PDA

View Full Version : Geinteresseerden: Tony MacAlpine interview



Maiden Michiel
11 augustus 2004, 15:31
Online!!! Het interview dat ik hield met Tony tijdens het Arrow Rockfestival.
Lees het HIER (http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/interviews/tonymacalpine.php3)

http://www.metal-maiden.com/tony_and_me.jpg

Luc-O
11 augustus 2004, 16:30
Hey Michiel, wederom een uitstekend interview, alleen heb ik het idee dat de man zelf niet zo spraakzaam is. Wat ik persoonlijk nog graag had willen weten/gevraagd zou hebben als ik de kans had, is of hij veel naar Vai's muziek luisterde voordat hij in die band kwam en wat hij van die muziek vind en hoe het is om met Vai op een podium te staan. En ook of het in de Vai-band zitten van invloed is op de verkoop van zijn eigen cd's. Verder zeer informatief!

Maiden Michiel
11 augustus 2004, 16:33
Thanks, ja dat had ik kunnen vragen maar ik heb me denk ik automatisch meer gefocused op zijn eigen werk/bands.

Shakeel
11 augustus 2004, 17:00
Tof interview man, thanks a again Michiel. 8-)

Jammer dat gitaristen nooit hun echte '' secrets '' unleashen. Maarja het zit uiteindelijk toch allemaal in je hart.

AFKAS
11 augustus 2004, 19:38
Tof interview, alleen het is wel anders dan bijv. dat interview met Vinnie, Tony is zoals al gezegd blijkbaar minder spraakzaam ofzo. Of had dat nog een reden ? Wel stel je vaak echt de goede vragen man, hopelijk zullen er nog meer komen. Keep it up 8-)

Maiden Michiel
12 augustus 2004, 16:58
Binnekort Michael Romeo

En in November misschien een interview met Kristian Niemann (Therion)

Shakeel
12 augustus 2004, 17:21
Doe ff een met Pablo Wablo dan krijg je een kusje van me.




:D :wink:

Maiden Michiel
12 augustus 2004, 17:41
:o Wie's dat?

Shakeel
12 augustus 2004, 17:42
:-( :-( :-(

nickname van Paul Gilbert..

AFKAS
12 augustus 2004, 17:57
Vind Gilberto dan toch nog steeds leuker klinken. :cool:
Maar ik verheug me al op Romeo interview te lezen, ik moet altijd zoveel aan Malmsteen denken bij die gast :-D

Maiden Michiel
12 augustus 2004, 18:38
+1

Hmm, die nick van PG was ik niet van op de hoogte.
Lijkt me relaxed om eens met hem te praten!!

giovan
15 augustus 2004, 02:49
Wat ik persoonlijk nog graag had willen weten/gevraagd zou hebben als ik de kans had.................. ook of het in de Vai-band zitten van invloed is op de verkoop van zijn eigen cd's.

Vind het ook een goed interview. Michiel, is hij het type introverte muzikant a la prince?

Om effe een suggestie voor Luc-O zijn vraag te doen: waarschijnlijk doet MacAlpine het voor het geld. Hij is nogal allround, met zijn fusion achtergrond zal de stijl van Vai niet als een bom inslaan.


Mensen die het repertoire van Mac Alpine niet kennen: het album maximum security is om te smullen, mijn favoriete nummers: "autumn lords" en "tears of sahara"

Maiden Michiel
16 augustus 2004, 09:30
Wat ik persoonlijk nog graag had willen weten/gevraagd zou hebben als ik de kans had.................. ook of het in de Vai-band zitten van invloed is op de verkoop van zijn eigen cd's.

Vind het ook een goed interview. Michiel, is hij het type introverte muzikant a la prince?

Om effe een suggestie voor Luc-O zijn vraag te doen: waarschijnlijk doet MacAlpine het voor het geld. Hij is nogal allround, met zijn fusion achtergrond zal de stijl van Vai niet als een bom inslaan.


Mensen die het repertoire van Mac Alpine niet kennen: het album maximum security is om te smullen, mijn favoriete nummers: "autumn lords" en "tears of sahara"

Hmm, ik ga voor Hundreds Of Thousands!!
Thanks voor je reactie.
Ik dnek dat hij het vooral voor de bekendheid en het vele optreden doet. Hij gaf al aan dat dat ook de reden is dat hij Planet X verliet; niet optreden=geen bekendheid.
Tony is naar mijn idee wel een zeer introvert type ja. Ik had ook helemaal niet het idee dat hij weinig spraakzaam was, jammer dat het interview dsat kennelijk wel doet vermoeden...

Texter
20 augustus 2004, 00:26
Leuk interview...fijn om een mooie verklaring te lezen waarom hij bij Planet X is gekapt. Ik zal zijn 7-snarige sweeps missen :cry:

Ik heb een paar jaar geleden toen ie met Donati en Bynoe aan het toeren was na een optreden eens met hem gekletst en toen was hij niet erg positief over Legacy's...hij vond zijn Marshalls veel beter klinken. Laat ik erbij zeggen dat Marshall toen endorser was van de band en ik -zuiver uit haast eeuwige gewoonte- mijn Marshall hoody aanhad hehe... waarschijnlijk de reden waarom hij erover begon :D
Hij was trouwens een OK gast en idd een beetje een verlegen/introvert typje met zijn nasale stemmetje hehe. Nogal een verschil met Philip Bynoe.
Ik neem T-Macs stoere platenhoezen sindsdien dus weinig serieus :razz:

giovan
19 september 2004, 23:58
Weet iemand op welke site je aardig wat tabs vindt van Tony MacAlpine?
Op olga.net staan er maar drie ...

Maiden Michiel
20 september 2004, 08:34
Ik heb een hele lading powertabs van hem, geef even je mailadres!

Braindead
4 november 2004, 18:46
Mac Alpine is inderdaad niet zo spraakzaam.
Ben een paar jaar terug bij een concert van hem geweest en heb even met hem zitten praten. Ik moest elk woord eruit trekken.
Volgens mij had hij nogal heimwee :-D

Maiden Michiel
7 november 2004, 14:02
Mwoah, viel bij mij nogal mee...