PDA

View Full Version : chorus



emielow
12 augustus 2004, 15:43
wat vinden jullie nou van chorus op de bas?

ik was laatst een beetje aan het prutsen met een multieffect, en chorus is voor slappen soms wel lachen, maar verder krijg je er alleen maar een wazig jaren 80 geluidje mee. :roll:

Lazy B.
12 augustus 2004, 15:59
wat vinden jullie nou van chorus op de bas?

ik was laatst een beetje aan het prutsen met een multieffect, en chorus is voor slappen soms wel lachen, maar verder krijg je er alleen maar een wazig jaren 80 geluidje mee. :roll:

Ik heb al zoveel effecten geprobeerd - inclusief de chorus - maar uiteindelijk gooi ik die hele rimram iedere keer weer de deur uit en speel ik gewoon weer clean, zoals het volgens mij voor een bas ook gewoon het mooiste en meest functioneel klinkt.

Chaney
12 augustus 2004, 16:37
Ik gebruik chorus op 1 nummer wat ik speel (the ground beneath her feet van U2), om een beetje dat wazige geluid te krijgen, maar verder verder vind ik het niets voor bas.

Ons pure basgeluid is toch het mooiste wat er is....

Bastijn
12 augustus 2004, 19:17
Chorus is prachtig! Chorus is het het mooiste effect wat er is voor de bas! Het geeft een waanzinnig effect als je een chorus met kwart speed en driekwart diepte over de intro van een nummer gooit. Er zijn zoveel mogelijkheden die je met een chorus kan bereiken. Je noemde slappen al, neem een subtiel chorusje en je slapwerk klinkt nog helderder. Gooi een dikke distortion over een lowspeed chorus, en probeer dan eens een solo in de hogere regionen van je bas. Prachtig! Hiermee bereik je dat prachtige sologeluid wat een gitaar altijd met een delay en distortion gebruikt in o.a. heavymetal en vele andere soorten rock.
Smaken verschillen dus duidelijk over het chorus effect.
Bovenaan mijn lijst staat in iedergeval het Digitech X-series Choruspedaal. En niet alleen omdat ie metalicblue is, maar ook omdat ik enorm tevreden ben over zijn broertje, de Digitech bassdriver.
Leve de X-series, leve chorus! 8-)
http://www.digitech.com/products/images/BassMultichorus.jpg

Wilbert
12 augustus 2004, 21:16
Gooi een dikke distortion over een lowspeed chorus, en probeer dan eens een solo in de hogere regionen van je bas. Prachtig! Hiermee bereik je dat prachtige sologeluid wat een gitaar altijd met een delay en distortion gebruikt in o.a. heavymetal en vele andere soorten rock.
Je gaat toch hopelijk niet met je bas een gitaar proberen na te doen? Pak dan een gitaar... Een bas is een bas, geen gitaar.

Bastijn
12 augustus 2004, 21:20
JUIST hierdoor hoef ik geen gitaar aan te schaffen :wink:

DonEsteban
13 augustus 2004, 08:51
Je gaat toch hopelijk niet met je bas een gitaar proberen na te doen? Pak dan een gitaar... Een bas is een bas, geen gitaar.
Verschillende mensen, verschillende meningen... :wink:
Ik neem aan dat iedereen kan doen en laten met z'n bas wat 'ie zelf wil? Op repetities leef ik me ook wel eens uit met wat plectrumramwerk, voel ik me veel beter na een week werken.

Bastijn
13 augustus 2004, 11:29
ik durf zelfs eerlijk toe te geven dat ik af een toe een nummertje met een cd meespeel, maar niet de baspartij, maar de poweracc gitaarpartij met een dikke distortion eroverheen. Niet serieus te nemen, maar wel een goeie ontspanning....

The Mule
13 augustus 2004, 14:15
Mijn enige effect is een DOD USA Stereo Bass Chorus (of Bass Stereo Chorus, wil ik vanaf wezen) en het geeft net dat zweverige geluid dat ik soms zoek om in hogere sferen te geraken :wink:

Bastijn
13 augustus 2004, 15:07
precies! dat probeer ik jullie nu al een tijdje uitteleggen! :)