PDA

View Full Version : 3kanaals met elk eigen voor en eind buizen



jaywalker
13 augustus 2004, 10:49
Ik had laatst van me gitaarleraar gehoord dat er ook versterkers zijn met 3 kanalan. Elke kanaal heeft zijn eigen voor een eind buizen. Zo kan je dus aan bv. 24 buizen in 1 top komen. Heeft iemand hier ervaring mee of weet merken die dit doen.

Lijkt me trouwens een machtig dure amp :-D

Cheers,

Tom

AART
13 augustus 2004, 10:55
ik dacht dat de diezel herbert dat had, of voor elk kannaal een eigen voorversterker en een gezamenlijke eindversterker....

jaywalker
13 augustus 2004, 10:59
op zich wel mooi. Dat ie voor elke functie een eigen "buizen instelling" heeft. Maar ook wel weer jammer omdat bijvoorbeeld marshall bekend staar om zijn scheur en fender om zijn clean. Je blijft dan wel in die karaktergeluiden van het merk zitten ook al is het clean/cunch/lead...(tenminste lijkt mij)

marc_o
13 augustus 2004, 11:15
Ik denk dat je leraar de RoadKing van mesa bedoelt, daar kom je een heel eind mee qua schakeling van buizen. Kun je zelfs cabs mee laten schakelen als jij vindt een bepaalde speaker beter bij je clean zou passen.
Maar ga dan nog maar eens om een setje buizen....brr

Mitch
13 augustus 2004, 12:16
Hoe zat dat ook al weer met de Hughes and Kettner Tri Amp ?

Daniël_san
13 augustus 2004, 12:44
Lijkt me trouwens een machtig dure amp :-D

Cheers,

Tom

een Roadking kost 4800 euri :-D :-?

marc_o
13 augustus 2004, 13:44
Ik geloof dat die Triamp dat ook al wel deed, het meeschakelen van buizen....Seymour Paul is wakker. :)

skabouter
13 augustus 2004, 15:27
Ik had laatst van me gitaarleraar gehoord dat er ook versterkers zijn met 3 kanalan.

jij bent echt best wel dom, je hebt er toch zelf 1 ! :roll:

hoe kom je eigenlijk aan zo`n vette TSL als je er geen flikker verstand van hebt ?

EmgMaster
13 augustus 2004, 15:45
lezen bouter !!!! :razz: :razz:

skabouter
13 augustus 2004, 15:54
ok ok, ik neuk mieren. het staat er nogal scheef, die eerste 2 zinnen hadden 1 zin moeten zijn dan............

jaywalker
13 augustus 2004, 16:18
Jezus...kut loser!! :-D :wink:

"uh jongens zijn er ook versterkers met 3 channels?" "ik heb zelf een tsl"

denk na skabouter....mijn god :o


Maar je bent vast een lieve jongen :wink:

skabouter
13 augustus 2004, 16:23
lieve Jaywalker

bij deze wil ik even mijn excuses aanbieden voor het bovenstaande voorval. Ik geef toe dat ik nogal kortzichtig aan het handelen was, en dat ik daarbij in de fout ging. Het is nooit mijn bedoeling geweest je te kwetsen, en ik neem de volledige verantwoordelijkheid voor de aangerichte (psychologische) schade die ik je misschien berokkend heb.
ik hoop dat we nog als vrienden met elkaar om kunnen gaan, en dat het nare incident snel vergeten word.

hoogachtend,
Skabouter

jaywalker
13 augustus 2004, 16:24
zand er over. Kom je vanavond nog wel langs? :-D

skabouter
13 augustus 2004, 16:28
fieuw, gelukkig :) en jahoor, vanavond ben ik zeker van de partij :)

PS: wat zal ik aandoen ?

jaywalker
13 augustus 2004, 16:29
ik vond die tijgerslip + bh combo wel zeer plesant.

skabouter
13 augustus 2004, 16:34
you got it, mate 8-)

jaywalker
13 augustus 2004, 16:43
maar weer even ontopic.

Ik geloof dat hij het over een andere amp dan mesa had. Een vriend van hem (gitaarleraar) had er eentje gekocht voor een aantal duizende euro's. Ik geloof dat ie na een paar maanden weer had verkocht omdat het "iets" te duur speelgoed was :-D

skabouter
13 augustus 2004, 17:24
hmms, rare reden als je hem toch al hebt :D

ik ben wel benieuwd nu. ik ken wel amps met verschilledn voorbuizen, maar eindbuizen zijn vaak hetzelfde, dacht ik

jaywalker
13 augustus 2004, 23:23
lijkt me ook niet te vervoeren zo'n ding

Mitch
14 augustus 2004, 00:06
maar weer even ontopic.

Ik geloof dat hij het over een andere amp dan mesa had. Een vriend van hem (gitaarleraar) had er eentje gekocht voor een aantal duizende euro's. Ik geloof dat ie na een paar maanden weer had verkocht omdat het "iets" te duur speelgoed was :-D

Als je on topic was gebleven had je gezien dat het antwoord waarschijnlijk al gegeven is :razz:

jaywalker
14 augustus 2004, 00:17
Ja das waar, maar dit was aanleiding om weer gesprek op te voeren. Trouwens dat gequote stuk heb ik al weer moeten deleten aangezien ik 666 post wil houden :D. Ik zal door deze post wel weer 1tje moeten deleten :D

skabouter
14 augustus 2004, 01:04
als je gewoon dat stomme 666 topic delete kan je weer een tijdje vooruit :)

BartL
14 augustus 2004, 01:14
Hoe zat dat ook al weer met de Hughes and Kettner Tri Amp ?
3 kanalen met ieder 2 modes & alle 3 een eigen pre-amp. Dus eigenlijk 6 kanalen :o :razz:

jaywalker
14 augustus 2004, 16:10
Maar volgens mij is het namelijk ook niet echt nuttig om bij elk kanaal een eigen eindbuizen reeks te hebben.