PDA

View Full Version : Epiphone LP std, Fender Splatter Strat of Godin Exit 22 ?



TB
11 augustus 2004, 23:14
Yo, ik ben al een half jaar aan het peinzen wat mn nieuwe gitaar wordt. Deze lijken mij wel wat :

- Epiphone LP std
- Fender Splatter Strat
- Godin Exit 22
- Dean EVO select

Helaas kan ik er natuurlijk maar eentje kopen, maar ik kom er niet echt uit.
Heeft een van jullie misschien ervaringen met bovenstaande gitaren en wat vonden jullie ervan?

soup
11 augustus 2004, 23:17
ik zou de epiphone les paul standard kopen omdat de fender een mex is. en ik de lp gewoon beter vind klinken en ik denk dat de lp ook beter is dan de dean evo maar van de godin weet ik het echter niet

Josdevos
11 augustus 2004, 23:24
Ik denk dat de Godin kwalitatief wel het beste is hoor...

soup
11 augustus 2004, 23:32
ik denk dat het beste is dat je de godin en de epi gewoon allebei uittest, en dan je favoriet kiest

Blijepanda
11 augustus 2004, 23:33
Heb je de gitaren al eens uitgetest? Dat is natuurlijk het beste om te kijken wat jij het mooist vindt klinken / het beste vindt spelen.

ToolRulez
11 augustus 2004, 23:44
Hebben ze die bij Feedback Rotterdam niet alledrie staan? Niet de meest ideale winkel, maar je kan ze wel testen lijkt me zo.
EDIT: allevier dus :)

Tom Morello
12 augustus 2004, 00:07
Ik heb zelf een Epi LP Std. en hij speelt geweldig kan ik je wel zeggen. Ik zou daar dus voor gaan, maar ja je moet maar kijken welke je het lekkerste vindt spelen.

Bobbel
12 augustus 2004, 00:42
zo'n strat is natuurlijk erg cool... 8-)

MonkeyFace
16 augustus 2004, 00:21
ik heb een Epiphone LP elitist en een Fender Splatter Strat. Over beide ben ik enorm tevreden. Mensen die zeggen dat een Mex strat echt inferieur is blaten naar mijn mening nogal onzin. Een USA strat is wat netter afgewerkt in sommige gevallen, en het hout is echt topklasse, en mex zit daar net onder. Maar ik moet zeggen dat ik nog geen foutje aan mn Splatter strat heb kunnen ontdekken.

Mitch
16 augustus 2004, 10:50
Het zijn allemaal redelijke middenklassers. Geen van allen hebben dus de beste pickups of het beste hout, maar zijn geen van allen slecht.
De Dean heeft denk ik de strakste looks, de Fender en Epi natuurlijk de meest klassieke looks en de Godin zal wat minder smoelen maar waarschijnlijk de strakste hals hebben.
Let daar anders op als je ze gaat testen: snaren aanslaan en dan beetje met de hals wiebelen. Gitaar die het minst in een vibrato schiet heeft de stijfste hals, dan wel halsverbinding. Voor je toon wel zo prettig :wink:

strattie
16 augustus 2004, 12:19
ik vond die dean heel erg lekker spelen... ik zou voor de dean gaan of voor de godin dan heb je wat anders dan het standaard
gebeure: strat of les paul. ik vind diej tiger eye top trouwes egt geweldag :razz:

cappuccino
17 augustus 2004, 09:48
zeker de les paul kiezen.
Even off topic een vraagje aan toolrulez (of iemand anders die zich aangesproken voelt); waarom vind je feedback rotterdam niet de ideale winkel, en welke winkel is dat volgens jou wel ? ben gewoon ff benieuwd

schwalbe
17 augustus 2004, 11:18
Ik heb een Dean EVO special en een Godin LGT en mijn ervaringen zijn als volgt: de EVO special is even goed als een standaard epiphone, dus de EVO select zal echt beter zijn dan de epi.
En over Godin kan ik alleen maar zeggen dat mijn LGT geweldig is; ik heb de exit 22 nooit bespeeld maar ik ben ervan overtuigd dat deze de beste kwaliteit is tussen de opties die je noemt (tenzij de Godin-kwaliteit opeens naar beneden is gegaan).
Wat voor muziek speel je eigenlijk? - de opties strat en LP zijn nogal verschillend....... De exit 22 lijkt mij trouwens de meest veelzijdige optie: H-S-S is een van de meest veelzijdige pick-up combinaties die er is.
Oh ja; veel muziekwinkels en ik geloof zelfs de dean-site zelf, vergeten te vermelden dat de humbuckers van de EVO splitbaar zijn door de potmeters voor tone en volume omhoog te trekken... een leuke optie die de gitaar ook veelzijdiger maakt dan de epi. De gesplitte pickups leveren bruikbare sounds op maar zijn uiteraard niet zo goed als echte single-coils omdat de elementen bedoeld zijn als humbucker.