PDA

View Full Version : Een Playmate akoestische bas, is dat wat??



Chaney
12 augustus 2004, 10:45
Ik ben van plan een akoestische bas aan te schaffen en mijn oog was gevallen op een wel erg goedkope Playmate EAB (€ 199,00). Playmate is het submerk van Dean. Ik ben ook niet van plan om er erg veel geld aan uit te geven, vandaar.....

Ik wil de bas enkel akoestisch gaan gebruiken (voor thuis op de bank) en niet gaan versterken. Deze Playmate heeft wel de mogelijkheid om hem elektrisch te versterken.

Is er iemand die ervaring heeft met deze bas???

emielow
12 augustus 2004, 15:35
tja, voor 199 kan je weinig gebeuren toch? als het ding je bevalt, en ie fijn speelt enzo, en je toch zon ding zoekt, waarom niet?

frenske
12 augustus 2004, 15:43
Tja speel er maar eens keertje er op en probeer eens andere akoestische bas uit en vergelijk een beetje. Kijk eens op marktplaats.nl, misschien vind je nog wel wat 2de hands bassen.

Lazy B.
12 augustus 2004, 16:02
Ik ben van plan een akoestische bas aan te schaffen en mijn oog was gevallen op een wel erg goedkope Playmate EAB (€ 199,00). Playmate is het submerk van Dean. Ik ben ook niet van plan om er erg veel geld aan uit te geven, vandaar.....

Ik wil de bas enkel akoestisch gaan gebruiken (voor thuis op de bank) en niet gaan versterken. Deze Playmate heeft wel de mogelijkheid om hem elektrisch te versterken.

Is er iemand die ervaring heeft met deze bas???

Ik heb sowieso een beetje mijn twijfels bij akoestische basgitaren. Het moet je echt liggen en je moet je goed realiseren dat de mogelijkheden zéér beperkt zijn. Ik zelf heb hem na een paar maanden in ieder geval weer verkocht (ik had een beter model dan de Playmate). Mocht het tot de mogelijkheden behoren dan zou ik eens kijken of je er eentje van iemand kan lenen voor een tijdje. Dan kun je zien of je het iets vindt of niet. En áls je het dan iets vindt zou ik wel voor een middenklasser gaan en niet voor de absolute onderkant van de markt. Slechte kwaliteit kan je speelplezier namelijk ook flink vergallen.

John P
12 augustus 2004, 20:51
Ik heb ook zo'n ding gekocht om dezelfde reden als jij; op de bank spelen. Daarvoor is het ding ook geschikt. Hij is goed te bespelen v.w.b. actie en het geluid is akoestisch ook best goed door de grote klankkast; lekker diep. Versterkt is het echter maar minnetjes. Het piezo-element is niet actief, dus je krijgt erg weinig signaal in vergelijking met een gewoon element. Het geluid heeft ook weinig laag. Logisch ook want het signaal komt van onder de brug vandaan. Dus voor op het podium is het niks. Oh ja: de gitaar duikt ook nogal, want hij is behoorlijk topzwaar. Zittend spelen dus. Voor het doel waarvoor ik hem gekocht heb is de gitaar, ondanks zijn gebreken, prima.