PDA

View Full Version : Squier (by Fender) Japan uit 1987 ?



ritchiefly
13 augustus 2004, 12:01
Kan iemand me een indicatie geven wat een Japanse Squier Stratocaster uit 1987, met fijnstemmers en lock-nuts (zo heet dat geloof ik ?) ongeveer waard is ? serienr. E.......

ritchie

guvnor
13 augustus 2004, 12:06
Ik heb zo'n zelfde gitaar. Is een prima gitaar maar heeft z'n naam niet mee...
Zou volgens mij 200-250 euro op moeten kunnen brengen (mits in goede staat). Da's dan zo'n 75 euro meer dan Chinees/Indonesische crap waar je deze gitaar niet mee mag vergelijken.

Probleem voor velen is de brug die erop zit. Onderdelen voor dit type zijn schaars.

michielv
13 augustus 2004, 12:09
Deze gitaren staan al voor rond de 500 euro te koop en zijn dat ook zeker waard. Enige nadeel is inderdaad die tremolo maar goed, als alles compleet is is dat ook geen probleem.

guvnor
13 augustus 2004, 12:57
Deze gitaren staan al voor rond de 500 euro te koop en zijn dat ook zeker waard. Enige nadeel is inderdaad die tremolo maar goed, als alles compleet is is dat ook geen probleem.

500..?? :o
Het is geen JV Squier... Maar als dat echt zo is ben ik wel blij !!
Heb voor de mijne in ieder geval nog een reserve tremolo

Stratman70
13 augustus 2004, 13:21
Ik vind 500 euro ook wat erg aan de hoge kant.

michielv
13 augustus 2004, 15:46
Woeps, sorry, heb ik me zeker vergist, ik dacht gezien te hebben dat het een JV squier was.

Dan moet je er toch zeker een 300 euro voor kunnen krigjen. Eea. is een beetje afhankelijk van wat de gek ervoor geeft natuurlijk. De een zal zeggen dat een floy-achtige tremolo meerwaarde heeft, de ander ziet het als extra kostenpost om er een vintage tremolo op te zetten ;)

Braindead
13 augustus 2004, 20:04
Heeft er niet iemand pics ofzo? Is een beetje lastig voor mensen die niet weten over welke gitaar het gaat. (zoals ik) :lol:
Alleen aan de hand van een bj en tremolo weet ik nog niet wat ik me er bij voor moet stellen.... :wink:

the sure thing
14 augustus 2004, 23:39
... EUR 500,- is VEEL te veel. Ik heb ook een Squier uit 1987 (inclusief fine tuners en locking-zooi) , ik ben de eerste en enige eigenaar. Ik heb hem destijds voor fl. 1.000,- nieuw gekocht. EUR 250,- 2e hand lijkt mij een betere prijs. De klank is prima.

michielv
15 augustus 2004, 12:47
Ik zeg ook niet dat ik 500 euro niet veel te veel vind, ik zeg alleen dat er tegenwoordig mensen zijn die er zoveel voor vragen en het nog krijgen ook.

Persoonlijk vind ik die oudere Japanners over het algemeen van een zodanige kwaliteit dat alles uit China, India, Indonesie enz. zonde van al dat hout is geweest. Dan is de 75 euro verschil bijna een belediging voor je instrument.

Ik speel zelf op een heel oude Fernandes Revival ' 57 strat (zelf in 1988 gekocht en toen hingie al een tijdje in de winkel) en dat blijft een wereldgitaar. Er zijn vast wel betere te vinden maar niet voor dat geld en op een gegeven moment ben je natuurlijk ook verkocht aan een instrument. Dus een gedeelte van een prijs is ook subjectief: als iemand goede ervaringen heeft (ghead) met zulke instrumenten is hij/zij sneller bereid meer te betalen dan iemand die op zoek is naar een goede gitaar om mee te beginnen of als opvolger van zijn Stagg of Richwood.

Mijn maxprijs zou denk ik rond de 300 euro liggen, afhankelijk van de staat en klank. Maar dat komt ook weer omdat ik weet dat mijn huidge reserve strat me 35 euro heeft gekost (zelfbouwertje uit restjes, waaronder SD & Fender MIJ en USA pups, dat is qua prijs slecht te verbeteren :-).