PDA

View Full Version : Recording OUT



Pieuw
13 augustus 2004, 12:02
Ik zit met een keuzevraag en hoop dat verschillende mensen wat ervaringen willen delen.

Ik heb een Koch Powertone I. Hier zit een recording out op, waar ik nog nooit wat mee heb gedaan. Het lijkt me interessant om zonder microfoon te werken omdat een directe ingang een aantal voordelen heeft, zij het dat een goede klank altijd een 1e vereiste is.

keuze 1: Ik koop een DI en sluit de recording out daarop aan. Is die Behringer Ultra DI dan goed genoeg of heb ik wat beters/duurders nodig?
keuze 2: Ik koop een DI en sluit de speakeruitgang daarop aan. Qua DI dezelfde vervolgvraag
keuze 3: Ik spaar even door voor de Koch Loadbox omdat dat de enige oplossing is.

Wat denken jullie?

bert k
13 augustus 2004, 16:18
Koop geen DI om de redenen die in dit topic worden uitgelegd: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=36794
Doorsparen voor een loadbox of powersoak kan een goed plan zijn. Probeer de spullen eerst uit voordat je een hoop geld uitgeeft.

Pieuw
13 augustus 2004, 16:57
Bert K, Het is een beetje rommelig artikel. Het gaat me niet alleen om opnemen, maar ook om doorversterken over een PA (live)

Een DI maakt idd, net als de Loadbox een laagohmig, gebalanceerd signaal. Dat lijkt me ook handig als je staat op het gebruik van gebalanceerd signaal, live en studio.

De vraag is of het recordingfilter van de Powertone 1 reeds genoeg filtert/simuleert om met een DI genoegen te nemen, ipv de Loadbox. Mijn theorie is dat de Loadbox ook de kleuring van je eindtrap meeneemt. Een DI op de recording out doet dat niet. Als je echter de speaker out op je DI (met speakersimulatie) aansluit, zou je in de regel hetzelfde effect moeten hebben als een Loadbox met het enige verschil dat je DI niets van je output opslobbert. Een DI is wel veel goedkoper dan een Loadbox en dat is logisch, want hij absorbeert geen amp output.

Het kan zijn dat je desondanks gelijk hebt mij een DI af te raden. Wie weet, lijkt het idd nergens op.

Thanx anyway. Meer suggesties zijn nog steeds welkom.

Frits van Mourik
14 augustus 2004, 00:14
Wat je bij bovenstaande methodes nooit zult horen is het gekreun & gesteun van je speaker(s) in hun houten jasje.
Tenzij je geheel schoongewassen & geschoren clean wilt spelen maakt je speakercab wel degelijk een enorm deel van je geluid.

Je zit dan toch vast aan een microfoon voor je brulbak, of aan zo'n modernistisch modeling- ding...