PDA

View Full Version : versterker aanpassen.



icarus168
11 augustus 2004, 18:04
ik heb een laney amp, maar ik vind dat er te weinig bass in zit, zelfs als ik bass helemaal vol draai, en treble uit ben ik nog niet helemaal tevreden, ( ik speel erg veel blues, en het liefst met een boel bass ), is er een manier om je versterker aan te passen zodat het een sterker bassgeluid produceerd?

pimmetje
11 augustus 2004, 18:16
Andere/meerdere speakers kan een heleboel schelen.

Bins
11 augustus 2004, 18:29
15" speakerkast erbij :)

birt
11 augustus 2004, 21:35
15" speakerkast erbij :)

bij mijn marshall staat er zelfs een 18" bij :D

avalanche
11 augustus 2004, 23:39
Laney amps zijn heel gemakkelijk te modificeren. Zoek gewoon een goeie ampdokter in je regio die de klus kan klaren.

dejohan
12 augustus 2004, 15:24
ik heb een laney amp, maar ik vind dat er te weinig bass in zit, zelfs als ik bass helemaal vol draai, en treble uit ben ik nog niet helemaal tevreden, ( ik speel erg veel blues, en het liefst met een boel bass ), is er een manier om je versterker aan te passen zodat het een sterker bassgeluid produceerd?

Al overwogen om dikkere snaren te gebruiken en de hoogte van je pickups af te stellen (wat dichter bij de lage snaren zetten)? Kan ook veel schelen hoor.

pol
12 augustus 2004, 15:39
wat voor amp is het ? een combo of een head ? En wat voor speakers gebruik je nu ?

PeeVee
15 augustus 2004, 13:38
Buizen of transistor?

skabouter
15 augustus 2004, 18:00
dat wilde ik net zeggen. dat maakt alle verschil. als het namelijk een buizenamp is zal je het volume wat open moeten gooien. bij veel buizen amps komt dan pas de bas er goed in

Mitch
15 augustus 2004, 22:03
Dat soort dingen ligt eerder in de techniek binnen in de amp dan alles wat er voor of na gebeurt. Simpele test om zeker te weten of het een kwestie is van condensators e.d. is treble en mid laag te zetten, te gaan spelen en elke keer een beetje extra bas bij te draaien. Hoor je dan dat er niks bij komt op een gegeven moment, dan wordt het een kwestie van modificeren.

En als topic starter dan zijn profiel effe invult kunnen we ook vertellen waar een goede amp tech bij hem in de buurt zit. :)

heavy-metal-thunder
16 augustus 2004, 13:20
Ik heb ook een laney (LC 30 II) en ik vind dat die juist veel bas heeft. En de eq-knoppen reageren heel goed op verdraaien.

Laney buizenversterkers zijn makkelijk te modifieren omdat ze weinig moderne techniek in zich hebben. Het is nog een pure buizenversterker.