PDA

View Full Version : zijn er mensen die met 2 amps teglijk spelen ?



pint
11 augustus 2004, 15:29
welke merken en type's
het meest voor de hand ligend is natuurlijk 2 dezelfde maar ik wil weten welke combi's van merken :cool:
en hoe linken jullie de amps enz. :???:

ieme
11 augustus 2004, 15:58
ik speelde met mn framus via de line out naar de input in van een vox ac30... vooral erg mooi om bij de framus crunch te zetten en dan de vox de tremolo aan te gooien! heerlijke sound veel gesleep!

skabouter
11 augustus 2004, 16:08
ik doe het nu niet, maar als het zou kunnen zou ik het wel willen. ik heb een jcm800 en een roland JC-120. prachtige clean en prachtige crunch, en zou samen goed werken. alleen het is me teveelgesleep en gedoe, daarom gebruik ik toch maar gewoon alleen een 3 kanaals top met cab, live dan. thuis speel ik wel eens met meerdere amps.

ieme
11 augustus 2004, 16:21
ik doe het nu niet, maar als het zou kunnen zou ik het wel willen. ik heb een jcm800 en een roland JC-120. prachtige clean en prachtige crunch, en zou samen goed werken. alleen het is me teveelgesleep en gedoe, daarom gebruik ik toch maar gewoon alleen een 3 kanaals top met cab, live dan. thuis speel ik wel eens met meerdere amps.
ja die 3 kanaals top van jou is wel ERG mooi!

BramVersteeg
11 augustus 2004, 17:09
Hmm, ik zou niet zeggen dat 2 dezelfde amps het meest voor de hand liggen. Wat je vaak ziet is dat gitaristen een amp voor overdrive hebben en een voor clean. De merken, dat ligt helemaal aan je eigen smaak. Vaak zie je wel een fender of een vox voor clean en een marshall voor overdrive.

bluegate
11 augustus 2004, 17:19
Ik gebruikte een Mesa Studio Pre, THD Univale & Soldano HotRod50.
Schakelde ik met een RSB18 switchsystem van ome Bob.
Gebruikte de Eindtrap van de Soldano die naar een Marshall 4x12 ging.
Clean, Mesa
Crunch, THD
Lead, Soldano

Alleen je sleept je suf...

sir_oinksalot
11 augustus 2004, 17:38
thuis heb ik zowel men vs8080 als mijn oude 15 watt rocktron op men me-50 aangesloten voor het pan effect
op optredens heb ik natuurlijk enkel die vs8080 staan

Flatcat
11 augustus 2004, 17:52
Ik ga binnen een paar weken dus over de Bruneti XL R-EVO en Bogner Uberschall spelen met nader te vernoemen A/B/Y-switch.

Doe dit niet om van clean naar distortion te gaan maar eigenlijk voornamelijk om 2 sounds te blenden en toch ietsje heavier over te komen qua sound.

Voornaamste reden is echter dat ik een backup amp heb (die onze andere gitarist dan ook kan gebruiken moest er iets fout lopen). Ik had een marshall stereo amp en er kon wel es iets gebeuren met één van de twee kanalen (fuse kapot ofzo) en het heeft me veel :oops: bespaard.

Grote show volgende zaterdag, zal die bogner wel nog niet binnenzijn. Gelukkig heb ik een vriend met een soldano decatone!

Alain
11 augustus 2004, 21:04
Waar moet je spelen dan?

Enne, wanneer verwacht je de bogner?

Firebird
11 augustus 2004, 21:20
ik heb een tijdje met 2 Fender 75's gespeeld. Soms met een stereo chorus ertussen (de overheerlijke Boss DC-2) en soms gewoon een splittertje. Werkt goed en kan vooral 2 amps met een vleugje chorus aanbevelen....

Nu een Fender 75 1x15" en een 5150 2x12"....dus hoe ik dat ga doen weet ik nog niet

Flatcat
12 augustus 2004, 01:39
Waar moet je spelen dan?

Enne, wanneer verwacht je de bogner?

zoals de amerikanen zeggen: pjoekelpop

de bogner binnen 2.5 weken, hoe was de trip en wat is aangekocht? :)

skabouter
12 augustus 2004, 02:26
thuis speel ik geregeld over mijn jcm800 halfstack en mijn Framus dragon halfstack tegelijk. dat is erg moi, beide goede crunch sound, in goede hoek tegenover elkaar zetten, en blazen maar :)
beide crunches zijn anders, en het totaal klinkt supervol en bruut. erg mooi :)

wimmeltje
12 augustus 2004, 07:54
Ik heb twee jcm800 halfstack 2203 uit 82. Heb ik jaren niet gebruikt maar sinds kort weer twee 4x12 speakerkasten. Heb nu een halfstack thuis en een halfstack in de oefenruimte. Hoef alleen mijn pedalenbak mee te slepen. De pedalenbak heeft 2 outputs en die wil ik live nog wel eens gebruiken met de twee halfstacks. Kan ook met 1 spelen maar het oog wilt ook wat :razz:

BLOK182
12 augustus 2004, 09:32
Engl Powerball voor scheur en een MesaBoogie Blue Angel voor clean.

marc_o
12 augustus 2004, 10:55
Heb het vroeger veel gedaan met een Hiwatt stack, waarvan de line-out naar de ingang van een Peavey Classic Chorus 130 ging (Peavey's antwoord op de Roland Jazzchorus)
Ging prima, ik had de basissound van de Hiwatt, die ik verder kon boosten voor solo's met het 2e kanaal van de Peavey (wat kon dat ding toch hard!) en ook de chorus van de Peavey kon ik gebruiken. Handig? Nee, veel voetpedalen? Ja
Sjouwen? EEhhh, Heel erg!!
Ik zou het niet meer doen, maar het zag er wel gaaf uit...en klonk prima.

urezna
13 augustus 2004, 10:01
k gebruik in de oefenruimte een 2e versterker, net wat er staat, doorgaan Marsahll valvestates, en deze gebruik ik om stereo-effecten uit mn GT6 ook echt stereo te maken...
met name de harmonizer is dan erg leuk, dan hoor je de 2e stem ook echt uit een ander versterker... :-)

skabouter
13 augustus 2004, 15:34
ha, ik had ook een Gt6 en speelde ook vaak stereo, maar dat met die harmonizer heb ik nooit geprobeert .......jammer, klinkt idd wel gaaf, zoals je dat daar zegt :)

johantipker
14 augustus 2004, 03:30
thuis heb ik zowel men vs8080 als mijn oude 15 watt rocktron op men me-50 aangesloten voor het pan effect
op optredens heb ik natuurlijk enkel die vs8080 staan

Ik vond de combinatie VS 8080 en Me50 heel raar klinken, klonk heel geknepen met een soort zaagtand vervorming!

Johan

Firebird
14 augustus 2004, 14:20
hmmm....ik kan mededelen dat de Fender 75 - Peavey 5150 - Boss Dimencion C stereo chorus een verukkelijke combinatie is. Zowel clean als de overdrive. Jammer dat ik niet kan opnemen :(

johantipker
14 augustus 2004, 15:59
hmmm....ik kan mededelen dat de Fender 75 - Peavey 5150 - Boss Dimencion C stereo chorus een verukkelijke combinatie is. Zowel clean als de overdrive. Jammer dat ik niet kan opnemen :(


Wel eens een Fender HotRodDeluxe geprobeerd ipv die Fender 75, lijkt me een brute combi met je 5150!

Firebird
14 augustus 2004, 16:38
Ik heb wel eens een HotRod geprobeerd, maar die komt absoluut niet in de buurt van mij 75'je. Kweetnie.....tis gewoon.....anders :P

Bigfoot414
14 augustus 2004, 18:18
Engl Powerball voor scheur en een MesaBoogie Blue Angel voor clean.
Waarom verkoop je die Mesa dan?

BLOK182
14 augustus 2004, 18:57
Omdat ik weinig clean speel eigenlijk, en ik weer eens een ander speeltje wil :razz: Tis nu een beetje te duur om alleen te houden voor clean, zeg maar.

PeeVee
15 augustus 2004, 13:27
Ik neem altijd of twee blackface Fender Super Reverbs mee, of twee blackface Fender Bandmasters (waarvan eentje omgebouwd tot blonde 6G6 Bassman). Als het een groot open podium is speel ik meestal op twee tegelijk; eentje cranked; de ander iets rustiger om de gaatjes op te vullen...

marc_o
17 augustus 2004, 11:19
Omdat ik weinig clean speel eigenlijk, en ik weer eens een ander speeltje wil :razz: Tis nu een beetje te duur om alleen te houden voor clean, zeg maar.

Te duur om te houden? Maakt ie geld op dan?

Je begint al aardig gearswitchgedrag te vertonen....en dat is goed.

Alain
17 augustus 2004, 11:25
Waar moet je spelen dan?

Enne, wanneer verwacht je de bogner?

zoals de amerikanen zeggen: pjoekelpop

de bogner binnen 2.5 weken, hoe was de trip en wat is aangekocht? :)
Speel je op pukkelpop? Ik had jullie nog niet zien staan.
Onze zangeres werkt in de perstent (drank)

De trip was goed!! buit :
Engl powerball
Engl Z-11 midi switcher
Behringer FCB 1010 om alles midi te schakelen met de G-force

Ze hadden enkele brunetti's ook, maar geen ubers. :evil:

Nu moet ik wachten tot jij de jouwe hebt om ze eens echt naast elkaar te zetten :wink:

birt
17 augustus 2004, 17:12
spijtig dat je pas zaterdag op pukkelpop speelt, ik heb alleen een ticket voor donderdag.
laat iets weten als je eens in de buurt van mechelen speelt :wink:

sr.face
17 augustus 2004, 18:42
Ik speel af en toe tegelijk op een marshal valvestate en een jcm 800 combo. Klinkt niet verkeerd moet ik zeggen: Het gelikte van de valvestate en het ongenuanceerde van de jcm. Klinkt wel lekker moet ik zeggen. Uiteraard de jcm iets harder. Maar de valvestate smeert mooi de gaten dicht :-D

Ik ben dan ook serieus van mening dat je op zo'n jcm 800 moet LEREN spelen. Tot nu toe vink het toch nog verekte lastig. Het geluid is zoiezo beter maar je kunt nergens smokkelen want dat hoor je direct.

Maar goed, daar ging het hele topic niet over. Maar ik kan het nergens anders kwijt.......... :-(

AART
17 augustus 2004, 19:21
Ik speel af en toe tegelijk op een marshal valvestate en een jcm 800 combo. Klinkt niet verkeerd moet ik zeggen: Het gelikte van de valvestate en het ongenuanceerde van de jcm. Klinkt wel lekker moet ik zeggen. Uiteraard de jcm iets harder. Maar de valvestate smeert mooi de gaten dicht :-D

Ik ben dan ook serieus van mening dat je op zo'n jcm 800 moet LEREN spelen. Tot nu toe vink het toch nog verekte lastig. Het geluid is zoiezo beter maar je kunt nergens smokkelen want dat hoor je direct.

Maar goed, daar ging het hele topic niet over. Maar ik kan het nergens anders kwijt.......... :-(

je moet er niet op leren spelen maar aan wennen, al had ik er geen last van toen ik de eerste keer op een jcm 800 speelde....

pint
18 augustus 2004, 09:06
ben toch ook eens om een splittertje geweest om door te kunne koppelen
:) en heb m'n oude line6 flex2 eens naast m'n engl sovereign gezet
:cool: en ik moet zeggen dat dat helemaal niet verkeerd klonk die 2 tegelijk
:-D
was een zeer geslaagd experiment

vettavillenl
18 augustus 2004, 09:09
Ik weet niet of het telt maar, ik speel op een Vetta, die twee versterkers over/naast/onder elkaar legt.

heavy-metal-thunder
19 augustus 2004, 19:12
Een gitaarmaatje speelt met een JCM 800 1x12 combo en een Fender Deluxe Reverb (22 W, combo 1x12 met Alnico speaker). Via een pedaaltje wordt de output van de gitaar verdeeld over de 2 versterkers. De beide versterkers staan afgeregeld op crunch en de overdrive en disto wordt gehaald uit een Boss DS-1 en/of (soms samen) een OD-1. Ik kan je vertellen dat dit in combinatie met een Gibson Studio een waanzinnig goeie sound geeft.

gerjo1980
20 augustus 2004, 08:53
speel over een h&k attax 100 en een marshall vs30, klinkt wel grappig

BLOK182
20 augustus 2004, 09:53
Omdat ik weinig clean speel eigenlijk, en ik weer eens een ander speeltje wil :razz: Tis nu een beetje te duur om alleen te houden voor clean, zeg maar.

Te duur om te houden? Maakt ie geld op dan?

Je begint al aardig gearswitchgedrag te vertonen....en dat is goed.
Nee thank god maakt ie geen geld op haha, moest ie eens proberen! Nee ik bedoel dat voor alleen die cleane sound zo nu en dan een amp van dik 1000 euro toch een beetje, ehm, misschien overkill is....maar goed, ik zie wel, ik wil binnenkort bij Jukebox nog ff wat pedaaltjes enzo gaan checken met die Angel, voor een leuk leadsoundje :P OH ja, ik begin idd switchgedrag te vertonen :D

vulvasonic
22 augustus 2004, 00:42
Meestal speel ik over slechts een Vox AC-30, maar als de ruimte zich ervoor leent lus ik deze door naar een Marshall JCM900 half stack. In dat geval kies ik voor een geprononceerd midden van de Vox en een uitgeholde klank van de Marshall, dus veel laag en hoog. En dat klinkt zooooo lekker.
En als ik in een goede bui ben, neem ik een derde versterker (Fender performer 1000) mee. Ik gebruik dan de direct out van de Marshall en die gaat dan via een hele korte delay (alleen het effectsignaal) naar de Fender.
Eigenlijk is het jammer dat ik daar vrijwel nooit de energie voor heb :razz:

andy
22 augustus 2004, 01:17
Ik heb het een tijd gedaan, twee London/Power City amps met 4 kasten. Veel gesleep, maar wel een lekker breed geluid. Kastje met een split channel er voor.
Nu speel ik over een Powerball full stack. Heftiger dan de twee full stacks en als ik clean, crunch of gain wil, druk ik gewoon een knopje in op de footswitch.

piezo
22 augustus 2004, 15:29
In dat geval kies ik voor een geprononceerd midden van de Vox en een uitgeholde klank van de Marshall, dus veel laag en hoog. En dat klinkt zooooo lekker.


Ik gebruik 2 Koch combo's voor een vergelijkbaar effect: een KC-50 DLX (veel mid) en een Classictone (veel laag en hoog). Apart, samen of volgens de routing KC-50 loop-send > MultiFX > stereo naar beide loop returns.

AART
22 augustus 2004, 16:51
ik speelde de afgelopen weken op een jcm 900 sl-x en een behringer gx 210.
a/b/y doos ertussen.
SL-X voor de scheur(bruut 8-) )
en de gx 210 voor de clean, ik moet er wel bijzeggen dat de behringer al weer weg is (kutding :cool: )