PDA

View Full Version : noob nieuwe sound nodig



abbys
13 augustus 2004, 07:12
ik heb een roland cube 30 met een cort g254, voor hun prijs heel goeie werkbakken, maar heel neutraal qua sound, ik ben één jaar exact bezig met akoestisch en elektrisch samen en heb nu toch al genoeg ervaring (scales, stuff, liedjes meespelen, in de solo-wereld binnengestapt enzo, powerchords niks meer aan, gaat lekker vind ek :oops: :lol: )om groen te worden van jaloezie als ik een van die gibson-artiesten bezig hoor :p, wil met men verjaardaggeld en kerstmis enzo blablabla een nieuw gitaartje kopen voor mss rond de 500€ als ik geluk heb en genoeg spaar? en ik wil een lenny kravitz scheur, als ik zijn sound met de mijne vergelijk is die van hem veel "bijtender", en scherper en duidelijker hoorbaar enzo, waarbij mijn elementen, nouja, heel gewoontjes zijn :razz: kdacht dan maar aan een epiphone flying v ofzo? nou, wat vinden jullie (ibanez enzo uitgesloten, moet vintage uitstralen, sta ik op 8-) )

als er verduidelijking nodig is wegens men noobtaal, vraag maar, zal proberen duidelijker te zijn :(

mijnechtenaamisalvergeven
13 augustus 2004, 08:11
Ik denk dat lenny's sound een combinatie is tussen een buizenversterker (marshall???) en een Les Paul.. Ik weet persoonlijk niet hoe de epiphones tegenwoordig zijn maar ik hoor er goede dingen over.

abbys
13 augustus 2004, 09:02
mja, heeft idd veel les paul, maar ik ken ook heel veel liedjes dat ie een flying v gebruikt en die klinkt toch dat beetje anders als zen les paul geluid, maar aan die marshall kan ik niets doen :s het zal de cube blijven

Raffel
13 augustus 2004, 09:31
volgens mij hangt dat geluidsverschil niet alleen van die flying v's af, als hij die uberhaupt in de studio gebruikt. Maar Lenny is toch ook veel met strats bezig de laatste tijd?

Harry
13 augustus 2004, 10:14
en geluid zit in je vingers!!!!! kan dit aan de faq toegevoegd worden? Iedereen wil maar als die-en-die klinken, en koopt dan ook maar dezelfde spullen, en kijken er van op dat het nog steeds niet lijkt.

Toaster
13 augustus 2004, 10:18
Bij zijn optreden in de Arena speelde hij voornamelijk over een Les Paul en een strat.

Daarnaast speelde hij over een muurtje van een stuk of twintig fender buizenbakken, ik denk dual showmans. (kzat er zo'n 200 meter vandaan)

Maar ik moet toegeven dat een lenny geluid voornamelijk Les Paul is met buizen.

Maar lenny zelf is niet zo éénkennig hoor.

abbys
13 augustus 2004, 10:22
naaaa, heb het meer over de technische kant van het geluid, niet het spelen zelf, heb het wel degelijk over de hardware in feite