 20:57
Genant detail, Alex zijn beide H&K boxen, links en rechts, twee hoog, waren niet aangesloten, ben benieuwd of er speakers in zaten

Ik stond vooraan bij Alex's kant, en wat mij opviel dat er aan de zijkant van het podium 2 (4x12) boxen plat op het podium lagen (dus gericht naar het plafond), met daarboven een microfoon. Is iemand anders dit ook opgevallen? Is dit zijn manier om z'n gitaargeluid door te versterken? Want er stonden geen mics voor de H&K stacks.

green_day
3 oktober 2004, 17:21
ik heb maar 1 ding te zeggen:

GEDDY MOET ZIJN RICKENBACKER WEER TERUG



en verder blijft Ahoy een kut-galmbak :evil:

Zijn 2 dingen :wink:

+1! was wel gigantische galm inderdaad en die rickenbacker moet inderdaad terug.
Het concert was wel vet hoor! wellicht een tikkeltje hard :razz: zeker de moeite waard!

nocaster
3 oktober 2004, 20:20
Genant detail, Alex zijn beide H&K boxen, links en rechts, twee hoog, waren niet aangesloten, ben benieuwd of er speakers in zaten

Ik stond vooraan bij Alex's kant, en wat mij opviel dat er aan de zijkant van het podium 2 (4x12) boxen plat op het podium lagen (dus gericht naar het plafond), met daarboven een microfoon. Is iemand anders dit ook opgevallen? Is dit zijn manier om z'n gitaargeluid door te versterken? Want er stonden geen mics voor de H&K stacks.
Waren de rook machines en een camera er boven :oops:

patricia
16 oktober 2004, 22:57
tja,ik stond naast de mixertafel dus in het midden van de zaal,en het geluid was te hard en te galmerig,komt natuurlijk door de ahoy zelf.
RUSH daarintegen speelde fantastisch,zoals gewoonlijk, ongeveer 3 uur muziek.

groetzz,

patricia :wink:

1959SLP
19 oktober 2004, 08:21
Ik heb ook genoten. Dat was weer zo`n 25 jaar geleden dat ik ze voor t laatst had gezien. En die wasmachines op de buhne.......

patricia
19 oktober 2004, 19:04
ja joh, ik had nog mijn wasgoed meegenomen hahaha.
wat vond jij van het geluid?

1959SLP
20 oktober 2004, 07:52
het geluid? Ik zat 2e ring linksachter in de hoek. veel galm (zoals bekend bij Ahoy). Dit werd nog s extra versterkt door de gebruikte delay en reverb van Alex. In het begin ff moeite gehad m.b.t. verstaanbaarheid maar ach, what the f*ck, allang blij om ze nog een keer aan het werk te hebben gezien. En lekker genoeg ouwe songs.