PDA

View Full Version : kom nou, raad nodig, geen afbijterij



abbys
13 augustus 2004, 10:28
heb dit al eens gepost, maar die is weg, wou niemand btw antwoorden op de vraag: welke combinatie met een cube 30 is het beste voor een scheur die LIJKT op die van lenny kravitz? (geen steek over geluid in de vingers meer ajb :lol: gaat over de technische kant van het geluid ) dacht aan een epiphone flying V (budget = 500Eur) en niet omdat lenny er zo een heeft, maar voor het GELUID! ( dus ook geen moraal over hoe iedereen de groten altijd naaapt :razz: )

ja sorry hoor, maar soms gaan de mensen voorbij het simpele van een vraag om heeldere complotten uit te zetten :razz:

p.s: dus nogmaals :wink: het gaat er om een gitaar binnen budget te vinden met een sound die wel eens op die van kravitz zou trekken, is een lijdraad voor de goede zielen die willen helpen om te weten welk type ze mij zouden kunnen aanraden

p.s.s: neem de to-the-point aanpak van deze post gelieve niet persoonlijk op!!! niet de bedoeling mensen te beledigen, wil gewoon heeeel duidelijk zijn!

BramVersteeg
13 augustus 2004, 10:34
Ik denk dat de gitaar die je noemt wel goed is voor het geluid. Met wat tweaken kun je daarmee denk ik wel een lekker crunchy geluidje krijgen.

Dugie
13 augustus 2004, 10:39
Lenny speelt overigens op een Les Paul standard met Marshal tops

abbys
13 augustus 2004, 10:50
dus een epi les paul zou ook aan te raden zijn?

Wilson
13 augustus 2004, 10:54
Lenny speelt overigens op een Les Paul standard met Marshal tops

hij speelt tegenwoordig bij optredens toch echt over fender tops hoor

jaywalker
13 augustus 2004, 10:55
zag hem laatst ook een keertje op een orange amp spelen

BLOK182
13 augustus 2004, 10:56
Hij heeft ook Vox gehad, MAAR BOEIEN! Ik denk dat een Gibsonmodel van Epiphone wel zal voldoen, dus een V of een LP standard, misschien een SG, ik zou dan gewoon ff zelf in de winkel gaan testen wat je het mooiste/fijnste vindt, in real life vallen sommige gitaren echt tegen of juist mee. Iig een Gibsonkopie, dat lijkt me het beste.

abbys
13 augustus 2004, 10:59
mja, das de beste raad idd, prob is dat hier in de buurt geen winkels zijn die zelden epiphones op stock hebben, tenminste, diegene die ik zoek, en heel wrr op bestelling moeten geplaatst worden....mmm

jaywalker
13 augustus 2004, 11:04
gewoon als je een keer tijd heb. op je eigen gemak wat zaken rondtoeren en kijken wat voor jou het beste is. Zolang het niet overhaast is heb je er lang niet zo snel spijt van

Mitch
13 augustus 2004, 12:26
Welk scheurgeluid bedoel je ? Van Craig Ross of van Lenny zelf ?
En bedoel je dan live of van één of meerdere nummers ?
Je zegt wel dat je duidelijk wil zijn maar ik vind de vraag nog steeds erg vaag :D

Swan
13 augustus 2004, 12:38
t geluid is grotendeels de amp....met die cube zal je nooit dichtbij zijn geluid komen, t maakt niet echt heel veel uit welke gitaar je erover speelt, zeker niet door die amp....koop er gewoon 1 die bij je past en die je fijn vind spelen

Lucky
13 augustus 2004, 12:56
mee eens.
Niet dat de cube30 een slechte amp is hoor. zeker niet voor wat hij kost.
Maar ik denk dat het veel belangrijker is een gitaar te hebben die jij lekker vindt voelen en waar jij op vlamt. dan komt de tone vanzelf op een gegeven moment.

ps.
met een flying V kun je verdomd lastig ztten spelen... :D

EmgMaster
13 augustus 2004, 13:28
DIt mag je de volgende keer wel in 1 topic houden hoor

dejohan
13 augustus 2004, 14:17
Ik denk dat de gitaar die je noemt wel goed is voor het geluid. Met wat tweaken kun je daarmee denk ik wel een lekker crunchy geluidje krijgen.

+1

abbys
13 augustus 2004, 14:33
srry, topic was verdwenen, dus ....dacht dat ie verdwenen was, het spijt me dat ik nogal vaag ben, het gaat wel degelijk over lenny, maarja, ik wil gewoon iets dat in de buurt van zen geluid komt, iedereen rondom me denkt ook dat het aan de versterker ligt, wat denken jullie dan van een marshall mg30dfx? ik ken niks van versterkers, dusja :s ....

Nicci
13 augustus 2004, 15:42
waarom zou je met een Cube niet een dergelijk geluid kunnen maken? me dunk . . . . dat moet toch lukken.

Baco
15 augustus 2004, 10:02
Mocht je nog steeds interesse hebben in www.rrshop.be hebben ze een Epiphone Lenny Kravitz model liggen voor 550 euro. Lijkt me wel iets voor jou, niet? :wink

abbys
15 augustus 2004, 15:32
he cool, thx, hoop dat ie er nog is als ik men geld heb

Baco
15 augustus 2004, 15:53
he cool, thx, hoop dat ie er nog is als ik men geld heb
Geen probleem, graag gedaan. Ik hoop het voor jou ook! Mocht je interesse hebben kan je toch eens die winkel bellen, je kan mss wel iets regelen of zo. Good luck :wink: