PDA

View Full Version : JCM 900 sl-x



AART
13 augustus 2004, 10:43
Hallo allemaal,

Na een hele zomervakantie lang in een supermarkt te hebben gezwoegd is het moment nu eindelijk daar dat ik genoeg geld heb om een nieuwe amp te kopen, aangezien mijn budget niet groot is(500-600 voor top), en ik niet verder ga sparen is mijn oog gevallen op de jcm 900 serie van marshall, lekker hi gain en prima geschikt voor punk en metal.
maar nu twijfel ik tussen de sl-x en de dual reverb versies, de sl-x heeft echte buizenscheur, zonder bijkomst van andere dingen, maar moet daar een clean kannaal voor inleveren, de dual reverb heeft twee kannalen, maar haalt de scheur weer deels uit diodes enzo(volgens medeforummers).

kan iemand mij helpen een keus te maken?
verschilt het scheurgeluid echt zwaar tussen deze twee?

Thijssie
13 augustus 2004, 10:58
Na een hele zomervakantie lang in een supermarkt te hebben gezwoegd is het moment nu eindelijk daar dat ik genoeg geld heb om een nieuwe amp te kopen, aangezien mijn budget niet groot is(500-600 voor top), en ik niet verder ga sparen is mijn oog gevallen op de jcm 900 serie van marshall, lekker hi gain en prima geschikt voor punk en metal.
maar nu twijfel ik tussen de sl-x en de dual reverb versies, de sl-x heeft echte buizenscheur, zonder bijkomst van andere dingen, maar moet daar een clean kannaal voor inleveren, de dual reverb heeft twee kannalen, maar haalt de scheur weer deels uit diodes enzo(volgens medeforummers).

Wat voor gitaar ga je er in pluggen?

AART
13 augustus 2004, 11:03
nu nog een ibbi gsa 60 met stock pickups uit duurdere ibbi.
bevalt me prima, eerst een goede versterker nu en daarna zie ik wel.

Thijssie
13 augustus 2004, 11:15
nu nog een ibbi gsa 60 met stock pickups uit duurdere ibbi.
bevalt me prima, eerst een goede versterker nu en daarna zie ik wel.


Dan zou ik de dual reverb in ieder geval NIET nemen, om zo'n ding lekker te laten scheuren moet je er toch wel minimaal een Les Paul achtige gitaar in prikken. Ik vermoed dat hij met jou Ibanez "te dun" gaat klinken....

marc_o
13 augustus 2004, 11:19
De sl-x staat bekend om zijn scheur, je hebt dan 1 kanaal, met 2 schakelbare masters als ik het me goed herinner. Dus hetzelfde geluid op 2 volumes, voor je solowerk.
Ik dacht dat ie ook een buis meer had dan normaal.
De normale 900 vind ik nou niet bepaald zo'n scheurmonster, d.w.z. als je alleen de gain uit de versterker zelf gebruikt, en ik neem aan dat dat je bedoeling is.

AART
13 augustus 2004, 11:20
ik heb zo'n dual reverb weleens bespeeld en viel nog wel mee met de dunnigheid, maar het gaat me meer om de vergelijking tussen deze twee amps...

Ché
13 augustus 2004, 11:27
neem die sl-x maar, als je wilt scheuren heb je geen clean nodig :wink:
en als je dan toch die 'clean' wilt, volume knop van je gitaar wat dichtdraaien en een of ander pedaaltje induwen om het geluid cleaner te maken

AART
13 augustus 2004, 11:32
of een goedkope 100 watt transistor voor de clean :-D

maar ik denk dan dat ik dan idd voor de sl-x ga, want ik moet brute scheur hebben en clean heb ik nog niet direct nodig

Ché
13 augustus 2004, 11:46
of een goedkope 100 watt transistor voor de clean :-D
:D of een leuke fender van 1000€ er langs zetten en switchen van versterken wanneer je clean wilt


maar ik denk dan dat ik dan idd voor de sl-x ga, want ik moet brute scheur hebben en clean heb ik nog niet direct nodig
Goede keuze!
Als je meer van het JCM 800 geluid houdt raad ik je aan de eerste sl-x te kopen. Ze zijn redelijk zeldzaam, er staat niets van Sl-x op (enkel JCM900 en daaronder MKIII) maar het zijn wel degelijk de eerste JCM 900 SL-x versterkers (1kanaal). Klinken beestig!

AART
13 augustus 2004, 12:06
of een goedkope 100 watt transistor voor de clean :-D
:D of een leuke fender van 1000€ er langs zetten en switchen van versterken wanneer je clean wilt


maar ik denk dan dat ik dan idd voor de sl-x ga, want ik moet brute scheur hebben en clean heb ik nog niet direct nodig
Goede keuze!
Als je meer van het JCM 800 geluid houdt raad ik je aan de eerste sl-x te kopen. Ze zijn redelijk zeldzaam, er staat niets van Sl-x op (enkel JCM900 en daaronder MKIII) maar het zijn wel degelijk de eerste JCM 900 SL-x versterkers (1kanaal). Klinken beestig!

op gitaarnet stond er eentje ja, daar zal ik wel eens contact mee opnemen.
jcm 800 heeft mij te weinig gain, daarom jcm 900 :-D

AART
13 augustus 2004, 15:14
jammer, de mark III van gitaarmarkt is al verkocht, ik ben nu een beetje aan het zoeken naar een andere, als iemand er nog een heeft staan die hij kwijt wil, PM me ff :wink:

pol
13 augustus 2004, 18:25
bij rik's rock shop in tongeren (belgië) staan er nog een paar.
Nu ik heb zelf vroeger een sl-x gehad, die heeft wel redelijk wat gain, maar niet zoveel defenitie voor als je snelle metal wil spelen.

De dual reverb daarentegen ( heb ik ook nog gehad ) was een stuk strakker, maar wel minder gain en minder vol van geluid .

een goeie jcm 800 ( 1 kanaals ) heeft wel niet zoveel gain als een sl-x maar klinkt toch wat rouwer en heeft meer ballen.

bij de jcm 900 heeft marshall nogal kleine transfo's gebruik, en op hoge volumes gaan die nogal snel dun klinken.
een 800 daarentegen wordt juist beter als die luider gaat.

voor punk zou ik zeker voor de 1 kanaals 800 gaan, of een jmp, en als je metal wilt spelen, probeer die 800 zeker es met een boss sd-1 ervoor met de distorion bijna af, en de level omhoog ( als booster dus) , de sd-1 haalt wat bassen uit je geluid, en dit maakt die 800 lekker strak klinken.
zack wylde en jeff waters gebruiken deze combinatie, en dit klinkt wel lekker.

andy
13 augustus 2004, 20:06
Een kennis van me heeft nog een SL-x staan. Ik zie hem na het weekeinde weer. Hij doet er volgens mij niks mee. Ik informeer wel ff of die in de verkoop staat en hoe duur hij is.

AART
13 augustus 2004, 23:18
Een kennis van me heeft nog een SL-x staan. Ik zie hem na het weekeinde weer. Hij doet er volgens mij niks mee. Ik informeer wel ff of die in de verkoop staat en hoe duur hij is.

thanks man, ik loof hierbij een krat bier uit als beloning voor degene die me aan deze amp helpt :wink:

AART
13 augustus 2004, 23:18
bij rik's rock shop in tongeren (belgië) staan er nog een paar.
Nu ik heb zelf vroeger een sl-x gehad, die heeft wel redelijk wat gain, maar niet zoveel defenitie voor als je snelle metal wil spelen.

De dual reverb daarentegen ( heb ik ook nog gehad ) was een stuk strakker, maar wel minder gain en minder vol van geluid .

een goeie jcm 800 ( 1 kanaals ) heeft wel niet zoveel gain als een sl-x maar klinkt toch wat rouwer en heeft meer ballen.

bij de jcm 900 heeft marshall nogal kleine transfo's gebruik, en op hoge volumes gaan die nogal snel dun klinken.
een 800 daarentegen wordt juist beter als die luider gaat.

voor punk zou ik zeker voor de 1 kanaals 800 gaan, of een jmp, en als je metal wilt spelen, probeer die 800 zeker es met een boss sd-1 ervoor met de distorion bijna af, en de level omhoog ( als booster dus) , de sd-1 haalt wat bassen uit je geluid, en dit maakt die 800 lekker strak klinken.
zack wylde en jeff waters gebruiken deze combinatie, en dit klinkt wel lekker.

wat is de website van die winkel en zijn ze tweedehands?

*edit* ik heb al weleens een jcm 800 geprobeerd en ook met booster en toch te weinig gain..., de 900 daarintegen komt goed in de buurt van de sound die ik zoek en de sl-x heeft meer buizenscheur dan de dual reverb en daarom ga ik voor de sl-x.*edit*

andy
14 augustus 2004, 01:54
@Aart, je hebt een PM.

Baco
14 augustus 2004, 09:58
wat is de website van die winkel en zijn ze tweedehands?



Dit is 'em: http://www.rrshop.be, ze hebben een 50W en een 100W (blijkbaar voor dezelfde prijs :???: )

AART
14 augustus 2004, 10:50
ok, ik zal de zaak eens een mailtje sturen. :)

josh.vandenberg
14 augustus 2004, 13:47
De versterkers zijn alletwee heel goed.

high gain dual reverb is meer een distortion geluid en sl x is meer overdrive.
Dynamisch is de dual reverb beter,De sl /x is meer overdrive type sound.

Ze zijn alletwee heel goed ,maar de dual reverb heeft een hele bruikbare reverb en een clean kanaal ,waar je ook met distrtions fuzzen en overdrives in kan prikken .

Van de sl x moet je houden en als je er van hout is ie magistraal.In mijnogen beter en veelzijdiger als een jcm 800. effect loop halve power .waarschuwing leds e d.De sl x kun je fijner afregelen.Je hebt 2 gain regelingen

AART
14 augustus 2004, 19:50
gain regeling is van 0 tot 20 idd.
ik heb gisteren een Sl-X getest bij iemand die hem had, maar hij verkocht hem niet :roll: , en het ding klonk meesterlijk, vooral boven volume 5(hij woont in rijtjeshuis :-D ) en toen ie er een booster voor gooide werd het helemaal magistraal :)

Richwoodje
14 augustus 2004, 22:26
gain regeling is van 0 tot 20 idd.
ik heb gisteren een Sl-X getest bij iemand die hem had, maar hij verkocht hem niet :roll: , en het ding klonk meesterlijk, vooral boven volume 5(hij woont in rijtjeshuis :-D ) en toen ie er een booster voor gooide werd het helemaal magistraal :)

das juist een goed teken, dat ie em niet verkoopt :razz:

AART
15 augustus 2004, 00:06
voor marshall is het een compliment ja, maar voor mij niet handig :-D
ik heb trouwens bericht uit belgie terug van rik's rock shop dat allebei de jcm's in goede staat zijn, alleen geen antwoord op de vraag waarom de 50 en 100 watt versie even duur zijn.

Baco
15 augustus 2004, 09:54
alleen geen antwoord op de vraag waarom de 50 en 100 watt versie even duur zijn.

Zal waarschijnlijk liggen aan de prijs waaraan de eigenaar hem aan die shop verkocht heeft. Die prijs is wel niet zo verkeerd vind ik...

AART
15 augustus 2004, 10:45
ik ben nu met een paar mensen aan het praten en alle 100 watters die ik kan kopen zitten op 575 of lager :)

dus rik's rock shop word het niet denk ik.

Baco
15 augustus 2004, 10:55
ik ben nu met een paar mensen aan het praten en alle 100 watters die ik kan kopen zitten op 575 of lager :)

dus rik's rock shop word het niet denk ik.

I rest my case. Nu diene Rik moet er ook nog iets aan hebben, natuurlijk. Tja, geen krat voor mij :-(

:razz:

Alleszins al veel plezier er mee als je er ene vindt die je qua prijs bevalt! :-D

AART
15 augustus 2004, 11:43
dank u, ik ga nu nog ff een belletje plegen :)

gerrekat
15 augustus 2004, 13:01
Hallo allemaal,

Na een hele zomervakantie lang in een supermarkt te hebben gezwoegd is het moment nu eindelijk daar dat ik genoeg geld heb om een nieuwe amp te kopen, aangezien mijn budget niet groot is(500-600 voor top), en ik niet verder ga sparen is mijn oog gevallen op de jcm 900 serie van marshall, lekker hi gain en prima geschikt voor punk en metal.
maar nu twijfel ik tussen de sl-x en de dual reverb versies, de sl-x heeft echte buizenscheur, zonder bijkomst van andere dingen, maar moet daar een clean kannaal voor inleveren, de dual reverb heeft twee kannalen, maar haalt de scheur weer deels uit diodes enzo(volgens medeforummers).

kan iemand mij helpen een keus te maken?
verschilt het scheurgeluid echt zwaar tussen deze twee?


de jcm 900 heeft echt niet genoeg gain voor metal....de SL-X wel, maar een "normale" zou ik dan niet nemen.

AART
15 augustus 2004, 15:32
YAHOOO 8-) :)

ik ga donderdag een 100 watt sl-x testen en waarschijnlijk mee naar huis nemen.
de normale kan zonder booster idd geen zware metal aan, maar met prima.
de sl-x heeft trouwens veel meer "ballen" dan een dual reverb, gister naast elkaar gezet bij kennis. :)

AART
15 augustus 2004, 23:12
weet iemand trouwens of de footswitch voor deze amp nog gemaakt word?

josh.vandenberg
15 augustus 2004, 23:23
gewoon een standaard switch

pol
16 augustus 2004, 09:33
een switch voor een dual reverb of een valvestate werkt ook. alleen doet 1 knop dan niks.

AART
16 augustus 2004, 15:24
ok, dank u. :)