PDA

View Full Version : Elimineer ruis van Powerball?



Thom TK
12 augustus 2004, 16:09
Ik vind dat de Powerball op het 2e kanaal toch wel veel ruis geeft.
Kan ik dit verhelpen met een Noise Surpressor van Boss ? (NS-2).

Of toch iets anders?

Jeee
12 augustus 2004, 16:11
Ik dacht dat de PB een ingebouwde noise-gate had?

andy
12 augustus 2004, 16:26
Veel ruis op kanaal 2??? Heb je de noise gate van de Powerball wel open gedraaid???

elmark
12 augustus 2004, 16:26
ik zou eerst eens de pedalen die je er tussen hebt liggen nakijken incl. alle kabels en de stroomvoorziening. kan me niet echt voorstellen dat de PB uit zichzelf die ruis veroorzaakt :-?

Useless
12 augustus 2004, 16:52
Heb je de aarding nagekeken
Ik had namelijk hetzelfde probleem

Thom TK
12 augustus 2004, 17:25
Ik speelde erop zonder pedalen.
Mijn gitaar ruist ook op mijn Fender amp, maar ik dacht toch echt dat deze ruis van de PB kwam.
Maar ik zal de noisegate ff checken dan (als ik weer in de winkel ben) :D .

Swan
12 augustus 2004, 17:46
high gain amps ruizen zowiezo wel n beetje...hangt ook wel veel van je gitaar enzo af..of ruist ie ook te erg zonder gitaar ingeplugd?

ijff
12 augustus 2004, 18:18
Mijn Egnater TOL 100 klonk ook alsof er een vliegtuig opsteeg.. maar na een middagje experimenteren met pre-ampbuizen is het probleem helemaal opgelost!

andy
12 augustus 2004, 18:29
high gain amps ruizen zowiezo wel n beetje...hangt ook wel veel van je gitaar enzo af..of ruist ie ook te erg zonder gitaar ingeplugd?

Een Powerball geeft normaal gesproken erg weinig ruis. Ik heb ook een JCM 800 en die produceert veel meer ruis dan een Powerball.
Ik heb wel eens de noisegate uitgezet en ja dan geeft die Powerball een beste bak ruis.
En het ging bovendien om kanaal 2, dat is volgens mij het crunch kanaal (gebruik ik erg weinig.... :oops: :-D 8-) ) en die zou juist minder ruis moeten geven dan de gain kanalen.

kokeleko
12 augustus 2004, 19:33
Mijn Egnater TOL 100 klonk ook alsof er een vliegtuig opsteeg.. maar na een middagje experimenteren met pre-ampbuizen is het probleem helemaal opgelost!

Wat voor preamp buizen heb je erin gedaan dan?
Ik heb sinds kort ook een TOL100, maar met de ruis vindt ik het meevallen, niks geen last.

ijff
12 augustus 2004, 22:51
Had er in zitten:
V1 EH
V2 JJ
V3 JJ
V4 EH
V5 China
V6 Sovtek

Heb nu:
V1 China
V2 JJ
V3 China
V4 JJ
V5 China balanced
V6 China balanced

Ik heb alle buizen een tijd geleden vervangen.. ook de eindbuizen (JJ EL34L). Daarvoor had ik ruis.. en daarna net zoveel... maar wel met gloednieuwe buizen dus. Maar goed, na wat spelen op de onderste configuratie uitgekomen.. en dat werkt wel... m'n clean is ook veel mooier nu dan met die EH in V1.

Mooie amp overigens hè? Ben er verder er tevreden over.

Het lag volgens mij dus aan de EH buizen..

Raffel
13 augustus 2004, 09:34
ik heb mijn noise gate niet zo ver open staan (10%/20%) en hij is fluisterstil, dus het zal inderdaad wel de aarding of evt. pedaaltjes zijn.

Alain
13 augustus 2004, 13:47
mijn noise gate staat dicht, maar alles qua voeding loopt via een samson PB11. Geen beetje ruis, zelfs niet op kanaal 4 !